צריכים תכנית לשבת הקרובה? פארק הירדן מחכה לכם!



בזמנים רגילים ובעיקר בימים טרופים כמו אלו, בהם איננו יכולים לצאת מהארץ ולגלות את העולם, אולי הגיע הזמן לנצל את ההזדמנות ולגלות דווקא את הסביבה הקרובה יותר אלינו. עם כל האהבה הענקית לעולם הגדול, ישנם פלאים בישראל שאי אפשר שלא להעריך. אחד מהם, הוא פארק הירדן שיהפוך כל שבת משעממת לחוויה של ממש, אם רק תתנו לו את ההזדמנות.

רמת הגולן

פארק הירדן – מה כל כך מיוחד בו?

ראשית, כדאי אולי להסביר על המקום; פארק הירדן משלב תיירות, נופש וארכיאולוגיה במוקם אחד. בפארק עצום המשתרע על פני 1000 דונם, ניתן למצוא שטחים משמורת הטבע של הפארק, אתרים ארכאולוגיים מתקופות שונות, טחנות קמח ואמות מים, ומקורות מים בהם ניתן להשתכשך בימי הקיץ החמים. בנוסף, משתרעת במרכז הפארק חורשת אקליפטוס מרהיבה.

אם מעוניינים להספיק ליהנות מכל מה שהפארק מציע, מומלץ לבחור באחד מארבעת המסלולים שבו:

  • מסלול כתום – זהו מסלול קצר בצמוד למעיין עין משפע. בתקופת הקיץ אפשר להתקל בדגים שונים וצבי ביצה. אורכו של המסלול כעשר דקות לכל כיוון והוא אף נגיש לכיסאות גלגלים.
  • מסלול אדום – מסלול ארוך יותר של כחצי שעה, מעגלי ונוח העובר בין טחנות קמח, פלג הירדן וצמחייה שופעת. אם נפלתם על יום חם במיוחד, ההמלצה היא לנצל את המים הקרירים מידי פעם וליהנות מהמסלול אף יותר זמן.
  • מסלול צהוב – מסלול נוסף לאורך פלגי הירדן, צמחיית מים, עץ שקמה עתיק יומין ועוד. המסלול מתחיל בחלק הדרום-מערבי של הפארק ומסתיים בטחנות הקמח, כשלאורכו ניתן לצעוד בתוך אמת המים. אורכו של מסלול זה הוא כשעה ורבע.
  • מסלול סגול – מעוניינים במסלול מעגלי ופשוט? זה המסלול בשבילכם! 15 דקות בלבד של מסלול מעגלי ונוח, מתחיל בטחנת הקמח וממשיך בסביבה מוצלת בתוך תעלת מים, ומסתיים בסביבת הקנה המצוי בו ניתן להתקל בסביבת מקורות המים.
  • מסלול כחול – זהו המסלול הארוך ביותר, האורך כשעה וחצי הליכה במסלול מעגלי שמתחיל בטחנות הקמח, הלאה אל תצפית מרהיבה לפלגי הירדן ויציאה לשטחי מרעה בסביבה. מדובר במסלול המיועד למיטיבי לכת ואנשים שאוהבים לצאת לסיור מעט מאתגר בשטח.

איפה ישנים?

ישנם חובבי טבע שיעדיפו לפתוח אוהל ולהתעורר עם פק"ל קפה בבוקר, אחרים יעדיפו דווקא מיטה נוחה. בסביבת פארק הירדן ישנה אופציה של אירוח בקיבוצים השונים, במגוון רחב של צימרים, מלוניות קטנות, דירות להשכרה לתקופה קצרה ועוד. כך, אם מעוניינים למשוך את הטיול ולהפוך אותו להרבה יותר מגיחה קצרה, אפשר לעשות זאת בקלות! כי מי אמר שצריך לעלות על מטוס כדי לצאת לחופשה מפנקת בטבע?!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה