עסק קטן – האם אתה באמת צריך אתר?



כולם אומרים שבניית אתר לעסק היא בגדר חובה, אך מי אומר זאת בדרך כלל? בוני אתרים ומשווקי אינטרנט כמובן. אבל בואו נחשוב רגע ברצינות – האם כל עסק באמת צריך אתר אינטרנט? נוכחות באינטרנט? האם אי אפשר להשיג את הנוכחות הזו ללא אתר אינטרנט? והאם עסקים קטנים יכולים להסתפק בטכניקות פרסום אחרות? על כך ננסה לענות במאמר הקרוב ואם תקדישו מספר דקות של קריאה אולם תגיעו להחלטה האם אתם צריכים אתר אינטרנט לעסק או לא

pixabay

לשאלה הראשונה – האם עסק קטן צריך אתר אינטרנט בכלל?

השאלה הראשונה והבסיסית ביותר היא האם בעל עסק, המקים עכשיו עסק קטן משלו, צריך להשקיע עכשיו כסף עבור בניית אתר אינטרנט לעסק. ובכן התשובה הבסיסית והשטחית ביותר היא – כמובן שכן. מיליוני ישראלים גולשים באינטרנט מדי יום ועושים שימוש כזה או אחר באינטרנט. אם יהיה לכם אתר אינטרנט ותפרסמו אותו בצורה נכונה, תוכלו להגיע לקהל היעד שלכם ולהביא לקוחות חדשים לעסק שלכם. אם אתם לא תעשו את זה – המתחרים שלכם יעשו את זה וייקחו אליהם את הלקוחות שיכולים היו להיות שלכם. ובכן זוהי התשובה הבסיסית ביותר והיא גם הגיונית. אך מה לגבי ההוצאה? ומה לגבי אפשרויות פרסום נוספות שאפשר להשקיע בהן?

אילו טכניקות פרסום יכולות לעזור לעסקים קטנים לפרסום העסק בדיגיטל?

בים שיטות הפרסום שהאינטרנט מציע לנו יש כמה מקומות שבהחלט כדאי לנו לשחות בהם ללא קשר לגודל העסק. למען האמת, עסקים קטנים יכולים להיות מאושרים שיש להם את האינטרנט ככלי תקשורת לפרסום העסק כיוון שבעזרת טכניקות הפרסום הללו אתם, כעסק קטן, יכולים להיראות גדולים יותר ומקצועיים יותר ובעזרת מיתוג נכון גם להשיג לקוחות על פני הרשתות הגדולות או חברות מתחרות גדולות יותר. תוכלו להשקיע בקידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק, קידום דף עסקי בפייסבוק ואפילו בפרסום באינסטגרם או ביוטיוב. טכניקת הפרסום המתאימה עבורכם תאופיין ביחד עם חברת הפרסום בהתאם לסוג העסק שלכם, לבדיקת קהל היעד שלכם והיכן הוא נמצא באינטרנט וכמובן בהתאם לתקציב העסק והיכן כדאי להשקיע אותו כדי לקבל תוצאות אפקטיביות.

אם החלטתם לבנות אתר לעסק – איזה אתר זה צריך להיות ובאיזה תקציב?

בהנחה שהחלטתם שאתם כן צריכים או רוצים אתר לעסק שלכם השלב הבא יהיה לאפיין את סוג האתר שלכם צריכים. גם זה עשוי להשתנות בין עסק אחד לאחר ובהתאם לצרכים שלכם יכולה להיות גם השפעה על מחיר הבנייה של האתר. לדוגמה: אם תצטרכו אתר חנות אלקטרונית עם חיבור לסליקה ומערכת הזמנות – זה יהיה יקר יותר מאשר אתר תדמית רגיל. אתר תדמית הוא בדרך כלל האתר הבסיסי שכל עסק צריך: הוא כולל מידע על העסק, על השירותים שלו ובלוג עם תכנים מעניינים בתחום. כמובן שאפשרויות ליצירת קשר צריכות להיות בכל אתר שתבנו. אתרי פורטפוליו מתאימים לאנשים המעוניינים להציג את תיק העבודות שלכם כדי להשיג לקוחות, לדוגמה: גרפיקאים, ציירים, צלמים וכד'.

מה עושים לאחר בניית האתר?

האתר הוא התשתית שלכם לפרסום העסק ויצירת החשיפה שאתם צריכים כדי להביא לקוחות נוספים היא בעזרת קידום עסקים קטנים וגדולים באינטרנט. לאחר בניית האתר שלכם תצטרכו להתחיל לפרסם אותו. בכל דרך שבה תבחרו לפרסם את האתר כדאי יהיה במקביל להשקיע בהעלאת תכנים חדשים לאתר: לשמור עליו פעיל, טרי ורענן, לחדש בו את התכנים מפעם לפעם, לחלק טיפים ואף לרשום אנשים לתפוצה כדי לבנות מועדון לקוחות משלכם. כדאי גם לקשר את האתר לעמודים העסקיים שלכם ברשתות החברתיות כדי לחבר את הקהל אליכם אפילו יותר ולעודד אותם להגיב לכם ולהיות אתכם בקשר.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה