פרופילי אלומיניום - כל מה שצריך לדעת



תחילה נתחיל בשאלה הרובחת, מה זה פרופיל אלומיניום? פרופיל אלומיניום הוא חלק מתכתי אשר נמצא בהרבה מקומות על קצוות החלונות, מקלחונים, דלתות ועוד. מטרת פרופיל האלומיניום היא לארגן שלד לאותם הפריטים שעליהם הוא קיים, שלד אשר ייתן לפריטים חוזק ועוד תכונות נוספות כמו למשל, בידוד רב יותר. המתכת שממנה הפרופילים מורכבים הוא אלומיניום, זו היא מתכת שניחנה בתכונות שאכן נותנות שילוב מנצח, כמובן מדובר על החוזק והקלות משקל שלו. מעבר לכך, אלומיניום לא נוטה להחליד, ובגלל זה פרופילים שעשויים מאלומיניום משמשים הרבה מאוד פעמים למקומות הנמצאים בסביבה רטובה, כמו למשל חלונות שעשוי לרדת עליהם גשם או נגיד מקלחונים שזקוקים לעמידות גבוהה מאוד למים. בנוסף אפשר גם ליצור ממנה פרגולות אלומיניום בשביל בתים פרטיים וגם בשביל בניינים ציבורים.

קרדיט תמונה: FREEPIK

איך מיוצרים הפרופילים?

כאשר מדובר בתהליך של ייצור של פרופילי אלומיניום, ניתן לומר שהוא מבוסס על עקרונות פשוטים מאוד ועל שימוש במכשירים תעשייתיים מתקדמים. אפשר להבין יותר טוב בעזרת הפירוק לשלבים. נתחיל תחילה בגלילי הסגסוגת אלומיניום, סגסוגת היא מונח אשר מתאר ערבוב של חומרים שונים עם מתכת בשביל להשיג תכונות שונות ונשנות, כמו למשל עמידות לחום, גמישות, חוזק, עמידות לרטיבות, ועוד כדומה. בשלב הראשון שבתהליך הייצור, מעמיסים על מכונה גלילים גדולים שמלאים בסגסוגת אלומיניום, שבסופו של התהליך יעברו להיות פרופילים.לגבי חימום ניתן לומר שעל מנת לרכך את האלומיניום בצורה יעילה, צריך לחמם אותו. המכונה אשר נמצאת בפס הייצור מחממת את האלומיניום עד לטמפרטורה גבוהה מאוד אשר תספיק בשביל לרכך אותו, אך לא גבוהה מדי בשביל שהסגסוגת תהיה ותישאר מוצקה. החימום אכן מאפשר את עיצוב הגליל של הסגסוגת האלומיניום לכל צורה שתבחרו.  כאשר מדובר על הפעלת לחץ ניתן לומר שהגליל המחומם יפעיל מצד אחד לחץ עצום בעזרת מכונה מיוחדת. מצידו השני של המכונה, יכול הגליל לצאת אך ורק אם הוא מקבל את הצורה של הפרופיל הרצוי. בגלל הלחץ הגדול, האלומיניום יוצא בצורה של הפרופיל. בסוף התהליך יהיה קירור של הפרופילים בשביל לקבע את הצורה שלהם.

סוגים שונים של פרופילים

ניתן לומר באופן חד משמעי שכאשר מדובר סביב ייצור פרופילי אלומיניום, הם אכן משמשים למגוון גדול של מטרות שונות ועל פי בחירת הלקוח. בשביל להתאים את כל המטרות האלה הם מגיעים בצורות ובגדלים שונים ורבים. בנוסף לכך, יש חומרים של סגסוגות שונות  שלהן יש תכונות אחרות אשר מקנות לדברים שונים עמידות בשביל הפרופיל, ככה שהוא יוכל להתאים לכל המטרות הרצויות של קהל הלקוחות המגוון. חשוב להזכיר שכדאי מאוד לדעת שהפרופילים של האלומיניום אכן שונים זה מזה במקרים שונים כאשר מדובר בסוגי הציפוי השונים ובצבעים השונים אשר אותם ניתן לבחור.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה