עוברים דירה: איך נתכונן? (תוכן ממומן על ידי ישראכרט)



מחכים לרגע בו תצאו לדרך חדשה, בדירה משודרגת? הנה כל מה שצריך לזכור, כדי להשלים את המשימה על הצד הטוב ביותר

קרדיט תמונה: Shutterstock

מעבר דירה הוא אירוע משמח ומרגש, אך כזה שעלול גם להיות מתיש, ואף יקר מאוד. בין אם מדובר בדירה שכורה או כזו שרכשנו במיטב כספנו, המעבר כרוך ברשימה ארוכה מאוד של סידורים, תכנונים וגם הוצאות כספיות לא מבוטלות. מעט סדר וארגון עוד לפני המעבר, יקלו עלינו להתכונן ולהבין מה המטלות העומדות לפנינו.

כמה זה עולה לנו

מעבר לעלות של המשכנתא או השכירות – מעבר דירה דורש לא מעט הוצאות נוספות. כך למשל, במקרים רבים עולה הצורך בשיפוץ לפני המעבר, כאשר גם שיפוץ קוסמטי קל יעלה כמה אלפי שקלים לכל הפחות. הוצאות נוספות הן עבור רכישת רהיטים, מכשירי חשמל וציוד נוסף לדירה החדשה; סיוד הדירה הקודמת ואולי גם הדירה החדשה; וכמובן, תשלום עבור הובלה, ואולי גם על האריזה, אם תבחרו לעשות לה מיקור חוץ.

המשמעות היא עלות כוללת שיכולה להגיע גם לעשרות אלפי שקלים, עוד לפני שהבאנו בחשבון את שכר הדירה או המשכנתא שיורדים מההכנסה השוטפת. הוצאות מעבר הדירה עלולות להכביד מאוד על תקציב משק הבית, ולכן כדאי להיערך אליהן מראש. אחת האפשרויות שניתן לשקול היא באמצעות הלוואה חוץ בנקאית מיידית* – הלוואה מהירה שניתן לקבל בתוך ימים ספורים, וללא צורך בערבים. עם זאת, גם הלוואה חוץ בנקאית, מומלץ לבחון באחריות: את תנאי השירות של הגוף המלווה, את גובה הריביות וכן לבצע השוואה בין ההצעות השונות שקיימות בשוק, כל זאת במטרה לבחור את ההלוואה המשתלמת ביותר עבורכם.

עונת מעבר

כפי שאנחנו נערכים למעבר הדירה מבחינה כלכלית, חשוב להיערך גם בשאר ההיבטים. כך למשל, אם באפשרותכם לתזמן את מעבר הדירה, חשבו מה יהיה המועד הטוב ביותר עבורכם – למשל, מבחינת חופשות בבתי הספר או במקום העבודה. במידה ואתם רוכשים רהיטים ו/או מכשירי חשמל, יש לוודא שהם יגיעו בזמן, ועדיף שיגיעו היישר לדירה החדשה – במקום שתצטרכו לסחוב אותם בין הדירות.

 אם הגעתם למסקנה שדרוש שיפוץ בדירה החדשה, יש לתכנן אותו כך שיסתיים לפני שתעברו אליה – ולעתים דרוש כוונון עדין של לוח הזמנים, בהנחה שבדירה החדשה ישנם דיירים שצריכים להתפנות ממנה לפני שתעברו. ייתכן שגם בדירה אותה אתם עוזבים, תידרשו לצבוע את הקירות או לבצע תיקונים קטנים – כך שיש להביא זאת בחשבון.

חפשו מי יוביל אתכם

יום מעבר הדירה הוא לחוץ ומתיש במיוחד – וכדאי לוודא כי הפרטנרית שלכם ליום חשוב זה, חברת ההובלה, תהיה גורם אמין, יעיל ונעים. השוואת המחירים בין חברות שונות חשובה כמובן, אך מומלץ גם לבקש ממכרים המלצות על חברות מניסיונם האישי. בדקו אילו חברות עמדו בלוח הזמנים, נתנו הערכת מחיר מדויקת שלא השתנתה ברגע האמת, דאגו להעביר את כל הרהיטים והציוד ללא פגע ושמרו על אווירה שירותית ונעימה.

 

כמו כן, בעת קבלת הצעת מחיר מחברת הובלות, חשוב לוודא כי העברתם לאיש הקשר את מלוא המידע אודות הרהיטים והציוד אשר מיועדים להובלה. ערכו רשימה מפורטת, כשאתם עוברים בכל החדרים, ועדיף שנציג מטעם החברה יבקר בבית בעצמו – כדי שלא תפספסו פריט אחד או יותר, מה שעלול להקפיץ את המחיר באופן מפתיע ולגרום לכם עוגמת נפש.

עוקבים אחריכם

אחת המטלות הקריטיות המוטלות על עוברי הדירה היא להעביר לכתובת החדשה רשימה ארוכה של שירותים וספקים: חשבונות חשמל, מים וגז, כבלים או לווין, אינטרנט, מנוי לעיתון, ועוד ועוד. כדי שלא תמצאו את עצמכם בדירה חדשה בלי חשמל או מים, צריך לדאוג מבעוד מועד להעברת החשבונות מהדייר הקודם אל שמכם – ובמקביל, לוודא כי החשבונות בדירה אותה עזבתם, כבר לא רשומים על שמכם. ודאו כי יש לכם את כל המסמכים הדרושים כדי לבצע את ההעברה וזכרו גם לעדכן את כתובתכם החדשה באתר של מרשם האוכלוסין.

לסיכום, מעבר דירה מסמל בדרך כלל התחלה חדשה, בציפייה ליהנות מהיתרונות בסביבת המגורים החדשה. אך כדי שניתן יהיה להתחיל למצות את הפוטנציאל כבר מהיום הראשון, חשוב להיערך מוקדם ככל האפשר – גם אם הדבר דורש השלמת רשימה ארוכה של מטלות.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה