קונדילומה - ד"ר גוטמן עונה על שאלות נבחרות



קונדילומה היא מחלת מין מדבקת במיוחד המאופיינת בתסמין מרכזי והוא יבלות שמופיעות באיבר המין ועוד מקומות בגוף. קונדילומה נגרמת כתוצאה מהידבקות בנגיף הפפילומה (HPV - Human Papilloma Virus) ומאובחנת באמצעות בדיקת פאפ או קולפוסקופיה. בשל קלות ההדבקה בנגיף, כמעט שליש מאוכלוסיית המבוגרים הם נשאי קונדילומה. חלק עתידים לפתח תסמינים בעוד שחלק יישארו נשאים שיכולים, מאד בקלות, להדביק אחרים

Depositphotos

אנחנו מקבלים שאלות רבות בנושא קונדילומה הן מאנשים שחווים את המחלה באופן אקטיבי והן מנשאים או כאלו שחוששים להיות נשאים. לאור ההתעניינות ההולכת וגוברת בנושא, קיבצנו עבורכם שאלות נפוצות שד"ר גוטמן מרבה לקבל. מאחלים לכם קריאה מהנה ומועילה.

התמודדות עם גילוי קונדילומה בתוך מערכת היחסים

ש:
גיליתי לאחרונה יבלות קטנות על איבר המין ולאחר בדיקה אצל רופא העור הסתבר שזה קונדילומה. אני נמצא במערכת יחסים רצינית כבר כמה שנים ובכל התקופה הזאת שכבתי רק עם בת הזוג שלי. האם זה אומר שנדבקתי ממנה? אני חושש לספר לה שמא תחשוב שבגדתי.

ת: זה אמנם עשוי להפתיע אותך, אבל השאלה שאתה שואל היא מאד נפוצה במצב שאתה נמצא בו. אז דבר ראשון, אתה יכול להסיר דאגה מליבך, אין שום סיבה שהופעת הנגעים תתפרש כבגידה. אדם יכול להיות נשא של נגיף הפפילומה האנושי במשך שנים רבות ונטולות תסמינים. לעיתים התסמינים מופיעים אפילו אחרי עשור ויותר. המידע הזה זמין ושקוף ברשת כך שחיפוש זריז בגוגל יבאר זאת מיידית. דבר שני, יתכן שנדבקת מבת הזוג שלך והיא עצמה לא ידעה שהיא נשאית כיוון שלא פיתחה תסמינים. כך או כך, כיוון ששניכם פעילים מינית ביחד, רוב הסיכויים ששניכם כבר נשאים. אני מציע לעשות שיחה בנושא ללא דיחוי ולדאוג שגם החברה תיגש לרופא ותדבק. ראיתי ושמעתי כבר אין ספור זוגות שעברו את זה ביחד ורק התחזקו מזה.

פעילות מונעת

ש:
מה אני יכולה לעשות כדי לצמצם את הסיכוי להתפרצות קונדילומה?

ת: כיום, הדרך הכי אפקטיבית להישמר מפני קונדילומה והדבקה ב HPV היא חיסון נגד נגיף הפפילומה. ניתן לקרוא בהרחבה על החיסון באתר שלי. הדבר השני הוא שימוש בקונדום. קונדום לא יכול להגן מפני הדבקה ב 100% כיוון שלעיתים הנגעים נמצאים על פני העור מסביב לאיבר המין שאינו מכוסה בקונדום. בכל זאת, רמת ההגנה מפני הדבקה שהקונדום מספק היא גבוהה ותמנע הידבקות בשיעור יחסית גבוה. במילים אחרות: צריך כאן גם מזל וגם שכל. הקפידי להשתמש בקונדום, קל וחומר, אם את מקיימת יחסי מין עם פרטנרים משתנים. נכון שזה לא יבטח אותך במאת האחוזים, אבל הסיכוי להידבק ללא קונדום הוא הרבה יותר גבוה (זאת לצד סיכונים רבים אחרים שאורבים במידה ולא משתמשים בקונדום, כמו הריון ומחלות מין רבות אחרות).

 

קונדילומה וסרטן

ש:
גיליתי בשנה האחרונה שיש לי קונדילומה ומאז אני מוצא את עצמי בפחדים מהתפתחות של סרטן באזור. האם זה משהו שאני צריך לדאוג ממנו?

ת: לגמרי יכול להבין את הפחד שלך, הוא טבעי ועולה אצל הרבה מאד חולי קונדילומה. התשובה שלי מורכבת משני חלקים: לא לדאוג אך להישאר במודעות ולא להיות שאנן. מחד, חשוב להבין שקונדילומה היא בעיה קוסמטית בלבד ויש שפע טיפולים שפותרים אותה. מאידך, נגיף הפפילומה שאחראי להיווצרות המחלה, מגיע ממשפחה של יותר מ 100 זנים של הווירוס, שחלקם אכן עלולים לגרום לסוגי סרטנים שונים שקשורים לאיברי המין והרבייה. הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות זה לבחור לך רופא מצוין שאתה יכול לסמוך עליו ולהרגיש איתו מספיק בנוח שילווה אותך לאורך כל התהליך. הרופא יספק את המידע וישלח אותך לבדיקות הנחוצות בתדירויות הנחוצות. הוא יעזור לך לנהל את זה, כדי שהפחד לא ינהל אותך.

קונדילומה והריון

ש: אני נמצאת בשבוע 16 של ההיריון וגיליתי שיש לי קונדילומה. האם זה יכול להזיק באופן כלשהו לתינוקת?

ת: הקונדילומה אינה מזיקה לתינוקת. כדאי מאד לטפל בתסמינים עבור עצמך, אבל את יכולה להיות רגועה מבחינת ההשפעה על התינוקת. יש טיפולים המתאימים לנשים אשר יש להן קונדילומה בהריון, ואת מוזמנת ליצור קשר לבירור והסבר מעמיקים יותר.

החלמה

ש: האם אפשר להחלים מקונדילומה?

ת: כן. ברוב המקרים המוחלט מערכת החיסון של הגוף תצליח להתמודד עם הנגיף ולמגר אותה כפי שהיא מצליחה לעמוד מול הרבה נגיפים אחרים. כיום ישנם טיפולים הן נגד התסמינים הקוסמטיים והן להרחקת הנגיף מהגוף.

 

יש לכם שאלות נוספות? מעוניינים בייעוץ וליווי לצורך התמודדות ומיגור בקונדילומה?
אני מזמין אותך ליצור קשר עם הקליניקה שלי כבר עכשיו ואנו נדאג לחזור אליך ולספק לך את המענה המקצועי והנעים ביותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה