צעיר לנצח: כיצד לשמור על מראה צעיר ואיך זה קשור לערפדים?



המרדף אחר הלגימה המיוחלת ממעיין הנעורים מעסיק כמעט כל אדם כיום, ונראה כי לאחרונה נמצא אחד הנעלמים בנוסחה לשמירה על מראה צעיר: טיפולי ערפד. ולא, זה לא באמת כל כך מבהיל ולא הגיע היישר ממחוזותיו של דרקולה. הנה כל מה שאתם חייבים לדעת על הטיפול שמשגע את עולם היופי

קרדיט תמונה: Shutterstock

טיפול ערפד, או בעגה המקצועית – PRP, הוא טיפול שפרץ לחיינו בסערה כבר לפני מספר שנים ומאז הצליח לצבור מוניטין מכובד בעולם טיפולי האנטי אייג'ינג, בעיקר תודות לתוצאות המרשימות שסלבריטאיות וסלבריטאים רבים הציגו בעקבותיו (ובפרט, תמונה אחת מסוימת של קים קרדשיאן שהכתה גלים בעולם הביוטי). על מה בדיוק מדובר, איך ערפדים נכנסים לסיפור וכיצד גם אתם תוכלו להפוך את סימני הגיל? לפניכם מדריך מפורט שיעשה לכם סדר בעניינים.

מהו "טיפול ערפד"?

טיפול ערפד הוא טיפול המבוסס על החדרה של נוזל פלזמה, שהוא למעשה הנוזל העיקרי שמרכיב את הדם בגוף שלנו, לעומק העור. מדובר בנוזל עשיר בחלבונים, ויטמינים וגורמי גדילה, אשר מעודדים את העור לייצר קולגן ואלסטין – שני חלבונים חשובים שקיימים בעור באופן טבעי, אך הגוף מייצר פחות ופחות מהם במהלך השנים. חשוב להבין כי הקולגן משמש למעשה כאחת מאבני הבנייה של העור, ואילו האלסטין מספק לעור תכונות אלסטיות, שמאפשרות לו לחזור לצורתו המקורית לאחר שהוא נמתח או מתכווץ. לכן, ההפחתה בייצור של החלבונים הללו מסתכמת בעור פחות רענן, חזק, גמיש ואלסטי, אשר נוטה יותר לקמטים. מטרתו של טיפול ה-PRP הוא לספק לעור מעין "זריקת אנרגיה", אשר תעודד אותו לייצר קולגן ואלסטין בכמות גבוהה יותר, עניין אשר יוביל -לשיפור במראה העור – וכל זאת באמצעות שימוש בחומר המופק ישירות מגוף המטופל ולא באף חומר כימי או חיצוני אחר.

למי הטיפול מתאים?

כאמור, נוזל הפלזמה שבו נעשה שימוש בטיפול ה-PRP מופק מגופו של המטופל, בפרוצדורה פשוטה יחסית וללא צורך בניתוח. לכן, טיפול ה-PRP הוא טיפול בטוח למדיי, שיכול להתאים לאנשים רבים: לצעירים שמעוניינים לשמר את מראה העור שלהם, לאנשים שמתחילים לראות סימני גיל ראשונים כמו למשל קמטוטים עדינים ועור פחות מוצק, וגם לאנשים שמתמודדים עם קמטים וצניחה רצינית יותר של העור ומעוניינים לשפר את המראה שלו. עם זאת, לרוב הטיפול לא יתאים לאנשים שסובלים ממחלות עור או מנגעי עור חשודים.

יש לציין כי פרט להטבה במראה העור, במחקרים נמצא גם כי טיפולי PRP יעילים במיוחד לטיפול במצבים כמו צלקות אקנה ואף התקרחות. בשישה מחקרים שונים, נמצא כי אנשים שסבלו מהתקרחות וטופלו ב-PRP, הראו צמיחה מחודשת של שיער והצליחו לעכב את תהליך ההתקרחות כל עוד המשיכו בטיפולי ה-PRP על בסיס קבוע.

כיצד הטיפול מתבצע?

על אף שממבט ראשון טיפול ה-PRP עשוי להיראות מרתיע, מדובר למעשה בטיפול פשוט, שמתבצע באופן מהיר יחסית ואינו כרוך בכאב או בחוסר נוחות משמעותי. תחילה, הרופא שמבצע את הטיפול ישאב דם מגוף המטופל – לרוב בכמות של כשתיים ועד ארבע מבחנות. לאחר מכן, הרופא יכניס את המבחנות לצנטריפוגה שתסובב אותן במהירות גבוהה ותגרום להפרדת הפלזמה מנוזל הדם, כך שניתן יהיה להשתמש בה לטיפול בעור. בשלב הבא, הרופא יזריק את הפלזמה לאזורים הרצויים באמצעות מזרק עם מחט דקיקה במיוחד. על מנת להפחית את הכאב שעשוי להיות כרוך בהזרקות, ניתן למרוח משחת אלחוש באופן מקומי כשעה טרם הטיפול. לעיתים קרובות, הטיפול משולב עם מיקרונידלינג, במטרה לגרום לנוזל הפלזמה לחדור עמוק יותר לשכבות העור.

הטיפול אורך כ-45 דקות, ולאחריו ייתכנו אדמומיות ונפיחות שצפויות לחלוף בתוך מספר ימים בודדים. את האפקט הראשוני של הטיפול ניתן יהיה לראות כבר לאחר שבוע, והעור ימשיך להשתפר בהדרגה בחודשים שאחרי הטיפול. לרוב, התוצאות המקסימליות של טיפול ה-PRP יופיעו לאחר שלושה ועד ארבעה חודשים.

כל מה שאתם צריכים – רק קצת דם!

אחרי שאולי הרגשתם מעט פחד כאשר קראתם לראשונה את שם הטיפול, אנו בטוחים שכעת אתם מבינים כי מדובר בפרוצדורה פשוטה יחסית,  שלא כוללת שימוש באף חומר חיצוני מלבד החומר אותו גופכם מייצר על בסיס קבוע – הדם שלכם. אם חיפשתם את הטרנד הכי חם בעולם הביוטי, טיפול הערפד הוא לגמרי עבורכם!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה