סוגי ניתוח להסרת עודפי עור



כשליש מאוכלוסיית העולם סובלים מעודף משקל, השמנה כבר הוגדרה מזמן כמגיפה עולמית. אחד הפתרונות היעילים ביותר למגיפה זו ולסובלים מהשמנה חולנית הינם הניתוחים הבריאטריים (ניתוחים להרזיה) . הניתוחים שמביאים איתם הצלחה בירידה במשקל, גורמים גם לירידה בנפח רקמת השומן אך העור אינו מתכווץ לרוב בהתאם ונותר מראה "נפול" כך שבסיום תהליך הירידה במשקל, ניצב אדם עם עודפי עור שמהווים לא פעם מטרד אסתטי ולעיתים תפקודי.

קרדיט תמונה PIXABAY

למה מבצעים ניתוח להסרת עודפי עור?

העור שלנו הוא בעל יכולת לגדול ולהימתח כמעט ללא הגבלה – לדוגמא במקרים של הריון, השמנת יתר וכדומה. עם זאת, יכולת ההתכווצות שלו חזרה מוגבלת יותר ומשתנה מאדם לאדם כתוצאה מהסיבות הבאות::

  • גיל – עור של אדם צעיר יתכווץ מהר וטוב יותר
  • גנטיקה- עור כהה נוטה פחות להתקמט עם הזקנה
  • מגדר- לנשים עור דק יותר משל גברים.
  • ירידה איטית יותר במשקל תמנע לרוב מצב של עור עודף שכן יש לעור זמן לחזור לעצמו בצורה טובה יותר.

עור עודף יכול להיווצר גם לאחר הריון וגם לנשים שלא סבלו מעודף משקל טרם נכנסו להריון. העור מאבד מהאלסטיות שלו והאישה מתקשה להפטר מעודפי העור לאחר הלידה. הבעיה הזאת והצורך שנוצר בעקבותיה הביאו להתקדמות משמעותית בתחום הכירורגיה הפלסטית ותחום הניתוחים להסרת עודפי עור צובר תאוצה ופופולריות.

אילו סוגים של ניתוח להסרת עודפי עור קיימים?

ניתוח להסרת עודפי עור בירכיים

מטרת הניתוח להסרת עודפי עור בירכיים הוא הצרת היקף הירכיים ,הסרה של הרקמה העודפת והחלקת העור הנותר. הניתוח להסרת עודפי עור בירכיים מתאים גם לנשים מבוגרות שהעור בירכיים הפנימיות שלהן מתחיל להתדלדל כתוצאה מהזדקנות. הניתוח משלב לא פעם שאיבת שומן בנוסף להסרת עודפי העור.

ניתוח להסרת עודפי עור מאזור הבטן

זהו הניתוח השכיח ביותר בקרב מטופלים שירדו במשקל ובקרב נשים אחרי לידות. אזור הבטן הוא מהאזורים הראשונים בהם רואים לרוב תהליכי השמנה ותהליכי ירידה במשקל. מטרת הניתוח להסרת עודפי עור מאזור הבטן הוא לעצב את דופן הבטן ולחטב את הבטן. בניתוח מסירים עור עודף מדופן הבטן, מהדקים את שריר דופן הבטן הרפויים, מותחים את העור ומשפרים במידת הצורך את מראה הטבור. לעיתים משלבים גם שאיבת שומן וטיפול בבקעים בדופן הבטן במידה וישנם.

מתיחת בטן היקפית: הרחבה של ניתוח מתיחת בטן הקלאסי. במתיחת בטן היקפית מטופלים בו זמנית דופן הבטן והערווה, צידי האגן והירכיים, הגב התחתון ובישבן.

ניתוח להסרת עודפי עור בחזה

לעיתים אצל נשים שירדו מאוד במשקל השדיים צונחים ומתרוקנים מצד אחד ומצד שני נשארים עודפי עור שמגדילים את היקף החזה כך שלא פעם נוצרת חוסר פרופורציה לא אסתטית בין ההיקף לגודל החזה ומטרת הניתוח להסרת עודפי עור בחזה היא להסיר את העור העודף ולהחליק את העור הנותר. בעיה של עודפי עור בחזה בקרב גברים יכולה להיווצר גם כן ואז יש צורך בניתוח להסרת עודפי עור בחזה שעיקרו שיחזור מראה החזה הגברי ותיקון ה"שד" הגברי (גינקומסטיה). לעיתים הניתוח להסרת עודפי עור בחזה אצל גברים ונשים מורחב בעת הצורך לניתוח הסרת עודפי עור גם באזור הגב העליון.

ניתוח להסרת עודפי עור בפנים

לאחר ירידה גדולה במשקל או במצב בו העור מזדקן, העור העודף והמרוקן נראה בפנים בעיקר באזור הסנטר והלחיים אך לא פעם מבקשים המטופלים להסיר עודפי עור גם מאזור העיניים והעפעפיים, הרמת מצח וגבות, אזור הפה ובחיבור בין הסנטר לשפתיים. בניתוח להסרת עור עודף בפנים מסירים את העור העודף ומחליקים את הנותר כדי להשוות לפנים מראה צעיר יותר ומוצק.

ניתוח להסרת עודפי עור בגבות

מדובר בעצם בניתוח המוכר בשם ניתוח להרמת גבות. בניתוח להסרת עודפי עור בגבות מבוצעת הסרה של עור בקו המצח, השיער או מעל הגבה.

ניתוח להסרת עודפי עור בעפעפיים

עור עודף באזור העפעפיים העליונים עלול לפגוע בשדה הראיה, מעבר להיותו בעיה אסתטית. העור העודף נובע מהתדלדלות השומן שסביב ארובות העיניים .בניתוח להסרת עודפי עור בעפעפיים העליונים מסירים את העור העודף ולעיתים משלבים עם ניתוח להסרת עודפי עור בגבות. קיים גם ניתוח לעפעפיים תחתונים, אשר גם בו מבוצעת הסרה של העור העודף אך בטכניקה שונה.

ניתוח להסרת עודפי עור בצוואר

עודפי עור בצוואר ובפנים גורמים למראה נפול ואף חולני. לא פעם, הסרת עודפי העור בצוואר מתבצעת במהלך ניתוח למתיחת פנים או צוואר. בניתוח להסרת עודפי העור בצוואר מוסרים העודפים, המנתח מרים את הרקמות שצנחו ולעיתים גם משלב תוספת נפח בעזרת חומרי מילוי שונים.

ניתוח להסרת עודפי עור בזרועות

אזור הזרועות הוא אזור בו מורגשת מאוד ירידה משמעותית במשקל שכן זה אזור שקשה לחטב אותו ולכן פעמים רבות נותרים המטופלים עם הרבה עור עודף. ניתוח להסרת עודפי עור בזרועות מיועד להצר את היקף הזרועות ולהסיר את עודפי העור. ניתן גם לשלב שאיבת שומן מאזור הזרועות בשילוב עם ניתוח להסרת עודפי העור. ניתן גם לשלבו  עם ניתוח להסרת עודפי עור מצידי החזה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה