רבים מבני הגיל השלישי מקבלים בשלב זה או אחר את ההחלטה לעבור לגור באחד ממרכזי הדיור המוגן הפרוסים ברחבי הארץ. לרוב זה נעשה מתוך הבנה שיוקל עליהם אם יעברו לחיות במסגרת שתמלא את כל הצרכים היומיומיים שלהם, ומעבר לכך, מסגרת שבה יוכלו לרכוש חברים חדשים וליהנות מתכנים בידוריים ופעילויות מעשירות ומהנות

pixabay

רגע לפני שבוחרים מרכז דיור מוגן, חשוב להבין מהם סוגי הדיור המוגן הקיימים כיום בארץ, כדי להבין מהו סוג הדיור שיתאים ביותר.

אילו סוגי דיור מוגן קיימים בישראל?

דיור מוגן

כאשר משתמשים בביטוי "דיור מוגן" מתכוונים למעשה לדיור המתאים לבני גיל הזהב שמחפשים איכות חיים גבוהה ובלתי מתפשרת. מרכזי הדיור המוגן מיועדים לקשישים אשר מסוגלים לחיות חיים עצמאיים לחלוטין, ומציעים דירות איכותיות ומעוצבות בתוך מתחם גדול הכולל דיירים בני גילם, אפשרויות בידור והעשרה רבות, ושירותי עזר מקיפים כגון כביסה, ניקיון וצוות רפואי. בתי דיור מוגן איכותיים כמו "בית בכפר" מציעים גם בריכה, חדר כושר ובתי קפה, ואף שירותי הסעה לצורך סידורים או פגישות עם חברים ומשפחה.

בית אבות לעצמאיים

לצד הדיור המוגן שמציע אורח חיים יוקרתי, ניתן למצוא גם בתי אבות לעצמאיים המתאימים לאלה שלא יוכלו להרשות לעצמם את הדיור המוגן. בבית האבות מתגוררים דיירים אשר מסוגלים להתנהל עצמאית ואינם זקוקים לעזרה בפעולות יומיומיות, בתוספת פעילויות חברתיות וגישה לצוות רפואי.

בתי אבות סיעודיים

בית האבות הסיעודי נמצא תחת פיקוחו של משרד הבריאות, והוא מיועד לקשישים אשר מוגדרים כסיעודיים, קרי שאין ביכולתם לבצע חלק מהפעולות היומיומיות (כמו רחצה ואכילה), וזקוקים לעזרה ולהשגחה צמודה סביב השעון. בבית האבות יקבלו הדיירים גם שירותים וטיפולים התואמים את מצבם הבריאותי, כגון טיפולי פיזיותרפיה ושירותים סוציאליים. קשישים שאינם יכולים להרשות לעצמם את השהות במקום, יוכלו להגיש בקשה לקבלת סבסוד ממשרד הבריאות.

בית אבות לתשושי נפש

בית אבות זה מיועד לקשישים אשר חלה פגיעה ביכולת הקוגנטיבית שלהם בשל דמנציה או אלצהיימר ועל כן אין באפשרותם להיות עצמאיים. הדיירים מקבלים את כל השירותים והטיפולים החיוניים במצבם, ובניגוד לסוגי בתי אבות אחרים כאן גם נמנעת יציאתם מהמתחם על מנת להגן עליהם. קשישים שאינם יכולים להרשות לעצמם את השהות במקום, יוכלו להגיש בקשה לקבלת סבסוד ממשרד הבריאות.

 

כל אחד יכול למצוא את המסגרת המתאימה לו ביותר בהתאם למצבו הבריאותי והנפשי וכן בהתאם ליכולותיו הכלכליות, העיקר לא להישאר לבד בגיל שבו כבר אין מחויבויות ומטלות כמו עבודה או גידול ילדים. מחקרים הוכיחו שהימצאות בסביבה חברתית עשירה ונטילת חלק במגוון פעילויות יכולות להאריך את החיים ולסייע בשמירה על הבריאות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה