על מצוות מעשר כספים ביהדות



אחד מהדברים הגרועים ביותר שיכול לקרות לבן אדם זה להיות עני או נזקק. אף אחד לא רוצה להיות במקום הזה, אך כמובן שלמציאות יש חוקים משלה בעניין הזה. התורה מחייבת את האנשים המבוססים לעזור לעניים. לפיכך נכנסה לחיינו מצוות מעשר כספים היא מצווה הצדקה ביהדות שהיא שקולה כנגד כל המצוות. אמרו חז"ל עשר בשביל שתתעשר.

קרדיט תמונה FREEPIK

מהי מצוות מעשר כספים ביהדות?

ישנם שלוש דעות בקשר למצוות מעשר כספים יש אומרים שהיא מהתורה, יש אומרים שהיא מדברי חכמים, ודעה שלישית סוברת שהיא בכלל מנהג יפה. התרומה היא תרומה של עשירית מכל כסף אותו אתם מרוויחים בכל שלב שהוא. בין אם מדובר על זכייה חד פעמית או על משכורת חודשית אותה אתם מקבלים. המטרה תהיה להגיע למצב בו אתם נותנים עשירית מהסכום שקיבלתם לאחרים שזקוקים יותר מכם. מתן מעשרות הוא צעד מבורך שיכול לעזור לכם אך גם להם.

מדוע שתרצו לתת מעשר לנזקקים?

זה שמדובר על מצווה ביהדות זה לא אומר שמיד תבצעו אותה הלכה למעשה. חשוב שתבינו את הרציונל שעומד מאחורי המצווה כדי שתקיימו אותה בלי להתחרט. מצוות המעשר היא מצווה חשובה שקודם כל מראה לכם את החשיבות של תרומה. אתם מהצד שלכם תיתנו לאחרים ותראו כיצד זה עוזר להם. בו בזמן תבינו כי אתם יכולים להיות תמיד בצד השני, לכן הדברים צריכים להיות בפרופורציה. כיום אפשר לבצע תרומה באשראי / ביט או בכל אמצעי אחר שנראה לכם.

מהי הדרך הכי טובה לתת מעשר?

רוצים לתת מעשר על מנת להרגיש שאתם עושים את מה שאתם אמורים לעשות? בעבר היה עליכם להתאמץ ולבחור את מי שתרצו לתת לו את התרומה. כיום יש מי שעובד קשה כדי למצוא את אלה שבאמת זקוקים לה. לא תמיד יהיה לכם קל לדעת מי צריך תרומה ומי באמת נזקק. מתן צדקה אונליין באתר בית חב"ד יהפוך את מתן המעשר לעניין שבשגרה בשבילכם.

באמצעות תרומה לבית חב"ד תזכו להיות שותפים במתן תמיכה במשפחות נזקקות ובנוסף שותפים בהפצת יהדות ולימוד התורה הקדושה וכל שאר פעילויות הבית חב"ד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה