פעילות גופנית והערכה עצמית בקרב ילדים - מה אומרים המחקרים?



הערכה עצמית חיובית בקרב ילדים קשורה במגוון תוצאות חיוביות כגון בריאות נפשית טובה יותר, הצלחה אקדמית ויחסים בין-אישיים איכותיים. לכן, מציאת דרכים לחזק את ההערכה העצמית של ילדים היא משימה חשובה עבור הורים ומחנכים. מחקרים רבים מצביעים על כך שפעילות גופנית סדירה יכולה לתרום רבות להעצמה של ילדים ובני נוער

מחקר שנערך בקליפורניה בקרב יותר מ-1,500 ילדים בגילאי 9–13 מצא קשר ישיר בין רמת פעילות גופנית לבין הערכה עצמית גבוהה יותר. ככל שהילדים עסקו ביותר פעילות גופנית, כך דיווחו על הערכה עצמית גבוהה יותר.

מחקר נוסף שנעשה בקרב מתבגרים מצא שאלו שהשתתפו בפעילות ספורטיבית קבוצתית דיווחו על עלייה של 20% בהערכה עצמית לעומת אלו שלא השתתפו בספורט. החוקרים קושרים זאת לתחושת שייכות ומסוגלות אישית שמקנה ספורט קבוצתי.

 

עבודה נוספת שנעשתה עם ילדים עם מוגבלויות פיזיות מצאה שאלו שהשתתפו בתוכנית אימונים מותאמת חוו עלייה של כ-40% בהערכה עצמית לעומת ילדים עם מוגבלויות שלא השתתפו בתוכנית. שוב, המסקנה היא שהצלחה בפעילות גופנית תורמת להעצמה.

 קרדיט לצלם: יגל מוגרבי.

קרדיט לצלם: יגל מוגרבי.

סקירה של מגוון מחקרים בתחום מסכמת שקיים "קשר חיובי מובהק בין רמות גבוהות של פעילות גופנית לבין תחושת מסוגלות עצמית והערכה עצמית גבוהה יותר בקרב ילדים ומתבגרים".

 

המסקנה העולה מהמחקרים היא ששילוב של פעילות גופנית סדירה בשגרת חייהם של ילדים יכול לתרום רבות לבניית הביטחון וההערכה העצמית שלהם. פעילות מגוונת, ברמה מאתגרת אך לא מתסכלת, עם מרכיב חברתי וקבוצתי, נראית כמתכון האופטימלי להשגת תוצאות חיוביות ארוכות טווח.

 

המחקרים שתוארו מראים כי פעילות גופנית עקבית ומותאמת יכולה לחזק משמעותית את הביטחון העצמי וההערכה העצמית של ילדים ובני נוער.

אחד הסוגים הטובים ביותר של פעילות גופנית לילדים המשלבת את כל היתרונות שתוארו לעיל הוא אימוני נינג'ה.

 

אימוני נינג'ה כוללים מגוון רחב של אתגרים פיזיים מאתגרים אך ברי השגה עבור ילדים. הם נעשים בקבוצות ודורשים שיתוף פעולה, מה שתורם להיבט החברתי.

 

בנוסף, אימוני נינג'ה דורשים חשיבה יצירתית ופתרון בעיות על מנת להתגבר על המכשולים. כאשר הילדים מצליחים בכך, הם חווים תחושת מסוגלות והישגיות אישית.

האווירה הכיפית והמשחקית של אימוני הנינג'ה גם תורמת להנאה ולמוטיבציה של הילדים להמשיך ולהתאמן. הפעילות הגופנית האינטנסיבית גם תורמת לבריאות הכללית.

 

לפיכך, ניתן לומר שאימוני נינג'ה משלבים בצורה מושלמת את כל המרכיבים שנמצאו כתורמים להעצמה ובניית ביטחון עצמי אצל ילדים. הורים המעוניינים לספק לילדיהם פעילות גופנית מועילה ומהנה ימצאו בשיעורי הנינג'ה מענה מצוין לצרכיהם.

 

חפשו את נינג'ה נגב ברשתות!

פייסבוק - itsninjanegev

אינסטגרם - ninjanegev    

טיקטוק - itsninjanegev

 

רוצים שיעור נסיון חינם? 

התקשרו עכשיו ל - 050-213-7484 נאור

או השאירו פרטים באתר - https://ninjanegev.co.il/ 

נינג'ה נגב - רשת מתחמי הנינגה הגדולה בארץ.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה