ציוד רפואי שחשוב להחזיק בכל מרפאה



בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחות משמעותית בתחום הרפואה בקהילה, העומס על בתי החולים חוצה גבולות, והציבור מעדיף להימנע מהגעה לבית החולים ולהסתפק בשירותי מרפאות ומכונים רפואיים כל עוד לא מדובר במצב חירום אקוטי.

קרדיט תמונה: CANVA

לא פעם מרפאות פרטיות, מרפאות קופות חולים, או אף מרפאות בית ספר ומרפאות מכוני כושר נתקלים במקרים בהם הם נדרשים להגיש עזרה ראשונה ולטפל במצבי חירום אקוטיים אשר מתאימים יותר לטיפול בבית חולים וחדרי ניתוח כגון: אוטם בשריר הלב, הפרעות קצב, טראומות שברים וחתכים מורכבים הדורשים ניתוח או תפירה מורכבת, ואף טיפול באירועי חוסר הכרה ודום לב ונשימה.

על מנת שהמרפאה שלכם תהיה ערוכה לכל תרחיש בצורה מקצועית, אנו ממליצים לכם להחזיק במרפאה שלכם 3 מוצרי ציוד רפואי למרפאות שהם בגדר חובה לכל מרפאה:

חוסם עורקים

חוסם עורקים תפקידו לעצור דימום פורץ ממקור עורקי. הסכנה העיקרית בדימום פורץ ממקור עורקי הינה אובדן דם משמעותי בטווח קצר עד כדי חוסר הכרה ומוות מיידי.

במקרה של דימום בלתי נשלט, אשר לא ניתן לעצור באמצעות חבישה רגילה כמו שימוש בתחבושת אישית, חוסם עורקים הוא פתרון מציל חיים בצורה בלתי נתפסת.

בעת שטף דם פורץ כל שניה חשובה: כל שניה בה המטופל מאבד דם קריטית לפרוגנוזה שלו.

לכן, אנו ממליצים לכל מרפאה, בין אם מדובר במרפאת קופת חולים, מרפאה פרטית, מרפאת בית ספר, או מרפאה במקום העבודה: להחזיק בנמצא חוסם עורקים לטיפול מציל חיים מיידי בשטף דם פורץ.

דפיברילטור

מכשיר החייאה דפיברילטור תפקידו, במקרה של דום לב ונשימה, לאבחן קצב ולהעניק במידת הצורך, שוק חשמלי ללב המטופל במטרה לטפל בהפרעות קצב קטלניות אשר עשויות לגרום לדום לב.

דפיברילטור הינו מכשיר מציל חיים, אשר הוכח מחקרית כמשפר פרוגנוזה ומציל חיים. שימוש במכשיר דפיברילטור מיידית בסמוך לרגע ההתמוטטות הוא מה שיכריע את גורלו של המטופל.

אנו ממליצים להחזיק מכשיר החייאה דפיברילטור בכל מרפאה, ואף לתלות לצידו שלט הסבר מתאים הכולל את סדר הפעולות בעת ביצוע החייאה.

הדקות הראשונות בעת דום לב מכריעות ביותר, לא תוכלו להמתין לאמבולנס או לטיפול בבית החולים במטופל אשר התמוטט וזקוק לפעולות החייאה מיידיות במרפאתכם, מה שתעשו בדקות ראשונות אלו לאחר ההתמוטטות עלול להוות ההבדל בין חיים למוות.

מזרק אפיפן

מזרק אפיפן, לטיפול בהתקף אלרגיה חריף, מכיל בתוכו אדרנלין Adrenaline ומיועד לטיפול בהתקף אנפילקסיס הכולל מעורבות של 2 מערכות ומעלה. התקף אנפילקסיס עשוי להתפתח במהירות ומקרי קיצון אף להוביל תוך דקות לקריסת מערכות ודום לב. עד הגעת צוות אמבולנס טיפול נמרץ והגעה לבית חולים, שימוש במזרק אפיפן עשויי להקנות למטופל כמה דקות זהב ולעכב את קצב התפתחות התסמינים מסכני החיים אותם חווה המטופל אשר נחשף לאלרגן.

אנו ממליצים להחזיק בכל מרפאה מספר מזרקי אפיפן, מיועדים לשימוש במבוגר ובילד, גם אם אתם כבר מחזיקים במרפאתכם תרופות וציוד רפואי למרפאות כגון אדרנלין באמפולות, סטרואידים או חמצן; בהתקף אלרגיה מסכן חיים לא בטוח שיהיה לכם את הפריווילגיה "לבזבז" זמן יקר על שאיבת תרופות, ואתם תזדקקו לכמה דקות חסד לטיפול באירוע, כמה דקות חסד אותם יקנה לכם מזרק אפיפן.

לסיכום, בחירת ציוד רפואי למרפאות בהתאם לתקן לא מספיקה על מנת לסייע לכם להציל חיים, יש גם להפעיל שיקול דעת אישי ולהיות ערוכים למצבי חירום קיצוניים כגון דימום בלתי נשלט, דום לב ונשימה, התקף אנפילקטי חריף, אשר עשויים להתגלגל לפתח מרפאתכם.

הכתבה בחסות אריאל מדיק ציוד רפואי חברה הותיקה והמובילה בארץ ברפואת חירום המספקת ציוד רפואי ומקצועי לעסקים, מרפאות ובתי חולים בהתאמה אישית ובאופן הטוב ביותר - כי ציוד מציל חיים קונים רק אצל המקצוענים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה