עורך דין משרד הביטחון – מתי הוא נחוץ?



מהו עורך דין משרד הביטחון ובאילו מקרים הוא נחוץ? כאן נענה על כל השאלות החשובות ביותר בנושא זה!

קרדיט תמונה PIXABAY

קצת על העולם המשפטי

העולם המשפטי הוא עולם שלם ומורכב והוא מכיל בתוכו תחומים רבים ומסועפים. לדוגמה, ישנם דיני משפחה, דיני מקרקעין, משפט פלילי ועוד כהנה וכהנה תחומים ותתי תחומים. לצד זאת, יכולים להיות גם הבדלים בהתאם לאדם העומד בפני בית המשפט, בין אם בצד של התובע ובין אם בצד של הנתבע ובאחד ממקרים אלה עוסק מאמר זה ועל כך נרחיב מיד.

מהו עורך דין משרד הביטחון?

כאמור, לעתים ישנה התייחסות מיוחדת למיוצגים בבית המשפט ואחד המקרים הוא כאשר מדובר על אנשי כוחות הביטחון ומשרד הביטחון. זאת, משום שמדובר על תחום עיסוק מיוחד בעל מאפיינים ייחודיים. לדוגמה, תאונת עבודה של גננת איננה דומה לתאונת עבודה של שוטרת, בעיקר בשל מה שנדרש מהעובדת מתוקף התפקיד. היות שכך, קיים כיום עורך דין משרד הביטחון , שיכול לייצג את משרד הביטחון או את עובדי כוחות הביטחון אל מול המשרד הממונה עליהם במקרים שונים, על הנפוצים שבהם נסביר כעת.

מקרים נפוצים

כפי שהוזכר לעיל, ישנם מקרים נפוצים יותר מאחרים של הליכים משפטיים ייחודיים לכוחות הביטחון, בהם אותם עובדים צריכים את עזרתו של עורך דין מומחה לתחום זה. לדוגמה, הכרה בנכי צה"ל ומשפחות שכולות, פגיעה של כוחות הביטחון בפעולות טרור ובמסגרת מילוי התפקיד וכך הלאה.

מקרים פחות נפוצים

כמו כן, ישנם מקרים פחות נפוצים כדוגמת מקרים, בהם המיוצג הוא חייל בודד בעל אזרחות אמריקאית או כל אזרחות זרה אחרת או הליכים נגד הביטוח הלאומי במטרה להגדיל את אחוזי הנכות של הנכה המוכר בביטוח הלאומי. מקרים אלה ואחרים אמנם אינם נפוצים במיוחד, אך הם בהחלט קיימים וגם בהם נדרשת עזרה של עורך דין משרד הביטחון.

הייחודיות של עורך דין משרד הביטחון

לכל עורך דין יש תחום התמחות, בו הוא משקיע את כל מאמציו המקצועיים וכך גם לגבי מי שמתמחה בתחום של משרד הביטחון. כלומר, אם אתם זקוקים לעזרה הקשורה להתמודדות משפטית עם משרד הביטחון, הרי שחשוב לפנות לעורך דין המתמחה בכך! זאת, מפני שמדובר על משפטן, המכיר את דיני משרד הביטחון באופן מלא ומתעדכן באופן שוטף בתקדימים ובשינויים.

בחירת עורך הדין

לפני הכל, כפי שציינו לעיל, יש לבחור עורך דין משרד הביטחון שזהו תחום ההתמחות שלו. כמו כן, היות שמדובר על תחום שהשפעותיו על החיים של המיוצג הן משמעותיות מאוד, חשוב לבחור עורך דין מנוסה ומקצועי ככל שניתן. במידת האפשר, מומלץ לבחור עורך דין, שכבר התנסה במתן ליווי משפטי באותו נושא ספציפי, בו גם אתם זקוקים לליווי שלו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה