נהרייה היא עיר בגליל המערבי, הממוקמת בנקודה הצפונית ביותר של מישור החוף. בעבר, נהרייה נחשבה לעיר של נופש מהסיבה הזו, כשלצד בתי המלון המפנקים מצאו בה מסעדות נפלאות, ואתרים היסטוריים ותרבותיים שעד היום כדאי לבקר בהם. הבעיה היא, שבשלב מסוים נראה היה שנהרייה לא מצליחה לממש את הפוטנציאל שלה, וכחלק מתהליך המימוש, פינוי בינוי בנהריה מתבצע על מנת לחדש את המבנים הקיימים ולמשוך עוד ועוד אוכלוסייה צעירה שתפיח חיים במקום.

קרדיט תמונה PIXABAY

מהם היתרונות של פינוי בינוי בנהריה ובכלל?

לפני שנדבר על פינוי בינוי בנהריה באופן ספציפי, כדאי להבין במה מדובר. תהליך פינוי בינוי משמעותו הרס מבנים קיימים, ובנייה של יחידות מגורים חדשות ומתקדמות יותר, על שטח המבנה הקודם שנהרס. המטרה היא להגדיל את מספר יחידות הדיור ולחדש אותן, לצד תשתיות חדשות ומתקדמות כדוגמת מעליות, תשתית הביוב והמים, חנייה ועוד.

במהלך התקופה שבין פינוי המבנה ועד לאכלוס החדש, דיירי הבניין זוכים למימון מלא של שהותם בדירות שכורות ברמה הדומה לזו של הדירות הקודמות שלהם, שכן נאלצו לצאת מהן בעל כורחם. נשמע כמו כאב ראש? ובכן, אפשר לומר. אבל מצד שני, יש לתהליך יתרונות חשובים:

  • דירה חדשה – מדובר בתקופה זמנית בלבד שבכל מקרה במסגרתה היזם הוא זה שממן את הוצאות השכירות בדירה החלופית. לאחר סיום הבנייה, הדיירים ישובו לבניין חדש מהניילונים, ולדירה גדולה ומרווחת הרבה יותר. חשבו על כך כמו שיפוץ כולל לדירה שלכם, מבלי שתצטרכו להתאמץ.
  • בניין חדש – מלבד הדירה, הבניין כולו יהיה חדש לחלוטין. המשמעות היא שאם עד כה לא הייתה מעלית, ובכן, תתחדשו! נאלצתם לחפש עד היום חניה במשך שעות ברחוב בסוף כל יום עבודה? לא עוד, ייתכן שכחלק מתוכנית הבנייה ישנו גם מגרש חנייה חדש, מחסן לכל דירה, מערכת אזעקה ועוד רבים ונפלאים.
  • בלי לפגוע בשטחים פתוחים – במקום לבנות בניינים חדשים ולפגוע בשטחים פתוחים בסביבה, ניתן לפתח את אזור העיר הפנימית ולהחליף את המבנים הישנים והמתפוררים, במבנים חדשים ומרהיבים. פינוי בינוי בנהריה ובכל שאר חלקי הארץ, מגיע לתת מענה בדיוק על הצורך הזה, לשמור על מעט הטבע שעוד נותר לנו ולחדש קודם כל את הקיים, לפני שעוברים לבנייה מאפס.

להחזיר את גדולתה של העיר

פינוי בינוי בנהריה או פינוי בינוי בחיפה ובכלל, בכל עיר בישראל, הוא תהליך שממנו כולם מרוויחים; הדיירים שמקבלים דירה חדשה בבניין חדש עם תשתיות מתקדמות, והעיר שמעוצבת מחדש ונראית הרבה יותר מודרנית. זה צעד חשוב כשהמטרה היא לחדש ולהחזיר את גדולתה של העיר, עטרה ליושנה כמו שאומרים. מי יודע, אולי בקרוב תגלו גם אתם את הפוטנציאל העצום שבעיר הצפונית שצופה אל הים. כל מה שצריך, זה רק לרצות לתת לה הזדמנות להוכיח לכם!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה