צריכת מזון ללא גלוטן – איך לעשות זאת בקלות ובלי לצמצם את התפריט



צמצום בצריכת מאכלים המכילים גלוטן (או הפסקה מלאה של צריכתם) היא כיום מנהג יחסית נפוץ ומוכר בארץ ובעולם המערבי כולו. הרבה מאוד אנשים מגלים כי צמצום בצריכת הגלוטן משרת אותם מבחינה בריאותית ומשפר את הרגשתם הכללית, וכמובן שבמקרים רבים מדובר בצורך גופני/רפואי של ממש (דוגמת צליאקים). הוצאת הגלוטן מהתפריט עשויה להיות מאתגרת ומאיימת עבור רבים, אך חשוב להכיר כי קיימים כיום פתרונות מקיפים אשר מקלים משמעותית על השינוי והמעבר לתזונה מסוג זה

קרדיט תמונה: מרכז הסאונד

על מנת לבצע את המעבר לתזונה נטולת גלוטן (או מצומצמת בגלוטן) חשוב לדעת היכן למצוא ולקנות את מרבית מוצרי המזון שאנחנו קונים. חיפוש במקום הנכון יאפשר לכם לשמור על כל מרכיבי התפריט אליהם אתם רגילים, ולצרוך גרסאות נטולות גלוטן של כל המזונות שאתם אוהבים. 

מוצרי אפייה ומאפים ללא גלוטן, חטיפים נטולי גלוטן וכל סוג מזון אחר – מבחר תחליפים

גודל ועומקו של שוק המזון כיום, בצירוף העובדה כי מיליוני אנשים בכל רחבי העולם נמנעים או מצמצמים בצריכת הגלוטן שלהם, הביאו למצב בו שוק התחליפים עבור מזונות שבגרסתם הנפוצה מכילים גלוטן, הוא שוק עצום הכולל מבחר עשיר ומגוון. וזה נכון לגבי כל סוג מזון שניתן להעלות על הדעת, כל סוג מזון שאנחנו רגילים למצוא בתצורה המכילה גלוטן. בפרט – מאפים מכל סוג ומוצרי אפייה וקמחים, חטיפים למיניהם, פסטות, קטניות ודגנים, ממתקים, דגני בוקר ועוד.

בכל אחת מהקטגוריות הללו ניתן למצוא כאמור מגוון רחב של תחליפים, ביניהם כל אחת ואחד מאיתנו לבטח ימצאו את אלו המועדפים עליהם. זה מאפשר כמובן להמשיך לצרוך את כל המזונות שאנחנו מכירים, אוהבים ורגילים אליהם, פשוט בגרסה נטולת גלוטן.

דרך מקום המרכז את כל המוצרים האלו יחד, מציאת המוצרים הספציפיים נטולי הגלוטן בהם אנו מעוניינים (או מציאת מבחר עשיר בתוכו נוכל למצוא את המוצרים המועדפים עלינו) הופכת קלה, פשוטה ונוחה.

כדאי להכיר – "פינוקיצ'ן" - המקום לחפש, למצוא ולהזמין כל מוצר נטול גלוטן

מכיוון שהרצון והצורך בצריכת מוצרי מזון נטולי גלוטן הם כיום נפוצים ורלבנטיים עבור שוק רחב ביותר בארץ, פועלות פלטפורמות מסוימות המרכזות עבורנו את כל המוצרים נטולי הגלוטן במקום אחד נוח ונגיש.

המקור הטוב, העשיר והמגוון ביותר בארץ כיום למוצרים נטולי גלוטן הוא כנראה אתר "פינוקיצ'ן", בו ניתן למצוא את כל הקטגוריות שהוזכרו לעיל ועוד, ובתוך כל אחת מהן מגוון רחב של מוצרים ותחליפים שונים. מספיק להיכנס לאתר ולפתוח קטגוריה כמו פסטות, חטיפים ללא גלוטן או מאפים ללא גלוטן, על מנת להיווכח מיד ברוחב ומגוון ההיצע. כך, כל אחת ואחד מאיתנו יכולים לנסות כמה תחליפים שונים ולמצוא את אלו שטעימים להם ביותר. את הכל ניתן להזמין אונליין כמובן, ולקבל בתוך כמה ימים במשלוח נוח עד למפתן דלת הבית.

לסיכום, מעבר לתזונה נטולת גלוטן אינו חייב להיות כל כך קשה ומאתגר כמו שרבים מאיתנו עשויים לחשוב. באמצעות פלטפורמות כמו "פינוקיצ'ן" ניתן לבצע מעבר חלקי או מלא לתזונה ללא גלוטן, ולא לוותר על אף חלק בתפריט שלנו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה