עמדות טעינה לרכב חשמלי – בקרוב בכל בית שלישי בישראל



אירופה וארצות הברית כבר מצביעות ברגליים (כלומר בגלגלים) מיליוני אזרחים שם השאירו את המפתחות על השולחן ועברו לרכב חשמלי. גם ישראל משתלבת במהפכת המעבר לעידן ההיברידי-חשמלי ועל כבישי הארץ נראים יותר ויותר רכבים חשמליים. לפי נתוני הלשכה המרכזית כ-20% מהרכבים בישראל הם חשמליים.

קרדיט לתמונה Freepik

 

 

המכונית הכי נמכרת בעולם היום היא מכונית חשמלית – טסלה דגם Y

עם החשמליות שמצליחות 'לחשמל' בקיסמן את הקהל הישראלי נמנים גם מותגי-על מעולם הרכב וגם שחקנים חדשים ופחות מוכרים, בעיקר מסין. בין החשמליות הנמכרות בישראל נמצאות: טסלה, ג'יאומטרי C ג'ילי, אאודי, יגואר אופל קורסה, טויוטה קורולה/טויוטה קאמרי, VOLVO, הונגאצ'י, 'גנסיס, BMW, אייווייס ועוד. היצרניות הסיניות תופסות מעל ל-60% משוק הרכבים החשמליים, בישראל ואחריהן מדורגת 'טסלה' האמריקאית עם כ-13% מהמכירות.

אז מה איתכם, לכם כבר יש רכב חשמלי? אם כן, חשוב שיהיה בידיכם כמה שיותר מידע לגבי עמדות טעינה לרכב חשמלי.  Energy2car - עמדות טעינה   מרכז מידע מעולה, יספק לכם ייעוץ נגיש בחינם לקראת הקנייה בפועל. תוכלו לקבל שם ידע חיוני שיסייע בידיכם לבצע החלטת קניה נכונה לגבי עמדת הטעינה שהכי תתאים לצרכים שלכם.

אם עדיין לא הצטרפתם ל'מועדון' בעלי הרכבים החשמליים, כדאי לכם שקול את המהלך הזה מכמה סיבות:

  • רכב חשמלי הוא חסכוני לתחזוקה
  • עם רכב חשמלי נגמר ה'רומן' עם תחנות הדלק ואין יותר עלויות תדלוק יקרות
  • הנסיעה/הנהיגה ברכב חשמלי היא נעימה ושקטה משמעותית
  • לבעלי רכב חשמלי יש אפשרות ליהנות מעמדת טעיה ביתית (מבלי להיות תלויים בעמדת טעינה ציבורית)

 Energy2car מרכז מידע מקיף לעמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי

לפני שאתם מקבלים החלטת קניה לגבי עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי תעשו סקר שוק רציני, תבדקו מה השוק מציע, מהם המאפיינים של עמדת הטעינה שחשובים לכם, בידקו את מהירות הטעינה שהעמדה מספקת, את צריכת החשמל הצפויה של העמדה, את עמידתה בתנאי מזג אוויר משתנים, מידת הבטיחות שלה, תנאי ההתקנה, האם יש לה אפליקציית ניהול, וכו'.

איזה סוגים של עמדות טעינה לרכב חשמלי יש בשוק?

עמדות טעינה לרכבים חשמליים נחלקות למספר סוגים עיקריים: עמדת טעינה AC, עמדת טעינה DC, עמדת טעינה DC תלת פאזי, עמדת טעינה מהירה, עמדת טעינה 22K עם אפליקציה לניהול עמדת טעינה לרכב חשמלי.  

מבחינת הספק, עמדות טעינה לבית פרטי/לבית משותף מוצעות בישראל בעיקר בטווחים של 7-22KW . רוב אנשי המקצוע בתחום (מהנדסי חשמל, מתקיני עמדות וכו') ממליצים על קניית עמדת טעינה של KW 22 משום שזו מתקדמת ביותר ובעלת העוצמה הגבוהה ביותר בקטגוריה ומי שקונה אותה מסודר לשנים קדימה ולא יצטרך לעבור לעמדת טעינה מתקדמת יותר במקרה שיחליף את הרכב החשמלי לחדשני יותר.

עם היצרניות והמשווקות של עמדות טעינה לרכב חשמלי בישראל נמנות החברות הבאות: שנפ, אפקון, איוי אנרג'י, צ'רצ'ינג פויינט, VOLTEC, ADVICE, תדיראן, Solygana, Schneider Electric , ספארק פלאג.

המחיר של עמדת טעינה לרכב חשמלי נע סביב 3000-5000 שקל בממוצע (לא כולל התקנה, שעלותה כ-1000 שקלים) בדרך כלל זה גם כולל את הכבל שמחבר בין העמדה לרכב.

5 יתרונות של עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי

  1. נגישות רציפה להטעין את הרכב בכל זמן שנח לכם, בעמדת טעינה בבעלותכם הפרטית, ללא הגבלת זמן וללא חשש מפני חשיפת הרכב במרחב הציבורי בשעות הלילה (אגב, מומלץ להטעין את הרכב בלילה, זה שומר יותר טוב על עוצמת הסוללה)
  2. תהליך הטעינה עצמו שקט ושומר על סביבה ירוקה: אין רעש, אין פליטת גזים.
  3. חסכון משמעותי, לפחות של 30% בעלויות טעינת הרכב (חצי שקל לקוט"ש, כ-10 אגורות לקילומטר, בערך 50 שקל לטעינת סוללה מלאה).
  4. אין תלות בהמתנה בתור לטעינה, אין צורך בנסיעה לתחנת טעינה רחוקה מהבית, יורדים לחניה הפרטית הצמודה לבית ומטעינים את הרכב.
  5. גם אם מחליפים רכב, לחשמלי מסוג אחר, עמדת הטעינה יכולה להמשיך לשרת אתכם בנאמנות.

כמה עולה טעינת רכב חשמלי בעמדת טעינה ביתית?

המחיר נע סביב חצי שקל לקוט"ש, כ-10 אגורות לקילומטר (עלות תדלוק של רכב רגיל היא כמעט חצי שקל לקילומטר) מדובר בחסכון סופר-משמעותי של למעלה מ-50% בעלויות.

אל תשכחו לוודא את תנאי האחריות ולעשות ביטוח לעמדת הטעינה שאתם קונים

כמובן שעמדת טעינה מגיעה עם תעודת אחריות. תשאלו את כל הפרטים לגבי זה לפני שאתם סוגרים על הקניה. בנוסף לזה, קניה של עמדת טעינה לרכב חשמלי מצריכה ביטוח ייעודי בפני עצמו. ביטוח הרכב שקניתם עם רכישת הרכב לא מכסה את עמדת הטעינה הביתית. ביטוח מסוג כזה קונים במעמד התקנת עמדת הטעינה. אל תשכחו להתייעץ בנושא עם החברה שממנה אתם קונים את עמדת הטעינה.

כל מה שחשוב לדעת על עמדות טעינה ביתיות לרכב חשמלי -

Energy2car - מרכז מידע מקיף בתחום של עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי

המספק גם ייעוץ נגיש בחינם לפני הקנייה בפועל.
https://energy2car.co.il

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה