פרסום בטיקטוק - מדוע חשוב להשקיע ברשת?



רשתות חברתיות מהוות כלי משמעות לעסקים ובעלי מקצוע אשר מעוניינים לקדם את עצמם וליהנות מחשיפה משמעותית ברשת. בשנים האחרונות, לצד פייסבוק ואינסטגרם הוותיקות, הופיעה רשת חברתית שלישית, טיקטוק. כל מי שרוצה לפרסם ולקדם את עצמו ברשת, חייב להיות נוכח שם

קרדיט לתמונה Freepik

 

בשנת 2018, נוצרה רשת חברתית חדשה ששמה לה למטרה להתחרות ברשתות החברתיות הוותיקות והמוכרות, פייסבוק ואינסטגרם, מדובר על טיקטוק. רשת חברתית שנוצרה על ידי חברה סינית והייחוד שלה הוא הוא בכך שלהבדיל מרשתות חברתיות אחרות, היא מאפשרת לעלות סרטונים מאוד קצרים בשלל נושאים ולשתף אותם. מדובר על סרטונים באורך 3 שניות עד 10 דקות. עד מהרה הרשת כבשה את העולם והפכה לאפליקציה חובה בכל מכשיר סלולר, בעיקר אצל צעירים.

באופן טבעי, כפי שקרה ברשתות חברתיות אחרות, לצד משתמשים רגילים שנהנים מהאפליקציה, היא החלה להוות כלי לצורך שיווק דיגיטלי לעסקים. בפרט זה נכון במקרה של שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים .

למה פרסום בטיקטוק הוא חיוני לעסקים?

ישנן מספר סיבות מדוע טיקטוק היא רשת חברתית "מושכת" עבור בעלי עסקים ובפרט קטנים, בכל העולם. כיום, פרסום בטיקטוק הוא חיוני ביותר לשיווק הדיגיטלי לכל עסק.

ראשית, עצם העובדה שהרשת מתבססת על פרסום סרטונים. גולשים מעדיפים תמיד לצפות בדברים ויזואליים מאשר לקרוא טקסטים או לראות באנרים סטטיים. סרטון, אף שההשקעה הכספית בו יותר גדולה, מהווה כלי פרסומי ושיווק הרבה יותר איכותי ומושך.

שנית, שם נמצא הביקוש. ברגע שאפליקציה כזו מושכת אליה משתמשים רבים מכל העולם (על פי הערכות יש לה כבר למעלה משני מיליארד משתמשים והיא נחשבת לאחת האפליקציות הפופולאריות ביותר), בעל עסק או בעל מקצוע לא יכולים להתעלם מכך. הם חייבים להיות חלק ממנה ולפרסם את עצמם בעזרתה.

שלישית, קהל המשתמשים. פייסבוק נחשבת לרשת חברתית של מבוגרים, טוויטר נחשבת לרשת חברתית נישתית, אינסטגרם היא רשת חברתית שמתאימה לכולם, אך היא לא מספיקה. טיקטוק היא רשת חברתית שפונה לקהל צעיר. בעל עסק שרוצה למכור מוצרים לבני נוער וילדים, צריך לפרסם את עצמו שם. זה המקום האידיאלי בשבילו. צריך לציין, שהקהל בטיקטוק יוצר אינטראקציה מאוד גבוהה בתוך הרשת וכן מחוצה לה.

ארבע, בדומה לרשתות חברתיות אחרות, גם רשת זו עובדת על בסיס שיתוף. כלומר, כל סרטון שעולה בא, אפשר לפרסם אותו ברשתות חברתיות אחרות, באתרי אינטרנט, לשלוח בוואטסאפ ועוד. זו דרך אידיאלית להגיע לכמה שיותר גולשים ולקוחות.

אילו שיטות קידום קיימות בטיקטוק?

בדומה לרשתות חברתיות אחרות וכן בדומה לגוגל, אפשר למצוא 2 מסלולי פרסום בטיקטוק. קידום אורגני וכן קידום ממומן בטיקטוק.

קידום אורגני, הוא למעשה קידום רגיל המתבסס על פרסום סרטונים ושיתופם במקורות שונים, על ידי משתמשים ועל יד אמצעים אחרים. זה קידום שלא עולה הרבה כסף אך מצד שני, הוא גם מוגבל מבחינת כמות המשתמשים שיכולים להיחשף אליו. 

לעומת זאת, קידום ממומן בטיקטוק הוא כלי אידיאלי שיכול לשרת עסקים, בפרט עסקים קטנים שאין להם תקציבים לאמצעי פרסום אחרים.

כלי זה מאפשר לייצר סרטונים לפרסומות ברשת, תוך מיקוד קהל היעד שייחשף לסרטונים. כך למשל, עסק שרוצה למכור בגדים לתינוקות, יכול באמצעות סרטונים קצרים הפונים אל קהל יעד של הורים צעירים, לייצר לעצמו חשיפה מאוד משמעותית. אף שזה בתשלום, עדיין המחיר הוא נמוך מאוד באופן יחסי לפרסום במקורות אחרים ובוודאי באופן יחסי לכמות הגולשים שייחשפו לסרטונים וייתכן ויפנו אל בית העסק במטרה לרכוש מוצר כזה או אחר.

לסיכום, קידום בטיקטוק הוא כלי חשוב מאוד שכל סוכנות שיווק דיגיטלי חייב להציע ללקוחות שלו, וכל בעל עסק, גדול או קטן, צריך להשתמש בו.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה