פנקייק חגיגי - במיוחד לשבועות!



חג שבועות הפך מילה נרדפת לעוגת גבינה, אבל יש עוד כל כך הרבה מתכונים שיכולים להיות חלק ממסורת החג. לכן, בצעד אמיץ, אנחנו כאן כדי להציע את הפנקייק כמתחרה ראוי! אומנם שמו כבר נקשר למנה יום יומית, אך מי שטעם בחייו פנקייק משובח יעיד: הוא גם יכול להיות חגיגה של ממש. ואם כבר חגיגה, למה לא לשלב אותה עם ארוחת שבועות מפנקת? אז נכון, אולי במבט ראשון זה יכול להיראות חיבור מוזר, אבל הכנו לכם כמה מתכוני פנקייק וגבינות שככל הנראה ישכנעו אתכם להגיש אחד מהם לשולחן בערב החג.

קרדיט תמונה PIXABAY

מגולגלים

פנקייק הוא האח המפונק של הטורטייה- רך, חמים, מנחם ועטוף בסירופ. אבל כידוע, כל טוב יכול להיות טוב יותר, ואם כבר חוגגים עם יציאה מהשגרה, למה שלא נוציא גם את הפנקייק מהמסגרת? במילוי מלוח או מתוק, בגרסה דיאטטית או מושחתת, בחרו לכם את העגלגל והמגולגל שלכם לערב החג.

אם תרצו להגיש אותו כמנה עיקרית לצד מנות אחרות, כדאי שיהיה מלוח. אחת האפשרויות היא מריחת שמנת חמוצה ועירית קצוצה שקל להכין וטעים לנשנש גם ככה, בכפית. אפשרות אחרת היא להוסיף לשמנת מעט סחוג, והינה לכם מטבל שרק נראה תמים.

אם התכנון הוא להגיש את הפנקייק לקינוח, כדאי שיהיה מתוק. מה שכן, מתוק לא אומר משעמם! תוכלו לנסות לגלגל בתוכו מסקרפונה וקוביות קטנות מפירות העונה, וכדי שהאכילה תהיה נוחה וקלה, תוכלו להתכונן מראש: עטפו היטב כל פנקייק מהצדדים כך שהפירות לא יפלו מהצדדים וארזו במפית נייר. האורחים יודו לכם.

ממולאים

אולי האורחים שלכם חושבים שהם כבר מכירים את כל הגרסאות לאוכל הזה, אבל ארוחת החג הזו היא ההזדמנות שלכם להוכיח להם שגם פנקייק יכול להפתיע! מתכון לפנקייק שלא רבים מכירים הוא הפנקייק הממולא, שמבחוץ נראה כמו אחד שפשוט התנפח יותר מידי, ובפנים מחביא עונג נימוח.

הכלי היחיד שתזדקקו לו כדי להכין את המנה הזו, מלבד מחבת ותרווד כמובן, הוא רינג מתכת בגודל שתרצו. כך, לאחר שתיצקו בלילה עד שליש הגובה של הרינג לערך, הניחו במרכז גבינה בולגרית מגורדת או פתיתי מוצרלה משובחים והמשיכו לכסות עם הבלילה עד הקצה העליון של הרינג. תוספות אפשריות למילוי יכולות להיות עשבי תבלין טריים או מיובשים שיאזנו את שמנוניות הגבינות או עגבניות מיובשות שיוסיפו מימד אלגנטי למנה. אך כך או כך, חשוב שתכינו את תערובת המילוי מראש, כיוון שמהלך המילוי צריך להתבצע בזמן קצר ככל האפשר.

מיוחדים

בעצם, למה לבחור בין מתוק ומלוח כשאפשר גם וגם? כדי להחזיר לפנקייק את כבודו, הוא זקוק לתלבושת מרשימה. ואיזו תלבושת מרשימה יותר ממתכון ששובר את הכללים? אם חסרה לכם מנה בבופה, תוכלו להגיש צלחת פנקייקים כשלצידם ממרח שמנת לבן וחלק לצד פלפלים קלויים בכל הצבעים.

מלבד הצבעוניות המרגשת של מנה כזו, טעם השמנת הניטרלי פוגש את טעם הפלפלים הדומיננטי ויוצר עניין בכל ביס. אפשר להוסיף לקערת הפלפלים הקלויים גם פלפל חריף, ולתת לסועדים להעמיד את האומץ שלהם במבחן.

אם תרצו להעשיר את שולחן הקינוחים שלכם, תוכלו להכין ממרח מגבינת מסקרפונה, מייפל ומעט מי וורדים ולהניח אותו ליד ערימת פנקייקים. לצידם הניחו צלחת פרוסות תפוז דקות שכל סועד יבחר אם לצרף לצלחתו האישית.

אפשרות נוספת היא למרוח שכבת דבש דקה ועליה לפזר חתיכות גבינה רכה, למשל ברי או קממבר. ואם אתם מוכנים למתוח את הקצה ולהפוך את המתכון למנה שתיזכר הרבה אחרי הערב הזה, תוכלו להוסיף שברי אגוזים מקורמלים או בוטנים מומלחים ליצירת עושר מרקמים וטעמים.

חטיפונים

רובינו התרגלנו אליו בגודל מחבת לערך, למרות שפנקייק טעים בכל גודל. למען האמת, ייתכן שהוא טעים עוד יותר בגרסתו המוקטנת. כדי ליצור מטבעות בצק מענגים אין צורך להתאמץ. הבלילה יכולה להיות זהה לזו של פנקייק רגיל, שכן תשומת הלב מוקדשת ליציקה שלה אל משטח הטיגון. במקום מצקת השתמשו בכפית עמוקה או בכף שטוחה, וצרו לכם בקלות חטיפונים שאפשר לטבול בקערת גבינה מתקתקה כמו נאצ'וס בסלסילה.

לעומת זאת, אם תרצו להפוך את הביסים הקטנים האלה למנה שיכולה לעמוד בפני עצמה, רק הוסיפו לבלילה פירורי גבינה צהובה או גרידת פרמז'ן. האמיצים מביניכם יוכלו להוסיף לבלילת הגבינה הצהובה מעט מחית כמהין (אבל ממש מעט, אחרת הטעם ישתלט), ולבלילת הפרמז'ן מעט גרידת לימון. כדי להשלים את חוויית הפינוק טגנו את הפנקייקים בחמאה, ואל תגידו שלא הזהרנו - הכינו מראש כמות כפולה, כי כמה שהם קטנים, ככה הם טעימים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה