עבודה מהבית VS עבודה מהמשרד: יתרונות וחסרונות



בימים ‏אלו, בהם מקומות עבודה רבים מציעים לעובדים שלהם מודל עבודה היברידי או אפילו עבודה מרחוק בכל ימי השבוע, עולה השאלה מה עדיף יותר ואיפה באמת נהיה יותר אפקטיביים, כאשר נעבוד מהבית בפיג׳מה או דווקא כאשר נחליט ללכת למשרד?

מגפת הקורונה ‏שינתה את פני עולם התעסוקה ובין היתר הכניסה לשימוש מושגים כמו עבודה היברידית ויציאה לחל"ת לחיינו. אם עד שנת 2020 עבודה מהבית הייתה נחלתם של עצמאים בלבד, הרי שמאז פרוץ המגפה, הצטרפו אליהם עוד מיליוני עובדים ברחבי העולם – חלקם אולי התרגלו לתנאי העבודה החדשים, אבל לחלק גדול מהם, עדיין מדובר בסביבת עבודה שונה לחלוטין ממה שהכירו, שמצריכה מהם לא מעט יכולות ריכוז עצמי, יכולות ניהול ואחריות אישית רבה.

 

עבודה מהבית: יתרונות וחסרונות

‏עבודה מהבית מגלמת בתוכה נוחות מרבית, כשבאופן תיאורטי ניתן לבצע אותה בלי לצאת מהמיטה בכלל. העבודה מהבית מאפשרת לנו להספיק הרבה יותר דברים ממה שאנחנו מספיקים כשאנחנו צריכים להגיע למשרד, ואם לא מדובר במרחק הליכה מהבית, סביר שלפנינו שעות של נסיעות ועמידה בפקקים. זאת ועוד, כאשר אנו עובדים מהבית, לוח הזמנים שלנו הוא הרבה יותר דינאמי, כך שניתן לנהל את הזמן בצורה יותר גמישה ונוחה, מה שמוערך על ידי רבים.   

בעוד יש מי שמגלה שהוא יעיל יותר בעבודה מהבית ושיש לו כל מה שהוא צריך: משפחה או שותפים לדבר איתם, חבילות תשתית אינטרנט וספק, קפה ואפילו עוגיות - אחרים יתמודדו עם קשיים בניהול זמנים, עמדות עבודה ביתיות לא הולמות ואף להגיע למצב בו הם חווים בדידות, כאשר החסרונות הנפוצים ביותר כוללים קושי בהתמודדות עם הסחות דעת, היעדר משמעת עצמית ועבודה עודפת.

shutterstock

 

איך ניתן לשפר את העבודה מהבית?

‏גבולות ברורים ולוחות זמנים: ראשית, בחרו ‏מיקום קבוע למשרד הביתי, בין אם מדובר בחדר ספציפי או שולחן אוכל ייעודי. ‏כמו כן, הקציבו לוחות זמנים מסודרים וברורים אשר יכללו הפסקות לטובת שתיית קפה או מתיחות נחוצות.

ציוד משרדי: ‏כדי שתוכלו להיות יעילים בעבודתכם, דאגו לעצמכם לפינת עבודה ארגונומית ונעימה, דאגו לתאורה מתאימה, שולחן מרוחב וכיסא שיתאים למידות גופכם. בנוסף, רכשו חיבור אינטרנט חזק לפגישות זום (או משחקים בהפסקה) ושמרו על סביבת העבודה מסודרת ונקייה.

תחליפו אווירה: עד כמה שמזג האוויר/ מגפת הקורונה/ המטלות בעבודה ובבית מאפשרות, חשוב לפעמים לצאת לחופשה קצרצרה מהבית. אתם יכולים לעבוד יום בשבוע או שבועיים מהמשרד, לשבת בבית הקפה השכונתי או אפילו בפארק ציבורי אם תנאי השטח והמרשתת מאפשרים זאת, העיקר לשנות לעיתים את האווירה.  

 

shutterstock

עבודה מהמשרד: יתרונות וחסרונות

בהנחה שרכישת נייר טואלט וקפה או תשלום חשבון החשמל של העסק אינו בהגדרת התפקיד שלכם, יש דברים רבים שאתם לא צריכים להקדיש להם מחשבה עודפת כאשר אתם הולכים לעבוד במקום העבודה: פינת עבודה הולמת, ציוד מחשוב ואפילו ניקיון השירותים.

לשכירים אשר עובדים במשרדים, יש הפרדה יותר ברורה בין העבודה לחיים עצמם, ובשעות העבודה הם עשויים להנות משיחות חולין ועומק ומחברתם של עמיתיהם.

החיסרון הגדול ביותר בעבודה מהמשרד, הוא הזמן שמתבזבז בנסיעה מהבית ובחזרה אליו בסוף היום, בעיקר כשחלק ממנו מתבזבז על עמידה בפקקים, אך יש גם מי שנוכחותם של עמיתים מייצרת עבורו הסחות דעת ומפריעה בריכוז.

טיפים לשמירה על ריכוז בעבודה בבית ובמשרד
אם מוקד הרעש הוא באנשים סביבכם - בני משפחה או עמיתים לעבודה - הבעיה יכולה להיפתר בבקשה. אם טיפ זה לא פותר לכם את הבעיה, תוכלו לנסות להיעזר באטמי אוזניים או אפילו להאזין למוזיקה בעזרת אוזניות עם אופציה לביטול רעשים. לכך ובלי שום קשר למקום ממנו אתם מבצעים את עבודתכם, חשוב להקפיד לשתות מים, לאכול בצורה מסודרת ולקום מדי פעם מהכיסא, לעשות הפסקות קצרות ואז לשוב לריכוז בעבודה, כי כשהגוף שלנו מקבל את מה שהוא צריך, אין ספק שקל לו יותר לתת לנו בחזרה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה