על חשיבות הסכם ממון לפני נישואין



אם, אכן, הטבלה לא משקרת- הסטטיסטיקה קל וחומר. הנתונים על אודות שיעור הגירושין הגבוה מאוד בישראל לא מותירים ספק או מקום לשאלה. אחד מכל שלושה זוגות שיינשאו צפוי להתגרש. בהינתן שיעור גירושין המצדיק כינויים כתופעה, אם לא כמגפה, נכון להכין מבעוד מועד הסכם ממון בין בני זוג, אשר יופעל אם וכאשר יתגרשו כמו- להבדיל?- גרימת תאונה, שמפעילה את פוליסת הביטוח

pixabay

הכדאיות והתועלת בהסכם ממון מתחוורות דווקא על דרך השלילה: בהעדר הסכם ממון המסדיר מבעוד מועד את אופן חלוקת הכסף והרכוש, עלולים בני הזוג המתגרשים להיקלע למאבק ארוך, קשה ומכוער. הסכם ממון מסדיר את העקרונות והאופן של חלוקת הרכוש הקיים והעתידי. הוא עשוי למנוע מצב בו מי מהצדדים ייוותר בחוסר כל, חלילה. הוא קובע צדק חלוקתי ומידתיות נאותה.

על מנת לא להותיר את הדברים עמומים או בלתי מוסדרים, רצוי ביותר לערוך הסכם זה אצל עורך דין המתמחה בנושא הסכמי ממון. הסכם כזה ישקף באופן שאינו ניתן לפרשנות שעשויה להיות מושפעת מאינטרס אישי את המצב לאשורו. הסכם ממון שיאושר בחתימת שני הצדדים יהווה מסמך משפטי לכל דבר ועניין.

חשיבותו הרבה, אולי העיקרית, של הסכם ממון הוא בכך שהוא הדרך היחידה להסדיר חלוקת רכוש באופן שונה מהקבוע בחוק. כשהוא נערך ונחתם ברוח טובה, בהבנה, בהתחשבות, ניתן לכלול בו סעיפים שייתנו מענה מיטבי, ככל שניתן, לצרכים הייחודיים של כל אחד מבני הזוג באופן ובמידה של יקפחו את זולתו.

מדוע הסכם ממון כה חשוב?

  1. פעמים רבות, רק כאשר נישואין מתפרקים נוכחים בני הזוג להבין כי הם נדרשים לנהל עסק שיש לו עלויות, רווח והפסד. עסק שיש לו מחיר. ההסכם יוצר פלטפורמה משפטית מסודרת ומוסדרת. כאשר כל צד יוצא מהנישואין עם "חבילה", שהוא (והיא) יודעים את שוויה, עשויה להימנע מחלוקת שצפויה להתפתח לסכסוך, שעלול להיות רע, מר ומכוער. ויותר מכל- מיותר.
  2. הסכם ממון חוסך משאבים חומריים ונפשיים. זמן וכסף. הוא מונע כאב ראש.
  3. הוא חשוב לילדים לא פחות מאשר להוריהם ואולי אף יותר. קשה לאמוד את הנזק שעלול להיגרם לנפש בילדים כאשר הם עדים למריבה מכוערת בין ההורים.
  4. הסכם ממון מקל סיים את תהליך בגירושין במהירות יחסית.
  5. הסכם ממון מסדיר גם את ההגנה על רכוש - לרבות ולא אחת בעיקר דירה - שמתקבל במתנה או בירושה.
  6. הסכם ממון מעניק הגנה למי מבני הזוג שאין לו חובות מפני נושיו של בן/בת זוגו השרויים בחובות.
  7. הסכם ממון אינו מהווה, כשלעצמו ערובה לקבלת גט, שכן אין בו כדי לחייב מי מבני הזוג לתת גט, אבל יש בו כדי להפחית את סכנת ההיקלעות למצב שך הגינות בהינתן ההסכמה המוקדמת על אודות התנאים המגבילים אם וכאשר ייקלעו יחסיהם למשבר חמור ויאיימו על המשך הנישואין

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה