קורס החייאה הוא חלק בלתי נפרד מקורס עזרה ראשונה מורחב בכלל, ומקורס עזרה ראשונה בסיסי בפרט. אחד הנושאים הקריטיים בכל קורס עזרה ראשונה היא החייאה, שההבדל בין החייאה טובה לשאינה כזו יכולה להיות ההבדל בין חיים ומוות.

קרדיט תמונה FREEPIK

במאמר זה נלמד מהי החייאה? מה כולל קורס החייאה? למה חשוב ללמוד במקום לימודים מקצועי? ומה צריך לכלול מקום שכזה?

מאמר זה מטרתו להעניק לאלו מכם שרוצים ללמוד עזרה ראשונה, על מנת להציל חיים בבוא העת, לקבל את הידע הכלים והמידע על קורס החייאה, כזה שיגרום לכם ברגע נכון להציל את החיים של מבוגרים וילדים, שבלי עזרתכם לא היו נמצאים בין החיים.
מהי החייאה?
החייאה היא בעצם פעולות שונות, הנעשות ברצף, כדי להחזיר את יכולת הנשימה, כלומר להציל את החיים של הנפגע. מדובר בנפגע, שנפגע באחת ממערכות החיים המרכזיות עצבים, לב, וכך הנשימה נפגעת. המטרה של פעולות אלו היא להחזיר את המערכות האלו בחזרה לפעולה.
מה הן פעולות ההחייאה?
כאשר מדברים על פעולות החייאה, מדברים על ארבעה פעולות בסיסיות, שכל אחת מהן חשובה על מנת להציל את החולה או הנפגע

  • שמירה על נתיב אויר פתוח
    על מנת למנוע חנק, חשוב מאד לשמור על נתיב האויר הפתוח של הנפגע, וזאת על ידי הטיית צידו, כך מתאפשר לו לנשום אויר בצורה טובה ביותר.
  • הנשמה
    ניתן להנשים פנים מול פנים, וניתן להנשים גם על ידי מסכת כיס, אך החייאה נכונה היא כזו שפיו ואפו של הנפגע אינם נגלים לעין.
  • עיסוי חזה
    זהו אחד החלקים היותר קשים בהחייאות, שבעיסוי חזה נכון ניתן להרגיש תחושה של שבירת צלעות .

למה חשוב ללמוד קורס החייאה?
החשיבות של קורס החייאה היא גדולה במיוחד, על מנת להציל את הנפגע, יש לבצע החייאה נכונה, ולדעת לתרגל היטב את כל שלבי ההחייאה, לכן חשוב ללמוד את שלבי ההחייאה במקומות לימוד שבו לא רק מלמדים את התיאוריה עצמה, אלא גם דואגים לתרגול מעשי בשלבי ההחייאה עצמה.

מה כולל קורס החייאה?
קורס החייאה כולל החייאת תינוקות וילדים שכן החייאת תינוקות וילדים שונה מין הסתם מהחייאת  מבוגרים בשל גודלו של התינוק והילד.

קורס כזה שיכול להתאים להורים לילדים קטנים, ולגננות, וכן קורס החייאה המיועד לרופאים הלומדים לימודי רפואה, וחייבים להשתלם היטב בקורסים אלו. במהלך הלימודים מגיעים סטודנטים, ולמדים בצורה בסיסית ותיאורטית, וברמה גבוהה את כל השלבים של ההחייאה, כמו כן הם גם מתרגלים היטב על פני בובות בגודל המתאים את כל השלבים של החייאה.

קורס ACLS
קורס זה הוא קורס ייחודי, שמעניק ידע ותרגול מעשי מתקדם במיטב המכשור המקצועי בעולם הרפואה, שנועד לטפל במצבים קשים של פגיעה במערכת הלב, ובמערכת הנשימה. . בקורס ישנו תרגול מעשי על ציוד מהטובים בעולם כולל צינרור מסובך של קנה הנשימה, שכן צינור זה הציל חיים.

ישנו קורס מתקדם יותר, שהוא מיועד לצוותים הרפואיים, שאינם נתקלים ברפואת החירום אך הם עלולים להיתקל במצבים אלו במהלך העבודה במרפאה שלהם, ואף קורס זה נועד לרענן את הידע שכבר צברו .
איפה כדאי ללמוד את הקורס?

  • תעודה מוכרת
  • חשוב שהתעודה שתקבלו היא תעודה מוכרת במוסדות ממשלתיים
  • מדריכים מקצועיים
  • מדריכים שיודעים להעביר שיעורים מעניינים ולתרגל את החומר.
  • התאמה אישית
  • קורסים מותאמים אישית למתחילים ולמתקדמים
  • ניתן ללמוד גם קורס החייאה בתל אביב

לסיכום: קורס החייאה הוא איכותי במיוחד וחשוב מאד על מנת להעניק מידע להצלת חיים במצבי חירום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה