על איטום בסנפלינג, איטום שלילי ועוד



החורף בישראל אמנם קצר יחסית, אבל הוא מספיק לעשות לא מעט בכל הקשור להצפות בתוך הבית. לאחר הגשם הראשון או אחרי סופה רצינית, המבנה מתחיל להראות סימני מצוקה שיכולים להתבטא בהופעת סימני רטיבות על גבי הקירות או אפילו הצפות. ליקויים אלה עלולים להיגרם בשל איטום בלתי איכותי, ולכן יש צורך לקרוא לחברה מקצועית באמת שתבחן את האיטום שבוצע ובמידת הצורך תבצע את האיטום מחדש. חשוב לוודא שלחברה שאתם פונים אליה יש ניסיון רב באיטום בסנפלינג וכן בביצוע עבודות נוספות כמו ייבוש תת רצפתי או איטום שלילי. שכן, עם חדירת המים אין לדעת לאיזה שירות תזדקקו עד שלא תתבצע בדיקה מדוקדקת.

קרדיט תמונה FREEPIK

איטום בסנפלינג – האיטום שבחוץ

איטום בסנפלינג הוא איטום שנעשה בקירות החיצוניים של המבנה. איטום גגות או איטום רטיבות בקירות חוץ נעשה על ידי מומחים מקצועיים אשר מכירים את העבודה מקרוב. חברת איטום מקצועית ואמינה היא החברה שמשתמשת בציוד סנפלינג יוקרתי ואיכותי על מנת לבצע את פעולת האיטום. חשוב לבחור חברה מוכרת הפועלת לפי כל התקנים כדי לבצע את האיטום שאתם זקוקים לו יותר מכול. עבודת איטום בסנפלינג מתבצעת לפי שני שלבים עיקריים. בשלב הראשון מבצעים ניקוי של הקירות החיצוניים של הבניין וגם בדיקה מקיפה שלו במטרה לראות אם אין ליקויים שיש צורך לתקן או חלודה שיש להסיר. לאחר מכן, כאשר מסירים את כל עקבות הצבע והטיח ומשתחים את כל מה שיש לשטח, מניחים שכבות של איטום על גבי הקירות החיצוניים. העובדים המבצעים את האיטום עוברים באמצעות ציוד סנפלינג בין הקירות כדי לערוך את האיטום. שיטת הסנפלינג יעילה ואיכותית יותר לצורך איטום רטיבות בקירות חוץ או איטום גגות ואפילו איטום גגות קלים ואיסכורית . במסגרת שיטה זו, אין צורך להתקין פיגומים והיא גם לא מלכלכת כמו שיטות איטום אחרות. לפיכך, שיטת באיטום בסנפלינג הפכה לנפוצה בקרב רבים.

איטום שלילי – האיטום שבא מפנים

אם דיברנו על כך שאיטום בסנפלינג מתבצע לקירות חיצוניים, הרי איטום שלילי מתבצע עבור הקירות הפנימיים. איטום שלילי הוא איטום שעושים מתוך המבנה. כלומר, המטרה העיקרית שלו היא לדאוג לכך שהמים שכבר חדרו לתוך המבנה לא יתפשטו ויחדרו גם לחדרים הפנימיים. בניגוד לאיטום הרגיל שהוא נפוץ יותר, את האיטום השלילי מבצעים כאשר אין כל דרך אחרת. כלומר, מדובר במקרים שבהם לא קיימת אפשרות לבצע איטום חיצוני. דוגמאות למקומות כאלה יכולות להיות מקלט, מרתף או כל מבנה פנימי שלא ניתן להגיע אליו באף דרך אחרת.

איטום שלילי מתבצע בכמה דרכים, בהתאם למצבו של הבניין והדרך שלה אתם זקוקים באמת:

  • מורחים חומר איטום – אחת השיטות הנפוצות יותר לבצע איטום היא באמצעות מריחת חומר איטום על גבי פנים הקירות, כלומר על גבי שכבת היסוד של הבטון. מדובר בחומר מיוחד העמיד בלחצים והמטרה שלו היא בסופו של דבר לעצור את הרטיבות לפני שהיא תתפשט לכיוון בלתי רצוי.
  • מזריקים פוליאוריטן – אם מדובר בטפטוף קל, לפעמים ניתן להזריק חומר באופן מקומי אשר נקרא פוליאוריטן. החומר נועד למנוע מן המים להמשיך ולחדור לחדרים.
  • שימוש ביריעות ביטומניות – מדובר בפתרון יקר יחסית אבל יעיל בסופו של דבר. את היריעות הביטומניות מדביקים על גבי הקיר ובכך למעשה יוצרים קיר גבס שמונע מהמים להמשיך ולחדור פנימה.

איך מבצעים איטום שלילי באמצעות חומר?

לאחר ראינו את סוגי האיטום השלילי הקיימים, נראה כיצד מבצעים את האיטום באמצעות חומר איטום. בשלב הראשון חושפים את הבטון כדי לראות אם יש ליקויים ואם קיים צורך לטפל בחלודה. לאחר שמנקים את השטח ומכינים אותו היטב, מתחילים למרוח חומר עשוי מדבר ומלט. לאחר מכן, החומר צריך להתייבש במשך שבו לפני ביצוע האיטום. לאחר שבוע חוזרים למקום כדי לערוך את האיטום ומורחים חומר צמנטי. בצורה זו, נותנים לשכבה להתייבש ולאחר מכן מורחים את השכבה הבאה. בסך הכול העובי של שכבות האיטום מגיע ל-5 קילוגרמים עבור מ"ר.

החומרים שאי אפשר בלעדיהם

לא ניתן לבצע איטום בסנפלינג או איטום שלילי מבלי להשתמש בחומרים הנחוצים לשם כך. חברה המספקת את החומרים לאיטום מציעה מגוון רחב של חומרים איכותיים. קבלו הצצה לחומרים אלה:

  • בי ג'י רדיטופ 701 – מדובר בצמנט המיועד לאטימה. זהו צמנט פולימרי שנועד לצורך איטום של מבני בטון.
  • בי ג'י פלקסיל 160 – טיח הידראולי שמהווה למעשה מערכת איטום שלמה.
  • בי ג'י גלו – ציפוי אקרילי איכותי המשמש לאיטום גגות.
  • בי ג'י דורוסיל מט – חומר לאיטום שנועד לביצוע איטום של רצפות וקירות.
  • BG SEAL 282 – זהו ציפוי פוליאוריני חזק וגמיש שבאמצעותו מצפים גגות, יריעות ביטומניות ועוד.

ויש גם ייבוש תת רצפתי

דיברנו עד כה על מים שחודרים לקירות החיצוניים והפנימיים, אבל מה קורה כאשר המים חודרים אל מתחת לרצפה? המים החודרים מן הגשמים עלולם בסופו של דבר להגיע אל מתחת לרצפה וליצור בעיות רטיבות שונות. העניין הוא שלא תמיד ניתן להבחין במים אלה, ולכן יש צורך לשים לב לסימנים של הבניין. הרטיבות התת רצפתית עלולה להתבטא בהופעה של אבקה לבנה על גבי הרובה, מים שעולים למעלה על גבי הקיר כי אין להם פתח אחר, הופעת סימני רטיבות אצל הדירות השכנות או אפילו חשבון מים גבוה במיוחד, וזאת בידיעה שאינכם מבזבזים מים מעבר לרגיל. אם אחד או יותר מבין הסימנים האלה מופיעים, יש צורך לקרוא לחברה מקצועית כדי לבצע ייבוש תת רצפתי.

ייבוש תת רצפתי מתבצע בכמה דרכים. עובדים מיומנים מגיעים אליכם עם הכלים הדרושים כדי לבצע את הייבוש באמצעות שאיבת מים בעזרת מכונה מיוחדת. הייבוש המתבצע באופן מיוחד מונע מכם לפרק קיר שלם רק כדי להוציא את המים שהצטברו, וניתן לעשות זאת בבטחה עם החברה הנכונה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה