פרגולות עץ אורן או פרגולות עץ גושני: בדקנו מה ההבדלים



עץ גושני ועץ אורן הן שתי קבוצות פופולאריות של עצים לפרגולות. לכל אחת מהקבוצות האלו יש יתרונות וחסרונות משלה, הן מבחינת המחיר, הן מבחינת תהליך ההקמה וכמובן מבחינת התוצאה הסופית. אבל איזו פרגולה מתאימה לכם יותר? בדקנו את המאפיינים העיקריים של כל אחת מהקבוצות, שיעזרו לכם לבחור את הפרגולה שלכם.

קרדיט תמונה: FREEPIK

פרגולות עץ אורן

כאשר אנחנו חושבים על אורן, אנחנו בדרך כלל חושבים על שני המינים הנפוצים ביותר בארץ: אורן הסלע ואורן ירושלים, אך האורנים שמשמשים לבניית פרגולות הם מעט שונים ונחלקים לכמה סוגים במשפחה זו כמו למשל עץ אורן פיני, אשוחית ואשוח דאגלס.

המשותף לרוב סוגי האורנים הוא עיבוד נוח יחסית ומחיר זול (אם כי עדיין יש עצים באיכויות שונות).

חשוב לדעת שמדובר בעץ רגיש יחסית לתנאי מזג האוויר הדורש תחזוקה ושימון או צביעה על בסיס קבוע. מסיבה זו לעיתים עושים שימוש באורן קשה לבניית שלד הפרגולה ובאורן רך לבניית החלקים האחרים.

האורן מאופיין בצבע טבעי במספר גוונים בהתאם לסוג (צהבהב, לבן ולעיתים גם חום אדמדם), אך ניתן כאמור לצבוע אותו בצבעים אחרים על מנת להקנות לו גוון מעט אחר.

נקודה נוספת שיש לשים לב אליה בהקשר זה היא שתהליך החיטוי של פרגולות עץ אורן כנגד מזיקים מקנה לו גוון ירוק ומומלץ לחכות לערך חודש עד שניתן לצבוע אותו בגוון הסופי.

פרגולה מעץ גושני

כאשר אנחנו מדברים על פרגולות עץ גושני אנחנו בדרך כלל מתכוונים לצורת החיתוך של העץ, כאשר בפועל יש כמה סוגים ספציפיים של עצים שמשמשים לצורת חיתוך זו: אשוח, דאגלס פייר ואלון גושני (למעשה היחיד שהוא לא ממשפחת האורנים).

המראה האופייני לפרגולה מעץ גושני הוא מראה כפרי ומרשים עם קורות עבות וארוכות, מראה שקשה מאוד להתעלם ממנו, מה שתורם כמובן לפופולאריות של הפרגולות האלו.

צורת החיתוך הגושנית מאופיינת בלוחות עץ שחוברו זה לזה או קורות שהוקצעו (שויפו) מגזע בודד, כאשר לעיתים ההגדרה משתנה ממתקין למתקין וחברה לחברה. מסיבה זו פרגולות אלו דורשות מיומנות רבה יותר, וחשוב שההתקנה תבוצע על ידי מומחה להתקנת פרגולות עץ גושני.

בוודאי שמתם לב שהאשוח ודאגלס פייר משמשים גם לבניית פרגולות אורן "רגילות" והן לבניית פרגולות עץ גושני, אך תהליך הבנייה הוא כאמור שונה.

מבחינת עמידות, פרגולה גושנית שעשויה מלוחות עץ מחוברים היא העמידה יותר ואילו פרגולה מהקצעה של גזע יחיד היא הפחות עמידה ולכן בדומה לפרגולה פשוטה מעץ אורן דורשת תחזוקה בתדירות גבוהה יחסית.

לסיכום, מכיוון שהן פרגולות גושניות והן פרגולות מעץ אורן הן פופולאריות מאוד, כל בחירה שתעשו תהיה טובה ואין פרגולה אחת עדיפה ולמרות זאת, חשוב להכיר את הדקויות וההבדלים על מנת שתוכלו להגיע לאיזון המתאים בין התקציב שלכם לבין המאפיינים הספציפיים אותם אתם מחפשים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה