עוד מעט רילוקיישן - מה עליי לעשות?



החלטתם שרילוקיישן הוא הצעד הנכון עבורכם ורגע האמת הולך ומתקרב. מעבר לארץ אחרת הוא תמיד אתגר הטומן בחובו פוטנציאל עצום להתפתחות והזדמנויות חדשות. ישנן בהחלט דרכים להקל על המעבר ולהכין עבור עצמכם את התנאים הטובים ביותר לכך. הנה כל מה שעליכם לעשות לקראת הרילוקיישן הקרוב.

pixabay

הבטיחו את יכולתכם לתקשר

 

בין אם אתם עוברים למדינה דוברת אנגלית ובין אם לא, חשוב לזכור שאנגלית היא שפה אוניברסלית שאותה מדברים בכל העולם ויש בידה לסייע לכם לתקשר עם המקומיים והרשויות השונות. אם אתם חשים שרמת האנגלית שלכם אינה מספקת כדי לתקשר בביטחון ובנוחות, מומלץ להירשם לקורס לימודי אנגלית שישפר את רמתכם במהירות. תקשורת טובה עם הסובבים אתכם במקום החדש תקל על יצירת קשרי חברות חדשים, כמו גם על ההתמודדות עם בירוקרטיה מול גורמים כאלה ואחרים.

 

הכינו את עצמכם ברמה הפיננסית

 

גם אם אתם עושים רילוקיישן לצורכי עבודה, חשוב שתדעו שיש לכם ביטחון כלכלי בעת המעבר. מומלץ בטרם הנסיעה לברר את עלויות המחיה במקום החדש בכל התחומים כמו: אוכל, בילויים או חינוך לילדים. כיום ניתן למצוא בקלות את כל המידע שאתם צריכים ברשת ואפילו ליצור קשר עם אנשים שכבר עשו את המעבר. הביטחון הכלכלי יעניק לכם שקט נפשי לעשות את המעבר בניחותא, ללא לחצים מיותרים וליהנות ממנו כמה שיותר.

 

הערכו מבחינה בריאותית

 

בכל מדינה מערכת הבריאות פועלת בצורה שונה לגמרי ויש להתכונן לכך ללא ספק. עליכם לדעת כבר מהיום הראשון של המעבר לאילו גורמים תוכלו לפנות ובאילו תנאים, אם חלילה ישנו מקרה חירום בריאותי. אם אתם מגיעים לרילוקיישן בעקבות עבודה או לימודים, בדקו אילו ביטוחים בריאותיים עומדים לרשותכם עוד בטרם ההגעה. במקומות רבים ביטוח בריאות פרטי יעניק לכם שקט ונחת שתקבלו את הטיפול הטוב ביותר בזמינות גבוהה.

 

אם יש ילדים חשוב לעשות להם הכנה מקיפה

 

הילדים שלכם לא בחרו מן הסתם לעשות את הרילוקיישן ולעיתים הבשורה נופלת על ראשם כרעם ביום בהיר. פתאום הם צריכים להתרגל לתרבות חדשה, שפה חדשה, להכיר חברים חדשים ולחיות בבית חדש. זכרו שגם הם זקוקים להכנה כדי להרגיש ביטחון במעבר ויש בכוחכם לסייע בכך. הראו לילדים תמונות של מוסד החינוך החדש שאליו הם ילכו, תלמדו יחד איתם כמה מילים חדשות בשפה המקומית וערבו אותם בפרטים שבהם יוכלו לקחת חלק, כדי לתת להם תחושה של שליטה במה שצפוי להגיע.

 

הכינו את כל ענייני הבירוקרטיה מראש

 

הרילוקיישן כרוך מן הסתם בהרבה מאוד חוסר ודאות ושינויים גדולים, עם הגעתכם למקום תרצו בעיקר לספוג את חייכם החדשים. לכן, מוטב בטרם המעבר לסיים באופן מסודר את כל הקשור במסמכים והסכמים. הכינו את מקום המגורים מראש, פתחו חשבון בנק מקומי, בררו אילו תהליכים יש לעשות מול הרשויות ועשו כל מה שניתן כבר מהארץ.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה