עוגות בחושות לקיץ



עוגות אוהבים גם בקיץ, בעצם עוגות אוהבים תמיד. עוגות בחושות הן הפינוק של הכנת העוגות, כיוון שהן מהירות הכנה, דורשות שימוש במצרכים פשוטים שיש לרוב בבית, מעט ערבובים או הקצפות והן מכילות את כל הטוב שיש לקינוחים להציע מבלי לעבוד קשה. כל שנדרש כדי להכין אותן הוא לערבב כמה מצרכים בקערה ולהכניס לתנור

freepix

תוך זמן קצר כבר אפשר לפרוס חתיכת מן עוגה וליהנות. מה שפחות נעים לנו בקיץ זה לעמוד במטבח זמן רב ליד תנור חם או להשקיע זמן רב בפעולות הפרדת ביצים, הקצפה וערבוב. הפתרון – עוגה בחושה של קיץ. עוגה מרעננת, מהירה ואף ניתן לשלב בה  פירות קיץ טריים או גבינה.

בואו לבחוש

הקיץ מביא איתו שפע של פירות עסיסיים, והשפע הזה מאפשר ליהנות ממגוון קינוחים צבעוניים וטעימים. דובדבנים, נקטרינות, שזיפים, משמשים, מנגו וגם פירות שנמצאים איתנו לאורך כל השנה הם שילוב נהדר. ניתן גם להשתמש בפירות קפואים, כמו פירות יער, ולשלבם בעוגות חלביות עם גבינה, יוגורט או שמנת שכיף להגיש לצד כדור גלידה, והרי לכם קינוח מושלם.

חמישה טיפים להכנת עוגות בחושות של קיץ

  1. בעוגות בחושות הכוללות פירות, ניתן ברוב המקרים להמיר את הפרי בפרי אחר שיש לכם או שנמצא בדיוק בשיא העונה, למשל: נקטרינות, שזיפים, אפרסקים או משמשים, פירות יער, דובדבנים ועוד. את עוגות הקיץ אפשר להכין גם בחורף, רק בשינוי הפרי.
  2. לא מומלץ להשאיר עוגות המכילות פירות טריים או חלב ומוצריו מחוץ למקרר. החום והלחות עלולים לפגוע בטריות העוגה במהירות.
  3. אם הילדים אוהבים לאכול עוגה אישית, ניתן להכין מאותו מתכון מאפינס במקום עוגה אחת.
  4. עוגה בחושה דורשת חמאה שניתן לערבבה בקלות. מומלץ להוציא את החמאה מהמקרר לפני ההכנה, משום שבקיץ היא מתרככת במהרה, כך ניתן להטמיע אותה בקלות יחד עם שאר המריכים מבלי שייווצרו גושים. 
  5. אחת הדאגות של כל אופה היא שהעוגה תתבקע באפייה או שהיא תתפח ואז תצנח. כדי למנוע מצבים כאלה, כדאי לעזור לעוגה לחלץ מתוכה את האדים ולמנוע מהם לשבש את המראה הישר והאחיד. חורצים מעט את פני העוגה במהלך האפייה, כך שהיא לא תתנפח.

אוהבים קינוח קפוא?

כדי לקבל מקפא קיצי ומהיר, ערבבו גביע שמנת מתוקה עם פירות או תרכיז פירות לא מדולל, העבירו לתבנית והקפיאו. לפניכם יתקבל קינוח עוגת גלידה מרענן בטעמים שונים עם מרקם פירותי אשר יקטוף, מחמאות רבות. באופן זה אפשר להכין עוגת מנגו, עוגת קפה, עוגת חלבה, עוגת פירות יער, לימונענע ושלל קינוחים שרק מצריכים בחישה. תוכלו לשדרג את עוגתכם עם  אגוזים, צימוקים ושבבי שוקולד. ולטבעוניים שביניכם ניתן להכין כל עוגה כזו קיימת גם בגרסה טבעונית, בשימוש בשמנת מתוקה צמחית.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה