עיצוב בית קפה לחוויה אותנטית ומטעינה



עיצוב בית קפה יכול לעזור למקום להיראות מושך, מזמין ולעשות רושם מטעין, מרענן ונעים. על העיצוב לשקף נאמנה את ערכי המקום ולייצג את החזון הגדול של הבעלים עבור בית הקפה. יותר מאשר מקום למזון ומשקה, מדובר גם על מקום למפגש ופנאי. ועל כן, האווירה יכולה להשפיע על החוויה והנכונות של אנשים לבקר ולחזור.

קרדיט תמונה FREEPIK

עיצוב בית קפה יכול לעזור למקום להיראות מושך, מזמין ולעשות רושם מטעין, מרענן ונעים. על העיצוב לשקף נאמנה את ערכי המקום ולייצג את החזון הגדול של הבעלים עבור בית הקפה. יותר מאשר מקום למזון ומשקה, מדובר גם על מקום למפגש ופנאי. ועל כן, האווירה יכולה להשפיע על החוויה והנכונות של אנשים לבקר ולחזור.
עיצוב בית קפה ברמה העמוקה של הדבר
עיצוב בית קפה אינו אלמנט שטחי. הוא לא נועד להיראות יפה, מושך או אפילו אטרקטיבי. אוקי, הוא כן. אך אנחנו מנסים להגיע לנקודה. הנקודה היא שבתי קפה עושים יותר מאשר להגיש מזון, הם מנגישים חוויה. על כן, עיצוב בית הקפה, כמו לדוגמה – עיצוב חנות תכשיטים – אמור ליצור חוויה מסוימת עבור הלקוח. אין טעם להסתכל על בית קפה, להגיד – "וואו, הוא כל כך יפה". אף על פי שזו יכולה להיות מחמאה נהדרת. מה שאנחנו רוצים לשמוע, זה: "נעים כאן, אני חושב שאגיע שוב. איזה מקום נפלא". על כן, העיצוב נועד לתמוך בחוויה.
אם נשאל את אריה גולדין, הם לבטח יספרו לנו כמה אווירה זה עניין חשוב בבתי קפה. וזה די ברור. כל מי שהיה בבית קפה, או בכמה במהלך חייו, לבטח שם לב שיש מקומות שיש בהם אווירה נעימה ואווירה שאינה נעימה באופן אופן. והמקומות שהייתה בהם אווירה נעימה, כנראה היו מוצלחים ומשגשגים יותר מאשר המקומות שלא. על כן, עיצוב בית קפה נועד להעצים את האווירה. הוא יכול להיות יפה, יכול להיות מושך ואף איכותי – אך אם הוא לא מעצים את האווירה, מה הטעם בו?
עיצוב בית קפה – אווירה אותנטית
יתרה מכך, אין כזה דבר פשוט "לעשות אווירה", או פשוט "להעצים" אותה, שכן מדובר בפונקציה של הקשר. במה מדובר? מדוע להשתמש במילים מורכבות? הקשר זהו פשוט המצב בו נמצאים. על כן, אם מדובר על בית קפה רגוע, שכונתי, נעים – זה פחות או יותר ההקשר. אם מדובר בבית קפה אנרגטי, מקום מפגש של בעלי עסקים – מדובר בהקשר אחר. על כן, עיצוב בית קפה לוקח בחשבון את ההקשר הקיים, את ערכי העסק ומבקש להעצים ולמלא אותם באופן המיטיב ביותר. אנחנו רוצים שאנשים ירגישו את האותנטיות של בעלי הקפה, יותר מאשר את "הניסיון העיצובי" שהושקע בבית הקפה. או זו לפחות הגישה שלנו לנושא. ניתן לשאול את חברינו אריה גולדין, מה הם חושבים – האם כדאי להשקיע בעיצוב ללא קשר לערכי העסק, או שחשוב לבנות את העיצוב על בסיס אותם ערכים?
עיצוב בית קפה – על חוויות נעימות
אווירת בית קפה מאפשרת לנו להפגין מידה יתרה של אותנטיות, אך לא רק. אלא גם לספק חוויה. והחוויה שאנחנו מספקים יכולה או להטעין אנשים, או לרוקן אותם. אף על פי, שבסופו של דבר לכל אדם יש את האחריות על חייו, ויש יכולת מוחלטת לבחור באם הוא יתרוקן או יתמלא מחוויה כלשהי – אנחנו עדיין יכולים לעזור בלהנגיש חוויות ממלאות. האווירה שאנחנו משרים בבית קפה יכולה להרגיש לאנשים כאילו מדובר באלמנט מאוד מחייה, מזין, מטעין – והיא יכולה גם שלא להרגיש כך. הדבר יכול להיות תלוי בכמה טוב אנחנו מבטאים את ערכי העסק, כמה נעימה ויפה הסביבה, כמה ירוק יש מסביב, כמה אדיבות יש בקרב אנשי הצוות של בית הקפה, וכן הלאה.
אין ספק שמדובר על נושא רחב, ואם היה כאן כפתור של "קרא עוד", לבטח היו אנשים שהיו לוחצים עליו – כדי להבין איך אפשר ליצור את האווירה המושלמת במסגרת עיצוב בית קפה. אלא, שכפי שציינו – כל מצב והקשרו. ניתן ליצור קשר עם אריה גולדין מעצב פנים, כדי להביא בפניהם את המצב האישי שלך ולראות איך הם יכולים לעזור ואיך הם היו תומכים בשדרוג האווירה והבעה אותנטית של ערכי העסק שלך.
עיצוב בית קפה – לייצר מקום שכיף בו
אם נרצה לסכם את כל שרשמנו כאן בנוגע לעיצוב אווירה, מתן חוויה והבעה אותנטית של ערכי העסק – בסופו של דבר לאנשים יש תחושה מסוימת מהביקור בבית הקפה. או שהם נהנים ומסופקים, או שלא. זה לא בהכרח תלוי בבית הקפה, אבל בית הקפה יכול לעזור. ככל שהם נהנים יותר, כך סביר שהם ירצו לחזור, להביא את חבריהם ובאופן כללי ליהנות משירותי בית הקפה. על כן, עד כמה שזה חשוב להביא אוכל טוב, לדאוג לסטנדרט ניקיון מצוין, לשרת את הלקוחות בנאמנות ואדיבות – זה גם ממש חשוב לוודא שמדובר במקום שנעים להם לשבת. שכן, אם ניקח לדוגמה אנשים שעוסקים בנושאי עיצוב חנות תכשיטים, נוכל לשמוע לפחות מחלק מהם את החשיבות של אווירה ויצירת חוויה ללקוח המבקר. וגם כאן, ניתן לשים על כך את הדגש. (אנחנו יודעים, איפה הכפתור של "קרא עוד", כדי להרחיב על הנושא. ועם זאת, אפשר לקחת את זה לכיוונים יצירתיים ואינטואיטיביים, כמו גם לעבוד עם אנשים מקצוע מתאימים ולראות מה אפשר ליצור בכוחות עצמנו במצב שבו אנחנו נמצאים).
עיצוב בית קפה – לביסוס זהות העסק
באופן כללי, אנשים אוהבים בתי קפה. הם אוהבים מקומות לשבת בהם, בין אם עושים זאת לבד ובחברתם, ובין אם עושים זאת בחברת אחרים. אנשים נהנים מהחוויה של לשבת, להרגיש את הסביבה ואת האנשים – גם בלי בהכרח לדבר איתם, גם בלי בהכרח לאכול משהו טעים. על כן, זו החשיבות של אווירה. אך כבר נגענו בזה. במסגרת עיצוב בית קפה, נרצה להזכיר שהמראה החיצוני הופך לזהות הנתפשת של בית הקפה. וזאת כי משהו בעיצוב שלו יכול להרגיש כמו הישות עצמה, של בית הקפה. נסביר.
נניח שאנחנו נכנסים לבית קפה, ויש מוזיקה רכה. איך שאנחנו נכנסים, אנחנו מגלים פינה ממש נוחה לשבת בה. תוך זמן קצר ניגש אלינו בחור אדיב (או בחורה), ושואל אותנו מה אנחנו רוצים. התפריט נורא קל לקריאה, מכל עבר יש אנשים שאנחנו היינו שמחים להכיר. המנות נהדרות, ואפשר לשבת בבית הקפה כמה שאנחנו רוצים. יתרה מכך, בבית הקפה שולטים הצבעים הסגולים. עכשיו, נניח שבית הקפה נסגר, ועבר מקום – ואנחנו לא יודעים היכן הוא נמצא כעת. אנחנו מטיילים קצת בשכונה, ולפתע רואים עיצוב בית קפה בצבעים סגולים גם כן. ואנחנו כבר יכולים להניח, עוד טרם נכנסו – שתהיה מוזיקה רכה, שיהיו אנשים אדיבים, שיהיו לקוחות אחרים שלבטח נרצה להכיר ואולי גם פינות נוחות ונעימות לשבת בהם. מדובר על חבילה שלמה, שאנחנו לומדים לזהות ולקשר עם המראות החיצוניים.
עיצוב בית קפה – הענקת חוויות
באופן כללי, עיצוב בית קפה הוא עניין של הבנת החוויה שרוצים להעניק ללקוח. הדבר יתבטא בבחירת הצבעים, הצמחים (אם בכלל), הרהיטים – ואיפה להציב כל דבר. איך להשתמש במרחב. האם למקסם את החלל הפנוי כדי להציב יותר מקומות, או להשאיר יותר חלל פנוי כדי למקסם תחושת נעימות? יש המון וריאנטים שניתן לשקול, כדי להבין איך אנחנו רוצים להביא לידי ביטוי את חזון בית הקפה. על כן הזכרנו קודם את הערכים הפנימיים והאותנטיים של בעלי העסק. שכן, זה לא משנה "מה הולך עכשיו בשוק", זה משנה מה אנחנו רוצים להביא לעולם. וכל החלטה, עיצובית, עסקית ואישית יכולה להימדד על בסיס אותם ערכים אישיים שאנחנו יודעים שיש לנו. ומתוך כך, ליצור עיצובים מתאימים לבית הקפה. אנחנו בפייסבוק

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה