עורך דין לענייני פשיטות רגל



פקודת פשיטת הרגל נוסחה לפני שנים רבות וחייבים שניהלו הליכי פשיטת רגל חשו לא פעם כי הם מצויים בתהליך תובעני שהוא עונש של ממש עבורם שמטרתו היא להעניק לנושים את האפשרות לקבל את החוב שמגיע להם ולרמוס את כל הזכויות של החייב. לכן, בחלוף השנים הליך פשיטת הרגל עוצב בהתאם לפסיקות והחלטות שונות אשר ניתנו בסוגיות חדשות שהועלו בפני בית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון בפרט.

קרדיט תמונה FREEPIK

בהתאם להחלטות ולפסיקות ההלו, הליך פשיטת הרגל עוצב כהליך שמטרתו היא לשקם חייו של החייב ולאפשר לו לצאת לדרך חדשה. בכל הליך פשיטת רגל, חשוב מאוד לבחור עורך דין לפשיטת רגל מומלץ אשר ילווה אתכם בהליך וישמור על הזכויות שלכם באופן המקסימלי.

מהן המטרות של הליך פשיטת רגל בהתאם לפקודת פשיטת הרגל?

המטרות של הליך פשיטת הרגל בהתאם לפקודת פשיטת הרגל הן: לכנס את כל הנכסים של החייב ולחלק אותם בצורה שוויונית בין הנושים שלו, בהתאם לסדרי הנשייה וכן, לתת הפטר או לאשר הסדר עם נושים בעניין החייב וזאת בכפוף לקיום תנאים אשר קבועים בפקודת פשיטת הרגל ובהתאם להלכות הפסוקות.

הכנסת הצליחה בשנת 2019 לאחר שנים רבות של עבודה מאומצת של רשויות המדינה, לחוקק חוק חדש בשם: חוק חדלות הפירעון. חוק זה תואם את עולם העסקים המודרני ואת אופן צריכת האשראי. על פי החוק המדובר מטרתו של הליך פשיטת רגל היא לשקם באופן כללי את האדם או התאגיד החייבים, להשיא את שיעור החוב שייפרע לנושים ולשלב את החייב מחדש במרקם החיים הכלכליים.

למה חשוב לפנות לעורך דין פשיטת רגל?

הליך פשיטת רגל בניגוד להליכי הוצאה לפועל אשר ננקטים כנגד החייב בצורה פרטנית על ידי כל נושה, מתנהל בצורה מרוכזת. חייב שמתנהל בתהליך הוצאה לפועל יידרש להגיש באופן פרטני תגובות לכל תיק ותיק שנפתח מולו בהוצאה לפועל ועל כן, אין ספק שכדאי לו לרכז את כל ההליכים בתהליך אחד ולקבל בסיומו בהתאם לנסיבות הפטר מכלל החובות שלו. כמו כן, כאשר ניתן צו כינוס לנכסים של החייב בהליך פשיטת רגל, כל ההליכים אשר ננקטים אצלו במסגרת ההוצאה לפועל, בד בבד יחולו עליו הגבלות במסגרת תיק פשיטת רגל. עוד יתרון של הליך פשיטת רגל הוא לתת הפטר לחייב וזאת בניגוד להליכי הוצאה לפועל. בהליכי הוצאה לפועל החייב לא יקבל בסופו של ההליך הפטר מהחובות שלו אלא יידרש לשלם את החוב בשלמותו בתיק לרבות הריביות על החוב, אגרות, שכר טרחה של עורך דין מייצג וקרן חוב.

במידה והחייב חסר זכויות כספיות או נכסים ומתנהלים כנגדו כמה תיקים בהוצאה לפועל בסכומים משמעותיים והוא יודע כי אין לו אפשרות להסדיר את החוב הקיים כנגדו בהוצאה לפועל, אין ספק כי לא כדאי לו לבחור בהליך הוצאה לפועל וכמובן, לבחור עבור ליווי וייעוץ בהליך זה עורך דין פשיטת רגל מומלץ , מקצועי ומנוסה בתחום זה.

מהן ההגבלות אשר חלות על חייב כאשר הוא נכנס להליך פשיטת רגל?

ההגבלות העיקריות אשר חלות על חייב כאשר הוא נכנס להליך פשיטת רגל הן: עיכוב יציאה מהארץ, הגבלה על ניהול חשבון הבנק שלו, הגבלה על שימוש בכרטיס האשראי, איסור לייסד תאגיד או להיות בעל עניין בתאגיד בצורה ישירה או עקיפה, קבלנים או עורכי דין לא יוכלו לעסוק בעיסוק שלהם במהלך הליך זה.

על אף שישנן הגבלות בהליך פשיטת רגל, לא פעם הוא עדיף לחייב שאיננו יכול לעמוד בהסדר חובותיו מול ההוצאה לפועל. על כן, אם אתם מעוניינים לבחור בהליך פשיטת רגל, חשוב שתפנו לעורך דין פשיטת רגל מקצועי ומנוסה שמכיר היטב את התחום וידוע כבעל מוניטין והמלצות, שילווה אתכם ויסייע לכם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה