סוד ההצלחה של תיקי הרשל



כך הפכה החברה הקנדית הקטנה להצלחה גלובלית שמשווקת תיקים מושלמים ב-90 מדינות ברחבי העולם

pixabay

השנה חגגו לינדון וג'יימי קורמק, צמד האחים הקנדים מאחורי Herschel Supply Co., את יום הולדתה העשירי של החברה שהקימו ב-20 אצבעות. רוב הסיכויים שאם הייתם אומרים להם אי אז ב-2009 שהחברה הקטנה שפתחו תהפוך לאימפריה ושהתיקים שלהם יהפכו לתופעה תרבותית, רוב הסיכויים שהם היו חושבים שהשתגעתם. אבל למרות ההתחלה הצנועה, הרצל הצליחה לעשות תוך שנים ספורות, מה שחברות אחרות רק חולמות עליו.

את חברת הרשל, הקימו האחים קורמק בכסף שחסכו בזמן שעבדו בחברות כמו K2 Sports ו-Vans. וזמן קצר בלבד לאחר שהתפטרו והקימו את הרשל, כל השמות הגדולים והחברות הגדולות, התחילו לחזר אחריהם במרץ. כך לדוגמה, צמד האחים המוכשרים עיצבו וייצרו תיקים למחשבים ניידים שהותאמו במיוחד עבור המוצרים של חברת אפל ונמכרו אך ורק בחנויות הרשמיות של החברה. כמו כן השניים שיתפו פעולה עם מעצב האופנה המצליח מארק מקניירי, שעיצב עבור החברה מספר דגמים שהושקו במהדורה מוגבלת.

אז איך הכול התחיל ומדוע קשה לעמוד בפני התיקים של הרשל? טוב ששאלתם, כי בדיוק על זה רצינו לספר לכם...

פעם אחת בארץ רחוקה רחוקה...

את הישראלי הממוצע, השם "הרשל" זורק לעלילות הרשל'ה אוסטרופולר, הבדחן החסידי המפורסם מאוקראינה. את האחים למשפחת קורמק, השם הרשל זרק למקום שונה לגמרי: הרשל הוא יישוב זעיר בקנדה, המאוכלס כיום על ידי 30 תושבים בלבד. זהו גם המקום שאליו הגיעו פיטר אלכסנדר קורמק ואשתו, שהחליטו לעזוב את סקוטלנד בתחילת המאה הקודמת. בני הזוג התיישבו בהרשל ב-1906 ויותר ממאה שנים מאוחר יותר, הקימו הנינים שלהם, לינדון וג'ימי, את החברה המשגשגת שלהם.

הבחירה בשם הרשל, לא הייתה מקרית ולא נועדה להנציח את בני המשפחה בלבד. השם הייחודי למעשה מרמז על החזון של האחים קורמק שמנחה את דרכה של החברה מיומה הראשון: לייצר מוצרים המתכתבים עם התקופה ההיא של תחילת המאה ה-20, עם העיירה הזעירה ההיא, עם דרכי העפר הבתוליות ועם השלט הנושא את שם העיירה המתנפנף ברוח. תקופה שבה בתי המלאכה טרחו לייצר מוצרים עמידים שנועדו להחזיק מעמד במשך שנים ארוכות, תקופה שזה מכבר חלפה מן העולם.

החברה שלא מפסיקה לחדש ולהפתיע

ניתן לכתוב כי סביב המוצרים של חברת הרשל, התפתחה קהילת מעריצים נלהבים ושהסגנון הייחודי של החברה זכה לאינספור חיקויים בשנים האחרונות. עם זאת, בעוד שאת הסגנון הכללי ניתן לחקות בקלות, בלתי אפשרי לשחזר את תשומת הלב לפרטים הקטנים, המאפיינת את מוצרי החברה.  

אחת למספר חודשים משיקה החברה דגמים חדשים ואיכותיים עם מגוון חידושים מפתיעים, המתבטאים לרוב בעיצוב המיוחד אך לא אחת גם באופן השימוש במוצר. כך היא שומרת על רמת עניין גבוהה ודואגת שקהל הלקוחות יישאר במצב של ציפייה מתמדת למוצרים הבאים שישוחררו לחנויות.

לעשות מודרניזציה לנוסטלגיה

קהל היעד של תיקי הרשל מורכב בעיקר מלקוחות בגילאי 35-18 וניכר כי חלק ניכר מההצלחה הוא תוצאה של חיבור בין מוצרי החברה לתרבות ההיפסטרית. כל התיקים שמייצרת החברה, ללא יוצא מן הכלל, משלבים בהצלחה וברגישות אין סופית בין האתמול להיום, בין הסטייל הנוסטלגי של המערב הפרוע לרמת הגימור הטובה ביותר האפשרית בימינו. כשכול זה נמכר במחירים הגיוניים ושווים לכל נפש, קל להבין את הבהלה לתיקי הזהב של הרשל.

הגיע הזמן להתחדש!

המראה של תיקי הרשל מאופק ובטוח בעצמו אך עם זאת כל כך ייחודי, שניתן לזהות אותם ממרחקים. על פניו ניתן לדמיין שמדובר בתיקים שבהם הושם דגש חזק בעיקר על רמת הפרקטיות והאיכות. אך די מהר ניתן להבין כי הפרקטיות בשום אופן לא מנגנת כינור שני לנראות: בין אם מדובר בפאוצ'ים, בתיקי הגב, תיקי הצד או בארנקים של הרשל, כל מוצר ומוצר הוא לא פחות ממלאכת מחשבת עיצובית, שיכולה להוות שדרוג רציני למלתחה שלכם. רק אזהרה קטנה לפני סיום: הסיכוי להתאהבות בסטייל של תיקי הרשל, גבוה במיוחד ולכן קחו בחשבון שהמוצר הראשון שתקנו, קרוב לוודאי לא יהיה האחרון...   

למידע נוסף   - ארנקי עמנואל https://www.emanuel-online.com

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה