צורה לה: איך להכין עוגות יפות ומיוחדות



עוגה אינה חייבת להופיע תמיד בצורה של עיגול או מלבן, עוגה יכולה להופיע בשלל צורות. ישנן שלל צורות שבן אפשר להכין עוגות. יש תבנית מאורכת של אינגליש קייק, תבנית קוגלהוף שיוצרת את העוגה עם החור במרכז, יש תבניות בצורה של לב, יש עוגות שנראות כצמות קלועות, יש עוגות של מספר קומות ויש עוגות שניתן להכין אותן ב- 3D והן נראות פשוט מדהימות. אין ספק כי בחירת התבנית הנכונה יכולה להעניק לעוגה צורה יפהפייה ומזמינה במיוחד. במאמר זה נדון על כך בהרחבה.

קרדיט תמונה: pixabay

עוגות שמרים בשלל צורות

עוגת שמרים היא כזו שמאפשרת מגוון רחב של סגנונות. תוכלו להכין אותה כצמה קלועה המזכירה חלה של שבת, שבה המילוי נסתר מן העין ומתגלה רק כאשר פורסים את העוגה, ותוכלו להכין אותה כצמה "הפוכה" אשר המילוי שלה נגלה לעין כבר בהתחלה ומושך אותנו לפרוס אותה מיד ולאכול ממנה ברגע שיצאה מן התנור.

סגנון נוסף של עוגה שאפשר להכין משמרים הוא עוגת שושנים, שבה למעשה מגלגלים רצועות של בצק שמרים עם מילוי ומניחים בתבנית עגולה כאילו יש סידור של שושנים בתוך התבנית. משום שהשמרים תופחים, המאפים הקטנים והמגולגלים תופחים גם כן והופכים את התבנית לגן של שושנים תפוחות ויפות מלאות במילוי טעים.

 

עוגות 3D

עוגת 3D שהיא גם עוגת שמרים נוספת היא לא אחרת מאשר עוגת הקיורטוש המוכרת והאהובה במיוחד על החך הישראלי. העוגה היפהפייה מגיע בדמות קונוס מסוכר שניתן להעמידו ולקלף ממנה את השכבות של הבצק. העוגה מגיעה במגוון טעמים נפלאים שכיף במיוחד לאכול.  

עוגות נוספות שניתן להכין כעוגות 3D הן עוגות ספוג מצופות בבצק סוכר. אפשר להכין תיקים אופנתיים, נעלי ספורט, בושם יוקרתי ועוד שלל פריטים כיד הדמיון הטובה. פריטים שלא הייתם מאמינים שעשויים מעוגה.

בנוסף, אם יש ברשותכם תבניות של עוגות 3D תמצאו ביניהן גם תבניות של חיות חמודות שניתן להכין בימי ההולדת של הקטנטנים ולזלף עם קצפת כמו עוגת דובי או עוגת עגלה או בובה.

 

עוגה עם חור

תבנית הקוגלהוף או תבנית המלאכים היא כזו שיש חור במרכזה. לרוב מכינים בה עוגת טורט או עוגת חמאה ומעל בוזקים אבקת סוכר. העוגה נראית כמו טבעת של הרים מושלגים, היא יפהפייה וטעימה מאוד.

 

עוגת שיש

עוד עוגה יפה ומיוחד היא עוגת שיש . שמה ניתן לה משום שכאשר מכינים אותה, מערבבים שתי בלילות יחד. בלילה אחת בהירה של וניל בדרך כלל ובלילה שנייה חומה של שוקולד. את שתי הבלילות שופכים לתבנית האחת על גבי השנייה ובעזרת קיסם מעץ מציירים בתוך הבלילות כדי להעניק להן את צורת השיש. כאשר פורסים את העוגה, נגלית צורה מרהיבה של שיש שעשוי מעוגה!

 

עוגות של אהבה

לפעמים כל מה שצריך זה עוגת לב ענק שתמחיש עד כמה אנחנו אוהבים. תבנית עוגה בצורה של לב מאפשרת בדיוק את זה ויוצרת עוגה בצורה של אהבה ענקית. אפשר גם להכין עוגות לב מתבניות קטנות ולשלב אותן לצידי העוגה הגדולה או עליה.

 

עוגת קומות

את עוגת הקומות ניתן לפגוש בדרך כלל בחתונות או בימי הולדת רבי משתתפים. עוגת הקומות בנויה כשמה – מקומות. העוגה התחתונה תהיה זו בעלת הקוטר הגדול מכולן. מעליה תונח עוגה נוספת שקוטרה קטן יותר, מעליה עוד עוגה שקוטרה קטן יותר וכן הלאה – תלוי בכמות הקומות שרוצים להכין. אפשר להכין אותה בצורה עגולה, מרובעת ובכל צורה נוספת שיש בה מספר תבניות בגדלים רודפים (תבניות 20,22,24,26,28 וכדומה.)

 

עוגת שכבות

גם עוגה עגולה רגילה יכולה להיראות מלכותית בעזרת מספר שכבות שונות. תוכלו להכין שכבות בגוונים שונים בעזרת צבעי מאכל, או שכבות ומרקמים שונים משוקולד למשל. בסיום הכנתה של העוגה תעמוד לפניכם עוגה מפוארת ויפה.

 

תבנית אינגליש קייק

ייתכן כי תחשבו שעוגת אינגליש קייק – העוגה בתבנית המלבנית המאורכת היא פשוטה למדי, אך אין הדבר נכון. אפשר להכין עוגות יפהפיות בתור עוגת אינגליש קייק, כדוגמת עוגת הצמות של השמרים, או עוגת פירות יבשים שכאשר חותכים אותה נגלים לפנינו כל הפירות היבשים והעוגה נראית צבעונית ושמחה מתמיד מקושטת בכתמי צבע עדינים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה