סוגי סדנאות כתיבה



מרגישים שהכתיבה בוערת בכם, אך כאשר אתם ניצבים אל מול דף ריק לפתע המילים נעלמות או מתבלבלות? אתם לחלוטין לא לבד. רבים חשים ש'אין' להם את הכישרון הנחוץ לכתיבה, אולם דבר לא אמור למנוע מרכישת וטיפוח המיומנות שתאפשר להם ליצוק סיפור או שירה אל תוך הנייר

pixabay

כיום יותר מתמיד, ניתן למצוא שפע של סדנאות כתיבה איכותיות שצועדות יחד עם התלמידים שעל אחר שעל אל עבר היעד שלשמו הגיעו. חלקם יבקשו לטפח את יכולות הכתיבה לצורכי השתלבות בתחום הפרסום, חלקם יבקשו לטפח את הכתיבה כתחביב אישי וכאמנות שתסייע להם לגולל את שעל נפשם וזה רק על קצה המזלג.

אם חשבתם לטפח את יכולות הכתיבה שלכם, במאמר הבא נעניק לכם סקירה עניינית של סוגי הסדנאות אליהן תוכלו להירשם, להעשיר את הידע או לחילופין להתמקצע לצורך עבודה עתידית.

כתיבה אינטרנטית

אחת מסדנאות הכתיבה היותר נפוצות כיום, היא זו שמטרתה לטפח כותבי ועורכי תוכן לאינטרנט. הדור הדיגיטלי נחשף לאינספור מקורות מידע כתובים, מרביתם מיועדים לצורכי קידום, שיווק ויצירת מסרים המעודדים רכישה וקבלת שירות.

סדנאות כתיבה רבות מספקות את הידע הנדרש לצורך יצירת תוכן איכותי המותאם לאתרי אינטרנט, כזה שמעניק ערך מוסף לגולש, אך בו-זמנית גם מייצר אצלו את הצורך להשאיר פניה או לבצע רכישה באתר.

סדנאות כתיבה שכאלו יכוונו לתכנים המיועדים לקידום אורגני עם טקסטים ארוכים ואיכותיים, ותכנים קצרים וענייניים המיועדים לקידום ממומן.

כתיבת ספרים

כתיבת ספרים יכולה להתחלק למגוון רחב של סדנאות. ישנן סדנאות כתיבה לספרי ילדים שמטרתן ללמד כיצד לייצר עלילה שתעורר עניין בקרב ילדים, מה הן הדמויות האופייניות ואיך ליצור ספרים שיטבעו את חותמם.

לסדנאות שכאלו יכולים להגיע הורים המבקשים לייצר מתנה אישית לילדיהם וכן סופרים המעוניינים ברכישת המיומנויות הנדרשות.

סדנה נוספת היא כתיבת ספרים לבוגרים ומבוגרים. התכנים במקום מסוים זהים לאלו של כתיבת ספרים לילדים, אך גם כוללת היבטים שונים רבים המתייחסים לנושאים והתחומים שמייצרים עניין בקרב קהל בוגר.

סדנה אחרת לחלוטין בכתיבת ספרים היא זו שפונה למבקשים לייצר סיפור חיים או הנצחה. סדנאות מסוג זה ילמדו כיצד לבצע מחקר מעמיק, וכיצד לגולל את העלילה בקו תיעודי נכון.

כתיבת שירים

כתיבת שירים היא דרך אמנותית נהדרת שבאמצעותה אפשר לתת במה לרגשות ולתחושות שמתחוללות בתוכנו.

ישנם מי שמעוניינים לכתוב שירים לצרכים מקצועיים, וישנם מי שמעוניינים בכתיבת שירה למען עצמם ולמען פורקן אישי של רגשות שונים.

חשוב לדעת שחלק מן הסדנאות מציעות מסלולי לימוד מקצועיים המשלבים בין כתיבה לבין לחן.

לימודים פרונטליים ומרחוק

חשוב לדעת, ובעיקר בעידן הנוכחי, שסדנאות רבות אינן מוכרחות להיות מועברות באופן פרונטלי. ניתן למצוא מגוון קורסים וסדנאות בכתיבה אותם ניתן ללמוד בשיטה מקוונת וכן בטכניקת אחד על אחד בלימוד מרחוק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה