עוברים את חקירות המצ"ח בשלום



תקופת השירות הצבאי אמורה להיות אחת התקופות הבונות והמשמעותיות ביותר בחייו של האדם, תקופה של הגנה על אזרחי ישראל ותרומה לקהילה. אך הדברים לא תמיד מסתדרים כמו שאנו מצפים. תלונה, הפללה או תפיסה על חם יכולה לשלוח את החייל לחקירת מצ"ח לבירור אם החייל ביצע עבירה משמעתית כלשהי.עם זאת, גם במקרה זה לא מדובר בסוף העולם, ואפשר בהחלט לצאת מחקירת מצ"ח בשלום

pixabay

מהי חקירת מצח?

מצ"ח אלה הם ראשי תיבות של "משטרה צבאית חוקרת", יחידה מיוחדת אשר מבצעת חקירה לאחר שהחייל נחשד בביצוע עבירה כלשהי. בסיום החקירה מחליטים אם לשחרר את החייל הנחקר או לפתוח נגדו משפט צבאי. חשוב להבין שחקירת מצ"ח היא חקירה פלילית לכל דבר המנוהלת לא רק נגד החייל הסדיר, אלא גם נגד אנשי קבע, אזרחים עובדי צה"ל, חיילי חובה ועוד. חקירה כזו יכולה בהחלט להשפיע על החיים האזרחיים, ולכן כדאי להתייעץ עם עורך דין צבאי כדי לדעת איך להתנהל. שי רודה עו"ד צבאי הוא עורך דין מנוסה שעומדות מאחוריו הצלחות רבות בתחום. כך שאם מתנהלת נגדכם חקירת מצ"ח, כדאי להתייעץ עמו במטרה לדעת איך להתנהל בחקירה.

חייל, דע כמה שיותר על חקירת מצ"ח

חקירות מצ"ח יכולות להיות מלחיצות ולבלבל גם את החייל קר הרוח ביותר שיצא לכם לפגוש. בהליכים משפטיים מורכבים כמו חקירות מצ"ח ידע הוא כוח. ולכן, ישנם כמה דברים חשובים שכדאי לדעת עליהן:

  • ברגע שזימנו אתכם לחקירת מצ"ח, חשוב לפנות לייעוץ משפטי באופן מיידי. שימו לב שבמקרים רבים לא יודיעו לכם מראש על הזמנה לחקירה, אלא יחקרו אתכם מיד. במקרה זה חשוב לשמור על קור רוח ולדעת לשמור על זכותכם להתייעץ עם עורך דין צבאי. זכרו שבקשה להתייעץ עם עורך דין אינה מעידה על אשמה, גם אם החוקר מנסה להגיד לכם שזה כך.
  • אם בחרתם בעורך דין צבאי, לחוקרים אין ברירה אלא לתת לכם לשוחח אתו לפני שאתם פותחים את הפה בחקירה.
  • כשאתם נמצאים בידיה של המשטרה הצבאית, זכרו שכל משפט שיוצא מפיכם עלול לשמש נגדכם.
  • כשמנוהלת נגדכם חקירת מצ"ח, אין לכם חברים. כל אחד מבין האנשים שאתם נתקלים בהם יכול להיות שותף לחקירה: חבר שפגשתם "בטעות" בבסיס, הנהג המסיע אתכם וכמובן החוקרים עצמם, כל אלה יכולים לשמש ככלי אשר מיועד להוציא מכם כמה שיותר מידע.
  • בכל רגע עליכם לשמור על צלילות ולהיות מוכנים לכל מה שישאלו אתכם בחדר החקירות.
  • אם נעצרתם לחקירה, אך אתם חשים עייפים ובלתי מרוכזים, אתם יכולים להודיע לחוקר שאתם מעוניינים לישון ולצבור כוח לקראת החקירה. לאחר שנת לילה טובה תצליחו להיות מרוכזים יותר בחקירה המתנהלת נגדכם ולקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבורכם.

ולבסוף, לחוקרים בחקירות מצ"ח יש שיטות שונות להוציא מכם מידע. לפיכך, במהלך החקירה חשוב להיות ערניים לכל פעולה ולא להוציא משפטים מיותרים מהפה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה