עיצוב הבית איך עושים את זה נכון?



עיצוב הבית, נעשה על פי סגנון מסוים. קיימים סוגים וסגנונות של עיצוב הבית כגון: עיצוב מודרני שמתאים לאנשי הי טק, או לאלה שאוהבים קווים נקיים. הגוונים השולטים הם לבן, או אדום ושחור, כסוף או אפור, כאשר התאורה היא לבנה וקרה יותר. גם הרהיטים בחללים השונים בבית, יהיו בעלי קו ישר ומיוצרים מריפוד עור או ריפוד חלק מבד. גם הסגנון הכפרי שהוא ממש בקצה השני של העיצוב המודרני, ניחן בריהוט מעץ טבעי עם פיתוחים ופרזולים בסגנון עתיק. בדי הריפוד בסלון והווילונות, יהיו פרחוניים. למעשה גם הבדים שמשתמשים בהם בעיצוב הכפרי, יהיו בדים טבעיים כגון כותנה או פשתן. סגנון זה, משדר ביתיות וכפריות. הווילונות תהיינה עשויות גם מתחרה למי שאוהב לתת דגש מיוחד לסגנון המקורי והכפרי שהוא רומנטי יותר וכן, השיחים יהיו פרחוניים ובגווני פסטל רכים

PIXABAY

בסגנון זה, ישנה הקפדה גם מהבחינה החיצונית של הבית כאשר הכוונה היא גם לחלונות ותריסים מעץ, פרקטים שיתאימו לריהוט הכפרי וכן, תאורה בגוונים חמים יותר, כאשר גופי התאורה, יתאימו לסגנון כפרי זה.

 ייעוץ תאורה חשוב לכל סגנונות העיצוב

 עיצוב של הבית בסגנון הקלאסי, הינו מעודן יותר מזכיר את הסגנון האירופאי אשר משדר יוקרה. סגנון זה, מאופיין בגוון השמנת, שילוב של קרניזים, מראות עם פיתוחים עדינים, ריהוט מעוצב ומסוגנן, שנדלירים גדולים בעלי תאורה רכה, ווילונות בעלי קפלים וטפטים על הקירות או על קיר אחד. כמובן שיש לבצע סימבוזיה מושלמת, בין גווני הקירות, לריהוט ולכל מה שקשור לאלמנטים אשר ישלימו את הסגנון הרצוי לנו.

 כאשר אנו מכירים את סגנונות עיצוב הבית הבסיסיים, יש  למצוא יועץ תאורה, היות וחשוב מאוד להתאים את גופי התאורה, גוון האור, מה שיגרום לאווירה המושלמת והרצויה לנו. בחירת גופי תאורה מתאימים הינה אחת מהדרכים אשר אנו יכולים להשפיע באופן ישיר על האווירה הכללית בבית.

אדריכלים ומעצבי פנים מתייחסים בכובד ראש לנושא התאורה בעיצוב הבית

אדריכלים ומעצבי פנים, מתייחסים בכובד ראש לנושא התאורה. למעשה, כל נושא התאורה הינו חשוב גם למצב הרוח שלנו ולכן, חשוב כי תאורה תשרה על הנוכחים בבית, הלך רוח נעים. למשל, ישנם אזורים שיש  לדאוג לתאורה חזקה יותר, כמו למשל המטבח . יש לראות היטב מה אנו עושים, במיוחד באזור שאנו מבשלים בו כמו המטבח. בסלון, נהיה מעוניינים בתאורה רכה וחמה יותר. כמובן שבחדרי השינה, התאורה תהיה רכה ותקנה אווירה אינטימית של שינה, או בחדרי ההורים, נדאג כי תהיה תאורה רומנטית רכה וחמה, מה שיקנה את האווירה המתאימה ביותר.

אנו מכירים בעובדה, כי אור בוהק מדי, ישרה אווירה מתוחה בבית, אך אור נעים ורך, יעשה את הפעולה ההפוכה.  כמו כן, למי שיש חללים קטנים בבית, שימוש נכון בתאורה מתאימה, עשוי לגרום לאשליה של הגדלת החללים הקטנים. למשל, פיזור התאורה לכמה מוקדים. ניתן לשחק עם התאורה וליצור הצללות במקומות שונים בחלל החדר.

גופי תאורה המעניקים אווירה מיוחדת

למשל, היום, גופי תאורה עומדים, חזרו בגדול. באמצעות הצבת גוף תאורה עומד בחדר, ניתן להשיג אווירה מיוחדת ונעימה, בסלון או בחדר השינה. הסגנונות מותאמים לעיצוב הבית, למשל,  ניתן למצוא גוף תאורה עומד בסגנון מודרני, כפרי או קלאסי. לפני רכישה של גופי תאורה לבית ונורות, מומלץ תמיד כי תתייעצו עם יועץ תאורה, אשר ישמח לייעץ לכם לרכוש נכון את התאורה המתאימה. מומלץ ורצוי להגיע עם תמונות של חללי הבית לחנות התאורה, מה שיגרום לדיוק רב בבחירה.

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה