סוללה ליתיום נטענת 18650, 3 עובדות שבטוח לא הכרתם



האופניים החשמליים הפכו זה מכבר לחלק אינטגרלי מהנוף העירוני והכפרי בישראל כאחד. בערים הגדולות, יש רבים שכבר למדו את היתרונות של האופניים החשמליים ועושים בהם שימוש כמעט לכל מטרה אפשרית. נסיעה ללימודים, לעבודה או למגוון מטרות אחרות. גם מזג האוויר בישראל הוא בדרך כלל ידידותי, מה שמאפשר לעשות שימוש באופניים במרבית ימות השנה. אבל מעת לעת מתעורר הצורך להחליף את הסוללה באופניים החשמליים, ואז הבעלים שלהם צריך לבחור בין הסוגים השונים של הסוללות. בשורות להלן נדבר בעיקר על סוללה ליתיום ועל היתרונות שלה. אילו סוגים של סוללות לאומניים חשמליים קיימות? מהם היתרונות של סוללה ליתיום על פני סוללות מסוגים אחרים? כדאי לקרוא – בשורות להלן תגלו כמה דברים מעניינים.

קרדיט לתמונות PIXABAY

אילו סוגים של סוללות ליתיום לאופניים חשמליים קיימים

אחד המאפיינים של שוק האופניים החשמליות בישראל, הוא הריבוי של סוגי אופניים. בהמשך, נוצר מצב שבו יש מגוון רחב של סוגי סוללות. להלן שלושת סוגי הסוללות הנפוצים:

  1. ליתיום יון: סוללה חזקה מאד. מספיקה למרחקים ארוכים בכל טעינה, ולמספר גדול של מחזורי טעינה עד כדי 1200 מחזורי טעינה.
  2. ליתיום פולימר: סוללה איכותית, עם 500 מחזורי טעינה בערך.
  3. ליתיום ברזל: מדובר בסוללה מתקדמת ואיכותית ביותר,, שיכולה לשאת את האופניים למרחקים ארוכים. כמו כן מספיקה לכמות של 1500 מחזורי טעינה.

חשוב לדעת שמרחק הנסיעה בכל מחזור טעינה תלוי בגורמים רבים. בין השאר משקלו של הרוכב יכול לשנות. בנוסף, אם הרוכב מדווש חלק מהזמן, זה בהחלט יכול להאריך את טווח הנסיעה.

סוללה ליתיום – עובדות שלא ידעתם

הוללות הליתיום הפכו זה מכבר לסוללות המובילות בקרב בעלי אופניים חשמליים ולא בכדי. היתרונות של סוללה ליתיום על פני כל סוג אחר של סוללות הוא ברור. להלן שלושה דברים מעניינים שכדאי לכם לדעת על סוללה ליתיום:

  1. אורך חיי הסוללה: אורך החיים של סוללה 18650 ליתיום הוא גדול בהרבה מזה של סוללות אחרות. אורך החיים, פירושו מספר מחזורי הטעינה של הסוללה. אם בסוללות רגילות מדובר על 500 מחזורים בערך, בסוללות ליתיום מדובר על 800 מחזורי טעינה. יש סוללות המגיעות לכדי 1500 מחזורי טעינה. מדובר בפי שלושה מחזורים מאשר כל סוללה אחרת.
  2. מחיר: לכאורה, המחיר של סוללה ליתיום הוא גבוה יחסית. אבל מה שרבים אינם יודעים, הוא שהמחיר יחסית לתוחלת החיים הוא נמוך. המשמעות היא שמחיר הסוללה לא עולה באופן יחסי למחזורי הטעינה, מה שאומר שבטווח הארוך סוללה ליתיום הן חסכוניות יותר.
  3. רגישות לשריפה: אם שני הסעיפים האחרונים הם בהחלט יתרונות, הרי שבנושא הבטיחות, סוללה ליתיום היא בהחלט בעייתית. טעינת יתר של סוללת ליתיום עלולה לגרום לדליקה. זאת בניגוד לסוללות פחות איכותיות לכאורה, שאינן נוטות להידלק במהרה. עם זאת, הטעינה של סוללה ליתיום היא מהירה יחסית. לכן, פשוט צריך לשהות בסביבת הסוללה בעת הטעינה ולנתק אותה מהחשמל עם הגיעה לטווח הרצוי.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה