בשיתוף שרפים
על מנת לשמור על הבטיחות בסביבתנו עלינו לבצע דרך קבע ניהול סיכונים עבור הסכנות האפשריות. בתהליך ניהול סיכונים אנחנו ננסה למפות סיכונים שונים שעלולים להתרחש בסביבתנו, לאמוד את הסבירות שהסיכונים יתרחשו, ולמגן את עצמנו בהתאם.

לכל סביבה עשויות להיות סכנות שונות החל מאסונות טבע ועד לתאונות דרכים, ובהתאם לשוני בסכנות קיימים גם פתרונות מיגון שונים שמאפשרים לנו להתכונן למצבי הקצה הללו. כדי להבין מעט יותר אודות פתרונות המיגון השונים, הכנו את המדריך הזה שיעזור בהבנת תהליך ניהול הסיכונים, ומציאת פתרונות מיגון מתאימים.

מיגון מפניי סכנות הסביבה

כאשר אנחנו מנהלים ניהול סיכונים בניסיון למגן את עצמנו מפניי סכנות אפשריות, חשוב להתייחס לסביבה שלנו ולסכנות שלה (שריפה, הצפה, רעידת אדמה וכו'). למשל, אחת מהסכנות הראשונות שעולות לראש בהקשר סביבתי היא סכנה מפניי שריפה. לכן, בעת ניהול סיכונים עלינו לחשוב הן כיצד למנוע שריפה, והן כיצד להימנע מסכנה בעת שריפה שתגרם שלא בשליטתנו.

פתרון מיגון במקרה כזה עשוי להיות למשל שימוש במעכב בערה בצורות שונות אשר יימנע את התפשטות האש ובמקרים מסוימים אפילו ימנע את התלקחותה מלכתחילה. לצורך כך מרגע שהבנו שסכנת שריפה קיימת בסביבתנו, עלינו להצטייד במעכבי בערה בטרם התרחשה השריפה.

קרדיט לתמונות: שרפים מערכות מיגון

קרדיט לתמונות: שרפים מערכות מיגון

מיגון מפניי תאונות אנוש

סוג נוסף של סכנות נובע מתאונות אנוש. לדוגמא, במידה ושטח שברשותנו מכיל חניון או תנועת כלי רכב קבועה, עלינו לצפות את האפשרויות השונות של תאונות דרכים ולמגן עצמנו מפניהם. במצב כזה עומדים לנו מספר פתרונות למניעה ולמיגון מפניי התאונות כמו פסי האטה, מראות פנורמיות, שלטים מודולריים ועוד. את אלו יש להתאים באופן אישי לסביבה הספציפית שלנו.

אחד האביזרים הנפוצים בהקשר של מיגון מפניי תאונות דרכים הוא מחסום פלסטיק . מחסום זה מאפשר מצד אחד למנוע מראש מעבר לחלקים מסוימים אשר עשויים להיות לא בטוחים עבור נהיגה בהם, ומהצד השני מאפשר במקרה של תאונה לייצר מרחב סטרילי לטיפול ופינוי מוקד התאונה וכך שומר על בטיחות הנהגים באזור. לאור האופי הדינאמי של פתרון מיגון זה, רבים מעדיפים שמראש יהיה בידם מחסומי פלסטיק לעת הצורך.

ירידה לפרטים הקטנים

בעת בחירת אפשרויות מיגון עלינו לרדת לפרטים הקטנים. למשל, אחת מהדרכים להתגונן מפניי מספר גדול של סכנות היא באמצעות יצרת מרחב מוגן. אולם כאשר אנחנו מבצעים ניהול סיכונים עלינו להתייחס לפרטים הקטנים ולשים לב למשל שהכנסה של כבלים או צינורות למרחב המוגן עלולה לסכן את בטיחותו של המרחב המוגן. לשם כך נצטרך להשתמש במיגון דוגמת איטום MCT אשר יאפשר לנו מצד אחד להעביר כבלים או צינורות למרחב המוגן, ומהצד השני לשמור עליו אטום.

קרדיט לתמונות: שרפים מערכות מיגון

קרדיט לתמונות: שרפים מערכות מיגון

שורה תחתונה

לסיכום בעת ניהול סיכונים עלינו לחשוב על סוגים שונים של סכנות שעלולות להתרחש, לאמוד את הסתברותן ולרדת לפרטים הקטנים. בהתאם לסוגי הסכנות השונים חשוב למצוא פתרונות מיגון מתאימים ובכך להגביר את בטיחות סביבתנו.

*** חברת שרפים מערכות מיגון מחזיקה במגוון רחב של המוצרים האיכותיים ביותר בתחום אביזרי בטיחות ומיגון אש.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה