עושים ספורט קבוע? אוכל מומלץ לאחר אימון



אנו יודעים עד כמה חשוב לעסוק בפעילות גופנית, ולרבים מאתנו יש פעילות גופנית אהובה שאנו אוהבים לבצע. זו יכולה להיות הליכה רגועה על חוף הים, משחק כדורגל עם החברים, אימון כושר אינטנסיבי או משחק טניס מהנה עם כל המשפחה. כל עוד אתם מקפידים לעשות את הפעילות הגופנית באופן קבוע, אתם מבטיחים לעצמכם חיים בריאים יותר ומצמצמים את הסיכונים לחלות במחלות. אך לצד הפעילות הגופנית הברוכה, חשוב לשמור על איכולה נכונה, בייחוד אם אתם מבצעים אימון

צילום pixabay

אז מה כדאי לאכול לאחר האימון?

לפני האימון מומלץ לאכול ארוחה קלה אך בריאה הכוללת פרי, מוצרי חלב וחלבון כמו אבקת חלבון הפופולרי. חשוב לאכול לפני שאתם הולכים להתאמן מכוון שהגוף דורש וזקוק לוויטמינים על מנת לחזק את הגוף ולפתח יותר מסה שרירים. ניתן לשלב למשל שיבולת שועל או דגנים עם חלב מעורבב עם אבקת חלבונים ובבנה.

לגבי אוכל לאחר אימון, אחרי האימון כדאי לאכול חלבונים אשר הגוף שרף במהלך הכושר. מומלץ לחכות חצי שעה אחרי האימון כל מנת לאכול כדי שהגוף ינוח. ניתן למצוא באתרי שונים מתכונים המתאימים בדיוק לארוחות אלו, הכוללים ירק, מוצר חלב וכמות גדולה של חלבונים כמו ביצים, עוף או טונה. אוכל לאחר אימון חשוב לא פחות מאוכל לפני אימון.

ואם נפרט יותר?

ישנם מזונות המומלצים יותר לצריכה לאחר האימון. אלה כמה מבין המזונות שכדאי לתת עליהם את הדעת:

  • יוגורט – היוגורט נחשב למלך מוצרי החלב המומלץ לאחר אימון. הוא מקור טוב במיוחד לחומצת אמינו שתורמת לבנייתו של השריר.
  • גבינת קוטג' – והדגש הוא על גבינת קוטג' ולא על גבינות אחרות. הגבינה המלאה בגושים דלה בנתרן שעלול להזיק לבריאות ומכילה חלבונים.
  • שתו קפה – אמנם אנחנו אוהבים לפתוח את הבוקר בכוס קפה, אך יש מומחים הגורסים שהוא מומלץ לשתייה דווקא לאחר האימון, מכיוון שהקפאין מסייע בהזרמת הדם לשרירים. אגב, גם לשוקו יש השפעה דומה על הגוף.
  • חצי כפית של כורכום – הכורכום מסייע בהפחתת תהליכי חמצון בגוף, ולכן נחשב לתבלין בריא כל כך.

ויש גם טעויות שעושים בדרך

לאחר שדיברנו על המזונות המועילים בעת האימון, נתייחס רגע לטעויות שעושים הספורטאים לאחר האימון. דבר ראשון, בסיום הרמות שרירים והליכות אינטנסיביות, הם נוטים להעמיס את גופם בחלבונים. כמויות גדולות מדיי של חלבונים עלולות להיערם למסות שומן, וזהו הדבר האחרון שאתם רוצים שיקרה לאחר שעבדתם קשה כל כך על השרירים. טעות שנייה היא שתיית כמויות גדולות של אלכוהול לאחר האימון. אמנם כוס אחת יכולה לסייע בשיפור המטבוליזם, אך צריכת יתר עלולה לפגוע ביכולתם של השרירים להתאושש לאחר האימון. ולבסוף, ישנה תפיסה שגורסת כי אם מקפידים להתאמן כראוי, אפשר לצרוך ג'אנק פוד. ובכן, מדובר בתפיסה שגויה, שכן מזונות בלתי בריאים עדיין מזיקים לגוף, גם לאחר האימון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה