עץ, מתכת, והצבע שביניהם



למרות התקדמות הטכנולוגיה בכל מה שקשור לפיתוח חומרי ואביזרי פלסטיק, העץ והמתכת עדיין משמשים כחומרי הבסיס העיקריים לרהיטים, חפצים, אחסון ובנייה.

צילום: Shutterstock

העץ כחומר עדין וטבעי – אך עם זאת חזק, שמחבר את האווירה בבית לטבע והרמוניה, ובצבעים טבעיים מכניס רוגע, חמימות ונינוחות לחלל המגורים. לפי תורת הפנג שואי, חומר העץ מעניק לבית אנרגיה של צמיחה, גמישות וחוזק, ומסייע בהעלאת החיוניות והיוזמה. המתכת, לעומת זאת, היא חומר גלם המשדר חוזק ויציבות, ומעצבי הפנג שואי רואים בה חומר שמכניס אנרגיה של כבוד, התבססות ויכולות הנהגה ושיפוט בריאות.

ומה לגביי הצבעים? גם בזה יש לתורת הפנג שואי מה לומר. אך בעוד פריטי המתכת והעץ בבית הם חלק מסגנון עיצובי כולל, חשוב להקשיב לרחשי ליבנו בעת העיצוב, ולבחור בצבעים שמשדרים את האווירה שברצוננו להעניק לבית, כי בסופו של דבר – אנחנו אלה שהולכים לגור בו, וחשוב להעניק לעצמנו מרחב נוח ונעים שנוכל להרגיש בו הכי "בבית" שלנו.

טבעי או יצירתי? תלוי

ההתלבטות הידועה בין צבע עץ טבעי לבין צבעוניות יצירתית עולה רבות בעת תכנון הסגנון העיצובי של המרחב. בעוד שהצבע הטבעי תורם את חלקו לאווירה ולהרמוניה – הצבעים שניתן להכניס כיום לפריטי העץ בבית מעניקים מגוון אינסופי של אפשרויות עיצוביות בגוונים שונים. באמצעות צבעי עץ ניתן להמיר פרגולות חומות לצבע לבן או אחר, לפי העדפותיכם. פינת אוכל מעץ יכולה להפוך לחגיגה של צבעים ורהיט ישן יכול להתחדש ולאוורר את המרחב עם צביעה בסגנון שאבי שיק. האפשרויות הן בלתי מוגבלות.

טבעי וטוב לו

אם אתם דווקא מחובבי צבעי העץ הטבעיים, ומעוניינים לחדש את הפרגולה או הדק בגינה עם צבע שקוף שישמור על העץ וצבעו, ניתן להשתמש ב"שמן דק" – שמן לעץ המיוצר על בסיס של תערובת שמנים טבעיים, ששומרים על העץ ומעניקים חיוניות חדשה לגוון הטבעי.

חברה מומלצת בתחום זה היא בי ג'י פיינט (BG Paint) – בין מוצריה מציעה בי ג'י פיינט מוצר שמן עץ מגן עבור רצפות עץ, פרגולות, ריהוט גן, גגות, מרפסות ועוד. השמן של בי ג'י הוא בעל עמידות גבוהה בפני נזקי מזג אוויר וקרני UV – וגם ניתן לבחור מבין כמה גוונים שמעשירים את צבע העץ: אלון, חום אגוז, טיק ושקוף.

אם אתם מחפשים צבע לעץ או לכה לציפוי רהיטי עץ בבית, אביזרים, ארונות, פריטי אחסון ועוד -  בי ג'י מציעה מוצרי לכה אקרילית בגוונים שקופים שונים, שמגנה על העץ לאורך זמן ומעניקה לו גוון ייחודי. את הלכה מומלץ למרוח בשתי שכבות או יותר (עם המתנה לייבוש ביניהן) על מנת לקבל את האפקט המירבי. בין היתרונות הבולטים של המוצר הם העמידות הרבה של הלכה, הרכיבים האקריליים במוצר שמאפשרים את ייבושה המהיר של הלכה ועמידותה והעובדה שהיא מיוצרת מחומרים ידידותיים לסביבה, נטולי רעלים.

בין הגוונים שניתן לבחור: אגוז, טיק, וונגה, אורן, פוליסנדר, מהגוני ועוד.

צבע חדש

אם בחרתם לחדש את הרהיט דווקא בצבע חדש ומעניין, מומלץ לעשות זאת עם צבע אטום במיוחד, וכזה שנשמר לאורך זמן. אחד המוצרים המובילים בתחום זה הוא צבע ה"הידרו" (שגם אותו ניתן למצוא בין מוצרי בי ג'י פיינט). צבעי ההידרו הם צבעים אטומים על בסיס מים בגימור מט, ומעניקים מראה מחודש, מרהיב וייחודי לרהיטים. הצבע ניתן לבחירה על פני מניפת גוונים עשירה, והיתרון העיקרי שלו הוא תכולת מוצקי האקריליק הגבוהים במיוחד, שמעניק גוון עשיר, אטום ועמיד לאורך זמן. יתרון האטימות מסייע גם בשמירה על העץ מפני ריקבון פנימי או חדירת לחות שגורמת לעובש.

צביעת עץ בצבעים חדשים מתאימה לרהיטי עץ שמצויים בחללים קטנים ובינוניים. צבע העץ לעיתים נותן בחלל תחושת כבדות וסגירות, וצביעה בצבע בהיר של פריט עץ משמעותי במרחב מעניקה לחלל כולו הרגשה של יותר מרחב ואווריריות.

צבע ההידרו מתאים גם לצביעת רהיטי מתכת, כגון שולחנות, דלתות, משקופים, מדפי מתכת ועוד. הצבע נצמד היטב למתכת, אך עם זאת מומלץ לנקות היטב בטרם הצביעה ואף להעביר שיוף קל. גם כאן, האטימות מהווה יתרון משמעותי, שבמקרה של המתכת – מגן מפני קורוזיה וחלודה כתוצאה מלחות.

לסיכום

בטרם הצביעה, מומלץ לבחור את האווירה שברצונכם ליצור במרחב, ואז להוריד אותה לפן המעשי, עם בחירת צבעים מתאימה. רהיטי עץ שסובלים מסדקים או שקערוריות שונות ניתן לשפץ באמצעות חומרי מילוי מתאימים בטרם הצביעה (אותם ניתן למצוא בין מוצרי בי ג'י בונד) וכן רהיטי מתכת שזקוקים להדבקה או הברגה מחודשת.

הקפידו לנקות את הפריט ולייבשו היטב לפני הצביעה, ואם אתם צובעים ביותר משכבה אחת – להמתין לייבוש מלא של השכבה התחתונה. בהצלחה!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה