פייסבוק ככלי שיווקי



הרשת החברתית פייסבוק הוקמה בתחילה כמקור להיכרויות בין סטודנטים, בעידן בו לא היו רשתות כאלו בנמצא, והתקשורת הדיגיטלית העיקרית שהיתה באותם ימים היתה מבוססת צ'אט כמו icq ותוכנות דומות. מאז ועד היום, פייסבוק עברה מהפך של ממש, ולמרות מתחרים רבים שניסו לחקות את הקונספט, היא ללא ספק עדיין הרשת החברתית המובילה בעולם.

מה שהתחיל לצורך היכרויות ויצירת קשרים חברתיים חדשים, הפך לכלי שיווקי חזק ומוערך אשר את כוחו לא ניתן לבטל, ומאפשר לכל עסק להגיע לקהל לקוחות הרבה יותר גדול ולפלטפורמות נבחרות בעלויות משתלמות ונוחות.

כיצד זה קרה? ומהם היתרונות של פייסבוק ככלי שיווקי? על כך תוכלו לקרוא במאמר הבא.

עלויות פרסום נוחות ומתאימות לכל עסק

בעידן אשר קדם לפייסבוק, רוב הפרסומות לעסקים היו בפלטפורמות אוף ליין כמו עיתונים, ברושורים, פליירים וכדומה וכמובן – לעסקים גדולים בעלי תקציבי שיווק גבוהים במיוחד התאים הפרסום בטלוויזיה ובערוצים דיגיטליים דומים לכך. עם ההתקדמות של פייסבוק, החל הפרסום לעסקים ברשת החברתית לצבור תאוצה, בעיקר בגלל העלויות והנגישות הנוחה.

גם עסקים בעלי תקציבי שיווק קטנים יחסית ויכולות פרסום מצומצמות יותר, הגיעו לנקודה בה הם יכולים לפרסם את העסק שלהם באופן מיטבי מאוד בזכות הפלטפורמה של הרשת החברתית, ולהגיע לקהל לקוחות רחב מאוד גם אם זה בעלויות קטנות, ולכן היום כל עסק מבין כי שיווק בפייסבוק חייב להיות חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק שלו, בין בתקציב נמוך מאוד ובין אם בתקציבים גבוהים יותר.

יכולת התאמת הפרסום לתקציב הלקוח

אם בעבר הלקוח, בעל העסק, היה צריך להתאים את התקציב שלו לעלויות הפרסום הקיימות, ואם לא היה לו תקציב מספיק, הוא פשוט לא יכל לפרסם, היום באמצעות פייסבוק ניתן להתאים את הפרסום לתקציב הקיים של הלקוח.

בצורה הזו גם לקוחות עם תקציבי פרסום קטנים מאוד של כמה אלפי שקלים בלבד בחודש, יכולים לנהל דף פייסבוק עסקי מרשים ואפילו להשקיע בקמפיינים ממומנים קטנים וכך להגיע בצורה הרבה יותר טובה אל קהל היעד שלהם.

אם אתה לא שם – אתה לא קיים

זוכרים את המשפט "אם אתה לא שם, אתה לא קיים" אשר היו נוהגים להגיד המפרסמים לבעלי עסקים שחייבים לבנות אתר ולהופיע בגוגל? היום המשפט הזה הרבה יותר נכון עבור פייסבוק. ישנם עסקים אשר לא יכולים לעמוד בעלויות בניית אתר וקידומו באופן שוטף, אך בהחלט יכולים לבצע זאת באמצעות הרשת החברתית.

באופן הזה הם יכולים להגיע אל קהל יעד נרחב במיוחד, והם לא חייבים להיות תלויים בקמפיינים ממומנים בכדי להגיע לכך. גם פרסום אורגני אשר מבוצע בצורה מקצועית ונכונה בפייסבוק יכול להגיע לקהל הרבה יותר רחב ולהגדיל משמעותית את נפח המכירות של העסק, המוניטין שלו וההצלחה שלו, בכל מקום בארץ ובעולם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה