עורך דין צבאי עידן דביר: למרות שהחיילת הייתה עריקה במשך חמש שנים - היא לא תשב בכלא



ייצוגו של עו"ד לענייני מצ"ח ועריקים דביר הוביל לעסקת טיעון ולעונש קל שבקלים לחיילת שהייתה עריקה במשך חמש שנים • הסיבה המרכזית: החיילת ששייכת לעדה מוסלמית-קווקזית, ומראש לא הייתה חייבת להתגייס • "לפי מקרי עבר, העונש במקרים כאלו של עריקות לתקופת זמן דומה עשוי להגיע למאסרים בפועל של מספר חודשים בכלא הצבאי, אלא שבמקרה הספציפי הזה היה מפלט ואני כעו"ד ניצלתי אותו עבור הלקוחה"

קרדיט תמונה יח"צ

עו"ד צבאי עידן דביר ייצג חיילת שנחשבה לעריקה במשך חמש שנים מהצבא. בסופו של דבר, החיילת קיבלה עונש קל שבקלים, מבלי לשבת בכלא יום אחד. מדובר בחיילת שכלל לא הייתה אמורה להתגייס, משום שהיא שייכת לעדה קווקזית-מוסלמית, עדה בה לא מקובל שנשים יתגייסו לצבא.

בעת האחרונה היא פנתה לעו"ד לענייני מצ"ח דביר, זאת משום שהחליטה שאין ברצונה יותר להיחשב כעריקה. אחד החששות העיקריים שלה היו שיציאה מהארץ תוביל למעצרה. מכאן, החיילת קיבלה החלטה להסגיר את עצמה לידי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח).

העו"ד הצבאי מציין: "היא לא הייתה אמורה להתגייס לצה"ל"

בתום ההסגרה, הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום כנגד החיילת בגין עריקות. כתב האישום הוגש לבית הדין הצבאי מטכ"ל, זאת בשל היעדרות משירות צבאי (עריקות). עו"ד צבאי דביר ציין: "לפי מקרי עבר, העונש במקרים כאלה של עריקות של חמש שנים עשוי להגיע למאסרים בפועל של מספר חודשים בכלא הצבאי, אלא שבמקרה הספציפי הזה היה מפלט ואני כעו"ד ניצלתי אותו עבור הלקוחה. זה מה שעושה עו"ד טוב, תמיד מחפש את טובת הלקוח או הלקוחה".

עוד ציין העו"ד לענייני מצ"ח דביר, סנגורה של החיילת שערקה כי "מראש צה"ל לא אמור היה לגייס אותה לצבא, זאת משום שאביה ממוצא קווקזי-מוסלמי, ולא מקובל שאישה מרקע זה תתגייס לצה"ל". בסופו של דבר, עו"ד צבאי דביר הגיע להסדר טיעון אל מול הפרקליטות, לפיו החיילת לא תשב בכלא ולו יום אחד.

עונש קל שבקלים

השופטים בבית הדין הצבאי קיבלו ואימצו את ההסדר, וכן התחשבו בנסיבות הכוללות של חייה של אותה החיילת, ובפרט לעובדה שלא אמורה הייתה להתגייס לצה"ל. נגזר עליה קנס בסך 6,000 ש"ח. ענישה קלה זו, מצטרפת לשורת ייצוגי עריקים מוצלחים של עו"ד צבאי דביר. לפי כחודשיים פורסם ב"הארץ" כי חייל שהיה עריק במשך שמונה שנים, שיוצג ע"י עו"ד דביר, לא יישב בכלא אף לא יום אחד.

מעוניינים בפרטים נוספים או בייצוג בתיקים צבאיים? השאירו את הפרטים שלכם באתר של עו"ד צבאי עידן דביר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה