ספריות קודש - המדריך שיעשה לכם סדר



כל בית כנסת בימינו זקוק לספריית קודש. למעשה, מטרתה העיקרית של ספריית קודש היא לשמור על ספרי הקודש באופן שיאפשר להמוני המתפללים שמגיעים אל בית הכנסת לערוך שימוש בהם בזמני התפילה. בדרך כלל, בתי כנסת הם מבנים יפים ומפוארים מאין כל שיעור שכן, מדובר על בית הקודש של העם היהודי. אולם, חשוב מאוד לציין כי מעבר להיותה תוספת פרקטית שעוזרת לשמור על בית הכנסת שלם, ספריית קודש היא לא פחות מתוספת עיצובית, כך שצריך לדעת כיצד להתאים אותה לנימה העיצובית הקיימת בית הכנסת על מנת שזו תוכל להשתלב היטב. אז איך בוחרים ספריות קודש, מה צריך לדעת לפני ואלו אפשריות עיצוב מתקדמות קיימות בימינו? בכתבה זו החלטנו להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על הנושא של ספריות קודש וכל היוצא בכך.

קרדיט לתמונה Freepik

ספריות קודש - לא פחות מפרקטיות

בעת בניית בית כנסת חדש קיימים מספר חוקים וכללים הלכתיים שיש לעקוב אחריהם בצורה מוקפדת. למרות זאת, ניתן לראות מגוון רחב מאוד של בתי כנסת בגדלים ועיצובים שונים, כאשר בכל אחד מהם ניתן להציב ספריות קודש בגדלים שונים, זאת בעוד כי ניתן להשתמש בספריית קודש גם בתור מעין מחיצה עבור החללים השונים הנמצאים בבית הכנסת. לדוגמא, ניתן להשתמש בספריית קודש עבור בתי כנסת בהם אין מתחם מוגדר עבור עזרת נשים שכן, באמצעות אותה ספריה נהדרת ניתן ליצור מחיצה, כזו אשר ניתן לגשת אל ספרי הקודש משני צידיה על מנת לקחת אותם. נוסף על כך, בבתי כנסת אשר מחולקים לכולל בבית כנסת ניתן ליצור ספריות קודש ענקיות על קירות בית הכנסת על מנת ליצור הפרדה מוגדרת יחד עם דלת אשר מחוברת לספריה.

לא לשכוח מהעיצוב

בעת בה אנו מדברים על העיצוב של ספריות קודש עבור בתי כנסת, חשוב מאוד לגעת גם בסוגיה של הסגנון העיצובי שלהן שכן, ספריות קודש הן אמנם תוספת פרקטית, אך הן גם תוספת עיצובית אותה יש להתאים היטב לסגנון של בית הכנסת בו הן מותקנות. בימינו, ניתן למצוא ספריות קודש בסגנון מסורתי אשר מאופיין בשימוש בעץ שנותן מראה מלוטש היטב וצבוע בלכה בגוונים כהים וחזקים. מנגד, קיים סגנון מודרני, סגנון אשר מאופיין בעצים דקים יותר, גוונים בהירים יותר אשר נוטים לכיוון הצבע הטבעי של העץ על מנת ליצור עיצוב מינימליסטי. בעוד כי שני הסגנונות הם בהחלט יפים ומושכים את העין, חשוב מאוד לציין כי עליכם לדעת להתאים אותם לבית הכנסת שבו אתם מעוניינים לבצע התקנה של ספריות קודש על מנת שתוכלו להיות בטוחים כי הספריות ישתלבו היטב עם הנימה העיצובית באותו בית הכנסת, אם כי חשוב גם להגדיר מראש את הצרכים של בית הכנסת ולאפיין אותם על מנת שתוכלו לבצע בחירה מדויקת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה