עבירות סמים: מדוע כדאי לבחור עו"ד מתאים?



המשטרה ומערכת המשפט פועלות רבות על מנת לאכוף את כל מי שמשתמש בסמים, בין אם מדובר בשימוש בסמים שנחשבים למסוכנים מאוד ובין אם מדובר בסמים הנחשבים לקלים בעיני הציבור. עקב זאת, אנשים רבים יכולים למצוא את עצמם מואשמים בעבירות סמים שונות. ישנם מקרים שבהם ההאשמות האלה מוצדקות אך במקרים אחרים הן אינן מוצדקות. לפיכך, חשוב שיהיה לצדכם עו"ד מתאים שיוכל ללוות אתכם בכל התהליך. עורך דין מקצועי יוציא אתכם מהתסבוכת, גם אם לפעמים נדמה לכם שהמצב אבוד.

קרדיט תמונה FREEPIK

הואשמתם בעבירות סמים? אתם לא צריכים לעבור את זה לבד

העונש על שימוש או החזקת סמים עלול להיות חמור. כך לדוגמה, העונש שיכול האדם לקבל על צריכת סמים לשימוש עצמי הוא שלוש שנים, אך ישנם מקרים שבהם מקבלים גם עונש בן עשרים שנה, כאשר מדובר בעבירת סמים חמורה במיוחד. לא פעם קורה שמוצאים אצלכם סמים בדירה מבלי לדעת איך הגיעו לשם, וישנם מצבים שבהם תופסים אזרחים שהשתמשו במנת סמים פעם אחת בלבד. כשמקרים כאלה קורים, אתם רוצים להיות בידיים טובות ולדעת שאפשר לצאת מהמצב. לפיכך, עו"ד מתאים הוא הבחירה הנכונה עבורכם. עו"ד המתמחה בעבירות סמים יכול ללוות בכל התהליך המורכב הדורש ידע משפטי. עורך הדין מבצע עבודה יסודית. הוא עובר על כל החומרים הדרושים, אוסף ראיות וכל חומר שעשוי לסייע, ולאחר מכן מנסח כתב הגנה. הוא גם מייצג את הנאשם בבית המשפט ומסייע להקל על העונש ולעתים אף לבטל אותו לגמרי.

איך בוחרים עורך דין טוב?

בחירת עורך דין המתמחה בעבירות סמים צריכה להיעשות בכובד ראש, שהרי לא אחת התנהלותו של עורך הדין משפיעה על גזר הדין. לפיכך, מומלץ לוודא שעורך הדין מתמחה בעיקר בתחום עבירות הסמים וכי יש לו ניסיון רב בנושא. לא כדאי לפנות לעורך דין חסר ניסיון שרק התחיל את ההתמחות שלו, כזה שעדיין לא השתפשף מספיק במערכת המשפטית. עורך דין המכיר כל סעיף בחוק, הוא האדם שאתם רוצים לצדכם יותר מכל ברגעים מורכבים שבהם אתם נמצאים בפני דיונים בבית משפט. דבר נוסף שכדאי לשים אליו לב הוא המחיר שמציע לכם עורך הדין. כדאי לבקש הצעת מחיר מפורטת וברורה, כך שתוכלו להשוות בין לבין המחירים בשוק ולראות אם היא מתאימה לכם. ולבסוף, חשוב שתשרור הבנה מלאה ביניכם לבין עורך הדין וכימיה טובה שתאפשר לכם לעבוד יחד כדי להוציא אתכם מהצרה שבה אתם נמצאים. אם תרגישו בנוח לפנות לעורך הדין, יהיה לכם קל יותר להתנהל מולו ובכלל.

אם אתם מחפשים עורך דין מקצועי ובעל ניסיון רב בתחום, אלון ארז - מומחה בעבירות סמים הוא האדם הנכון לפנות אליו. עו"ד אלון ארז הוא בעל תואר ראשון ושני במשפטים ומאז שנת 2008 הוא נמנה עם חברי לשכת עורכי הדין של מדינת ישראל. לאורך השנים טיפל עו"ד אלון ארז בתיקים מסוגים שונים כמו עבירות אלימות ותקיפה, עבירות מין וכמובן עבירות סמים של החזקת סמים, שימוש עצמי, סחר ועוד. עו"ד ארז טיפל לא רק במקרים שנידונו במשפט האזרחי, אלא גם במשפט הצבאי. הוא עזר לחיילים בייצוג מול בית המשפט הצבאי בעבירות כמו מין, סמים, עריקות, אלימות, השתמטות ועוד. נוסף על כך, במשרדו של עורך הדין מעניקים מענה לאזרחים שהוגשו נגדם כתבי אישום בעקבות נהיגה בהשפעת סמים, נהגיה בקלות ראש וכדומה.

מה נחשב לסמים מסוכנים?

לפי ההגדרה, סמים מסוכנים הם סמים שיש בהם רכיב כימי שיכול להשפיע באופן משמעותי על גוף האדם, להותיר בו נזקים גופניים ונפשיים לאורך זמן וגם לפגוע באופן שבו הוא תופס את המציאות. כדי לאכוף את השימוש בסמים מסוכנים, הוציאו את פקודת הסמים המסוכנים המגדירה את סוגי החומרים שבהם אסור להשתמש ואת חומרת העונש המגיע על החזקת סמים אלה.

הפקודה לסמים המסוכנים קיבלה תוקף בשנת 1973 ומטרתה להגביל את השימוש בסמים אלה. במסגרת פקודה זו מפרטים את העבירות השונות המיוחסות לסמים וביניהן החזקת סמים, שימוש בסמים לצורך צריכה עצמית, ייצור סמים, החזקת כלים לצורך שימוש בסמים, נתינת סמים לקטינים או הדחת הקטינים לשימוש בסמים.

מבחינת החומרים המסוכנים, ישנו פירוט של הסמים הנחשבים לסמים האסורים לשימוש בישראל – קוקאין, סמי פיצוציות, הירואין, LSD, אופיום ועוד.

האם ישנו הבדל בין סמים קלים לסמים קשים?

מבחינת החוק בישראל, לא קיים הבדל בין סמים קלים לסמים קשים. גם אם אדם החזיק סמים קלים בדירתו לשימוש עצמי, הוא יועמד לבית המשפט ויקבל עונש. ישנם אנשים שאינם מודעים לחומרת המעשה והעונש, וכך הם נתפסים על שימוש או החזקה של סמים קלים ומופתעים לגלות שהם מובלים לבית המשפט. מסיבה זו, חשוב לפנות לעורך דין מקצועי שמכיר את כל החוקים. כי גם אם לכאורה מדובר בעבית סמים קלים, בין המשפט עלול להכביד עם הנאשמים ולקצוב עונש חמור יותר מהעבירה עצמה. עורך דין המתמחה בעבירות סמים, לעומת זאת, מכיר את החוק ויודע איך להתנהל כך שאפשר יהיה לזכות את האדם או לפחות להקל בעונשו.

אילו עבירות סמים קיימות בישראל?

קיימות עבירות שונות המיוחסות להחזקת סמים. העבירות נחלקות לתתי קטגוריות שונות. עבירה ראשונה היא החזקה ושימוש אישי. העונש בתמורה לעבירה זו היא עד לתקופה של שלוש שנות מאסר. עבירה חמורה יותר היא החזקת סמים ושימוש בסמים לצורך מסחר. במקרים אלה, מדובר בפשע חמור מאוד בעינו של החוק והעונש על כך עלול להיות גם עשרים שנות מאסר. ישנם גם גורמים נוספים שיכולים להשפיע על העונש כמו הנסיבות שבגינן נמצאו הסמים ברשות האדם או הכמויות המצויות בבעלותו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה