ללקוח המעוניין בשירותי עורך דין בתחום דיני עבודה, רצוי לבחור עורך דין לענייני עבודה, בעל נסיון, ידע, מקצועיות ומיומנות בתחום. המערכת המורכבת והסבוכה של דיני עבודה, דורשת ליווי משפטי ראוי על ידי עורך דין דיני עבודה הבקיא בתחום, דבר שאנשים רבים נוטים להזניח מתוך מחשבה שהם יוכלו להסתדר בעצמם או להתייעץ עם רואה חשבון או עורך דין שאינו מתמחה בדיני עבודה.

Pixabay

לא לכל עורך דין בדיני עבודה יש ניסיון רב ולא לכל עורך דין יש רזומה ומוניטין. לפיכך ישנה חשיבות מרובה לברר כמה שיותר פרטים על עורך הדין שנראה לכם מתאים, כי אין כל סיבה לפנות לאדם שאינכם מכירים את אודותיו.

מתי צריך עורך דין דיני עבודה?

עובד המרגיש כי נעשה לו עוול, למשל לא שילמו לו שכר כנדרש, מלינים ממנו שכר, הטרידו אותו מינית, התעמרו בו וכיוצ"ב או כי יש חוסר בהירות בנוגע לזכויותיו - כדאי שיפנה לעורך דין דיני עבודה להתייעצות. בנוסף ממולץ כי עובד שפוטר וסבור כי מגיעה לו זכות מסוימת, יפנה לעורך הדין לבדיקת תלושי השכר. ייתכן כי עורך דין לדיני עבודה אשר יבחן את תלושי המשכורת שברשות העובד יגלה הפרות נוספות כגון: אי תשלום שכר בזמן, אי הפקדות פנסיה לקופה, אי תשלום הבראה וכו'.

למה חשוב להתייעץ בענייני דיני עבודה עם עורך דין המתמחה בדיני עבודה?

בפועל, משפט העבודה הוא תחום נישתי ודינאמי אשר רק עורכי דין העוסקים באופן שוטף ויומי בדיני עבודה יהיו בקיאים בו. כך לדוגמה, "עסק" במשמעות דיני העבודה אינו בהכרח "עסק" מבחינת דיני המס. באותו אופן, אין משמעות זהה למונחים נוספים.

עורך דין מנוסה בדיני עבודה מכיר היטב את כל המטריה של משפט העבודה וידע לייעץ ללקוחותיו בצורה חכמה ושקולה לאורך כל ההליך המשפטי.

כך לדוגמה, בתחום דיני העבודה חלו שינויים מהותיים מאוד בשנים האחרונות. עיקר השינוי בתחום דיני העבודה  בא לידי ביטוי בהחלת חוק תובענות ייצוגיות על מספר דברי חקיקה מהותיים ביותר מתחום דיני העבודה. כאשר לפני כן לא הייתה קיימת האפשרות להגשת תובענה ייצוגית בגין מרבית החוקים מתחום דיני העבודה.

האם יש חשיבות למיקום עורך הדין?

בשנת 2020, קל וחומר בתקופת הקורונה, לקוחות ועורכי דין מתנהלים בעיקר באמצעות העברת חומרים באופן דיגיטלי וממעטים לקיים פגישות פיזיות. על כן, חשיבות הקרבה הפיזית לעורך הדין הלכה והתמעטה. כך עורך דין דיני עבודה חיפה  או עורך דין דיני עבודה בנהריה יכול לתת שירותים בפריסה ארצית גם ללקוחות בתל אביב, אשדוד, פתח תקווה ועוד.

הקשר בין עורך הדין ללקוח

חשוב להבהיר כי עורך דין בדיני עבודה מלווה פעמים רבות את לקוחותיו לא רק בהליך המשפטי, אלא גם בהליכים המקדמיים, בעת שליחת מכתבי התראה למעסיק וכו'. עורך הדין יכול לנהל עבורנו משא ומתן עם המעסיק, הוא ילמד את המקרה וידע להגן עלינו ולחשוב על טקטיקה לניהול התיק, ככל שיגיע הקייס לפתחו של בית הדין לעבודה.

חשוב שתהיה דינאמיקה בין עורך הדין ללקוח. שכן לעיתים הליכים משפטיים עשויים להמשך שנים רבות. האמון ההדדי בין עורך בין לבין הלקוח הוא חשוב מאוד וישפיע על טיב הטיפול של עורך הדין ועל שביעות הרצון של שני הצדדים. כמו כן, יחסי אמון טובים יצמיחו יחסים של כנות בין הלקוח לבין עורך הדין.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה