סוככים להצללת המרפסת: איזה סוכך מתאים לכם?



בתקופה הזו של חוסר וודאות אחד הדברים הבטוחים שנשארו לנו זו המרפסת שלנו, אשר במקרים רבים הפכה למקום בו יש לנו את האפשרות לרבוץ ולנוח שלא בין ארבע קירות. התקופה שלפני תחילת הקיץ היא בדיוק התקופה המתאימה להתחיל לחשוב איך תוכלו להצל עליה מפני השמש הקופחת שעתידה להגיע אלינו תוך מספר חודשיים

אם אתם מחפשים פתרון מהיר וגמיש ולא יכולים כרגע להשקיע בפרגולה כבדה, סוכך הוא כנראה הפתרון הכי מתאים עבורכם. יש כיום מגוון רחב של סוככים למרפסת המותאמים לכל מידה.

סוככי זרועות

סוככי זרועות הם הסוככים הקלאסיים להצללת מרפסת בתקופת הקיץ מכיוון שהגגון שלהם עשוי מחומרים שמתאימים למזג האוויר הישראלי כגון דראלון והזרועות הן זרועות אל חלד. אפשר לבחור בין פתיחה ידנית לבין פתיחה אוטומטית באמצעות שלט ויש גם מנגנונים שיכולים למנוע נזק לסוכך עקב רוח חזקה.

עם זאת, יש לדעת שהם מתאימים פחות לתקופת החורף, אז עדיף להתקין את המנגנון הנ"ל.

סוככי מסך

סוככי מסך להצללת המרפסת הם פתרון אנכי ולא אופקי. המשמעות היא שהם יכולים לתת הצללה טובה יותר מן הצדדים או מקדימה, ויש גם סוככים שנפתחים באופן הדרגתי באמצעות ריץ-רץ או מסילה. נהוג לשלב בין סוכך מסך קדמי לסוככים צדדים ואף סוכן עליון כדי להגיע לסגירת מרפסת קלה - אם כי תמיד אפשר לשלב גם פרופילים קבועים מאלומיניום וזכוכיות במקרה שרוצים לסגור את המרפסת סגירה מלאה.

 

סוככים קבועים

סוככים קבועים הם פתרון נוח למי שמחפש הצללה קבועה למרפסת מלמעלה, אך הם מעט מוגבלים בשטח ההצללה מכיוון שאין בהם זרועות. לעומת זאת, אפשר לעצב אותם במגוון רחב של צורות כגון צורה, גלילים ושיפועים שונים. הכיסוי עבור הסוכך יכול להיות מבד אסתטי וחזק או מזכוכית (לרוב בוחרים בזכוכית חלבית בשל האפקט היפה שהיא יוצרת).

פרגולות אלומיניום

למרות שעד כה דיברנו על סוככים להצללת מרפסת, פרגולות אלומיניום מודרניות מהוות סוג של שילוב בין פרגולה לבין סוכך מכיוון שבניגוד לפרגולה רגילה, אפשר לסגור ולפתוח אותן הודות למנגנון חשמלי והעובדה שהגג שלהן בנוי מפלסטיק PVC חזק.

פרגולת אלומיניום להצללת המרפסת – מבית סנטק

בנוסף לכך, פרגולות אלומיניום יכולות להיות מודולריות. כלומר, ההתקנה נעשית באמצעות חלקים שמגיעים מוכנים מהמפעל ואפשר אף לחבר מספר פרגולות יחדיו. לפיכך, אם יש לכם מרפסת גדולה מאוד או שאתם רוצים להצל גם על גינה או אפילו ברכה, זו כנראה האפשרות הכי טובה בעבורכם.

יתרון נוסף של פרגולות אלו מתבטא בכך שהם מתאימים למגוון עונות השנה בשל היכולת לשלוט הרבה יותר טוב במידת החשיפה לשמש. מלבד זאת, ישנה אפשרות להתקין מרזב כדי למנוע הצפה בתקופת החורף. חלק מן הדגמים מגיעים עם תאורה פנימית שחוסכת את הצורך בהתקנת תאורה נוספת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה