פתרון כלכלי ושמו קבלת משכנתא הפוכה



קבלת משכנתא הפוכה

יחצ

בני זוג שעברו את גיל 60 נקלעים לעיתים למצבים שהם זקוקים לכספים למטרות שונות. רצון לסייע לילדים כדי שירכשו דירה, חובות שהצטברו עקב סיבות שונות והם רוצים לסגור אותם, או מצב שבו סך ההכנסות החודשיות בתקופה הפנסיה הן נמוכות ולכן הם זקוקים להשלמת הכנסה בכל חודש. אחת האפשרויות לפתרון בעיה זו היא קבלת משכנתא הפוכה, אשר מאפשרת נטילת משכנתא על הנכס ששייך לבני הזוג, אף על פי שהוא נשאר בבעלותם המלאה. על פי שיטה זו, בני הזוג יוכלו לקבל כספים מבנק המשכנתאות כשהבטוחה היא ביתם והם יוכלו להמשיך ולהתגורר בו עד גיל 120.

הרעיון של מימוש משכנתא הפוכה פותר במקרים רבים בעיות אקוטיות של אנשים מבוגרים שאין להם חסכונות נזילים, אך חשוב להם למצוא דרך לקבלת כספים למטרות שהן חשובות בעיניהם. אחד הנושאים שהמבוגרים שוקלים הוא למכור את ביתם ולעבור לגור בשכירות או בדיור מוגן, כדי לקבל את הכספים הנחוצים להם. אך קיימת אופציה הרבה יותר מעשית והיא להמשיך להתגורר בדירה שהם רגילים אליה לאורך שנים רבות ומכיוון שדירה זו משמשת כבטוחה, הם יקבלו עבורה כספים שמהווים חלק מהשווי שלה.

בשימוש באפשרות של קבלת משכנתא הפוכה

לשיטה של קבלת משכנתא הפוכה יש יתרונות רבים. הראשון והחשוב הוא זה שבני הזוג נשארים לגור בדירתם המוכרת וזהו דבר שהוא חשוב מאד עבור אנשים מבוגרים, כדי שהם לא יעברו שינויים ותהפוכות בגילם המבוגר.

מעבר לכך בני הזוג מקבלים חלק מהשווי של הדירה, בסכום כספי חד פעמי שבו הם יכולים לממש את התוכניות שלהם כמו כיסוי של חובות שהם צברו עם השנים וכעת הם מעדיפים לשלם את מלוא החוב. או לחלופין הם רוצים להעניק סכום זה לילדיהם כדי שיהיה להם את ההון העצמי לו הם זקוקים כדי לרכוש דירה. אם הם לא יעזרו להם במצב זה, הילדים לא יצליחו לרכוש דירה.

אופציה נוספת היא לקבל את הסכום בתשלומים חודשיים על פי התחשיב של בני הזוג מהו הסכום הכספי הדרוש להם בכל חודש כדי לחיות בכבוד ולממן את כל ההוצאות השוטפות של מזון, תרופות, אחזקת הבית ועוד וזאת בנוסף לקצבאות שהם מקבלים.

הגשת בקשה למשכנתא הפוכה

כל אדם שעבר את גיל 60 וקיימת ברשותו דירה על שמו, יכול להגיש בקשה עבור קבלת משכנתא הפוכה. שמאי בוחן את הנכס ובהתאם לשווי שלו, הלקוח מקבל הצעה של הסכום המקסימלי שאותו יוכל לקבל. הנכס הממושכן נרשם בלשכת רישום המקרקעין לזכותו של הבנק, כמו במשכנתא רגילה.

לאחר שהאדם או שני בני הזוג הולכים לעולמם, הבנק מוכר את הדירה. בשלב ראשון הוא מחזיר לעצמו את ערך המשכנתא ההפוכה והריבית בגין הכספים האלה וכל הסכום שנותר לאחר המכירה וההחזר של המשכנתא ההפוכה, מועבר ליורשים החוקיים של בעלי הנכס.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה