עורך דין לפירוק שיתוף - מהם תפקידיו?



כשמדובר על פירוק שיתוף, בין אם מדובר על פירוק שיתוף במקרקעין או על פירוק שותפויות, למעשה מדובר על מצבים המתרחשים לרוב מכורח נסיבות, לעתים בטונים לא נעימים ובמקרים מסוימים אף גוררים מחלוקות וסכסוכים. בעל ואישה, אשר החליטו להיפרד ולאחד מהם יש רצון למכור נכסים משותפים בהם הם מחזיקים יחד, מספר יורשים אשר קיבלו יחד בירושה נכס משותף וכעת הם שותפים מכורח נסיבות ולא מרצון - אלו רק שתי דוגמאות מיני רבות למקרים שבהם עולה הצורך בפירוק שיתוף.

קרדיט לתמונה FREEPIK

במקרים בהם פירוק שיתוף נעשה תחת הסכמה מלאה של כלל השותפים, ההליך יהיה קל וקצר. לעומת זאת, במקרים בהם לא קיימת הסכמה בין כלל השותפים, הליך פירוק השיתוף יהיה מסובך ומורכב פי כמה וכמה. לנכסים נדל"ניים יש ערך כלכלי גבוה, ולצורך שמירה על הרצונות והאינטרסים של כל אחד מן השותפים יש לפעול באופן מקצועי ויעיל. הליכים הנוגעים לפירוק שיתוף מצריכים ניסיון וידע משפטי נרחב, בשל כך קיימת חשיבות רבה לסיוע מקצועי  נעזרנו ביעוץ משרד עורכי דין , דרעי רייפר ושות'  בעלי ידע נרחב בדיני חוזים המתמחה בפירוק שיתוף וחוסך לכלל השותפים זמן חשוב ויקר, עוגמת נפש והוצאות מיותרות. 

אילו סיבות מובילות לפירוק שיתוף?

ישנן מספר סיבות המובילות שותפים במקרקעין למצבים בהם הם מעוניינים לפרק את השותפות ביניהם. אחת הסיבות הבולטות ביותר הינה אי הסכמה על דרך השימוש במקרקעין. במקרים בהם ישנם מספר שותפים אשר מחזיקים בבעלות על נכס אחד, לעיתים קרובות נוצר קושי במיצוי מלא של הפוטנציאל העסקי של אותו נכס, זאת בעקבות חילוקי דעות בין השותפים אשר מובילים לעיכוב הטיפול באותו נכס.

עוד סיבה בולטת בגינה פונים לפירוק שיתוף היא מצבים בהם אחד מבעלי הזכויות על המקרקעין מגיע להחלטה כי הוא מעוניין להפסיק לקחת חלק בשותפות מסיבות כאלה ואחרות.

מתי יש להגיש תביעה לפירוק שיתוף?

במקרים בהם מספר שותפים מחזיקים בזכויות על נכס מקרקעין מסוים, לכל אחד מהם יש את הזכות לפנות לפירוק שיתוף בכל רגע נתון. אם קיימת הסכמה מלאה בין כלל השותפים בנוגע לפירוק שיתוף, הרי שתהליך הפירוק יתבצע בצורה יעילה ומהירה. לעומת זאת, אם שותף אחד או מספר שותפים מביעים התנגדות לפירוק שיתוף, יש להגיש תביעה לפירוק שיתוף למערכת המשפטית.

מהם התפקידים של עורך דין לפירוק שיתוף?

עורך דין המתמחה בפירוק שיתוף הינו בעל המקצוע האידיאלי לצורך ליווי הליכי פירוק שיתוף. כעת נציג בפניכם חלק מן התפקידים הבולטים ביותר של עורך דין פירוק שיתוף במסגרת הליכים מסוג זה:

  • ייעוץ והסבר בנוגע להליך פירוק שיתוף - עורך דין לפירוק שיתוף יסביר לכלל השותפים כיצד עתיד להתנהל ההליך, מהן האפשרויות השונות הניצבות בפניהם ומה המשמעות של כל אחת מן האפשרויות.
  • עריכה של הסכמי פירוק שיתוף - עורך הדין ינסח עבור השותפים את ההסכמים המשפטיים אשר נוגעים לפירוק שיתוף וחלוקת רכוש או מקרקעין.
  • מעקב אחר ביצוע פירוק שיתוף - עורך הדין יעקוב אחר אחר הליך פירוק השיתוף ויוודא כי כל אחד מן השותפים אכן מבצע את כלל הפעולות הנדרשות.
  • פתרון מחלוקות - במקרים בהם קיימות מחלוקות בין השותפים, עורך הדין יעשה כל שביכולתו על מנת לפתור את המחלוקות מבלי לפנות להליכים משפטיים.

אין ספק כי הליכים הנוגעים לפירוק שיתוף הם הליכים מורכבים, הן מבחינה משפטית והן מבחינה רגשית. עורך דין מקצועי ומנוסה בעל התמחות בתחום יכול לסייע לכל השותפים לעבור את ההליך על הצד הטוב ביותר תוך שמירה על האינטרסים שלהם. אנו ממליצים לכם להיעזר בעורך דין פירוק שיתוף כבר בתחילת ההליך.

זקוקים לעורך דין המתמחה בפירוק שיתוף? או ידע נוסף ? פירמת עורכי הדין דרעי רייפר ושות' מזמינה אתכם לקרוא עוד באתר שלנו או במקורות מידע ולבדיקה ראשונית של המקרה שלכם ודרכי הפעולה האפשריות - לפרטים צרו קשר בטל' 050-7118585  או פנו דרך האתר – drlawfirm.co.il.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה