קחו אוויר: כל דרכי הטיפול המומלצות בבעיות נשימתיות



אנשים רבים סובלים מבעיות שונות ומגוונות במערכת הנשימה, מאסטמה ועד מחלות ריאות כרוניות. החדשות הטובות הן שניתן לספק הקלה משמעותית לחולה וכך לתרום באופן ישיר לשיפור איכות חייו. איך? על ידי שימוש בעזרים ומכשירים רפואיים שפותחו במטרה לטפל בבעיה ולאפשר מעקב רפואי צמוד

קרדיט תמונה pixabay

בעיות נשימה עלולות לתקוף כמעט כל אדם, ללא קשר לגיל או מגדר. בעיות על רקע נשימתי נחלקות לשתי קטגוריות עיקריות: בעיות נשימה כרוניות, המלוות את החולה מלידה או שהופיעו בעקבות מחלה, ובעיות נשימה ספונטניות אשר עלולות להופיע ללא כל מחלות רקע, במיוחד במהלך תקופת החורף. זוהי ללא ספק בעיה אשר עלולה להפריע לקיום אורח חיים תקין ויש לה השפעה רבה על איכות השינה של המטופל ואיכות חייו בכלל. החדשות הטובות הן שניתן לטפל בבעיות נשימתיות בקלות, באמצעות שימוש בעזרים ומכשירים רפואיים מתקדמים, אשר פעם היו רק בגדר חלום רחוק. הכירו כמה מהמומלצים שבהם:

לנשום לרווחה, גם בזמן השינה: מכשיר סיפאפ - CPAP  

סיפאפ הינו מכשיר אשר פותח במטרה לטפל בהפרעות ובדום נשימה בשינה. המכשיר הוכח מחקרית כבעל תרומה משמעותית לשיפור איכות השינה של אנשים הסובלים מדום נשימה חסימתי והוא נחשב ליעיל יותר מדרכי טיפול ומכשירים אחרים בשוק. מכשיר הסיפאפ פועל באופן אוטומטי במהלך הלילה והוא שקט ויעיל במיוחד. המכשיר מספק הקלה בנשימה בזמן השינה ומטרתו לטפל בהפסקות נשימה בשינה, אשר גורמים להפרעות שינה, תוך הפחתה משמעותית ברמת הנחירות. מכשיר הסיפאפ מולבש על אזור הפנים על ידי מסכה, באמצעותה מוזרם פנימה אוויר בלחץ חיובי. על אף הדמיון, המכשיר אינו מהווה מכשיר הנשמה, מטרתו אינה להחליף את תפקידה של מערכת הנשימה, אלא נועד לשמש כמכשיר עזר, אשר מטרתו לספק הקלה בעת הנשימה בזכות לחץ חיובי אשר משאיר את נתיבי האוויר פתוחים, כך שמתאפשרת נשימה טובה יותר תוך הפחתת הנחירות. השימוש במכשיר הסיפאפ מומלץ לשימוש קבוע בכל לילה, באופן תמידי. כלומר, יש להשתמש בו מדי לילה באופן רציף וללא הפסקות וכך ליהנות משיפור אמיתי ברמת איכות החיים, במהלך שעות הערות והשינה גם יחד. המכשיר הינו קל ופשוט לתפעול, הוא פועל באופן אוטומטי ומתאפיין בפעולה שקטה אשר אינה פוגעת באיכות שנתו של המטופל או של אדם נוסף הישן בסמוך. המכשיר מגיע בטווח רחב של אפשרויות כך שניתן להתאימו לפי צרכיו המדויקים של המשתמש.

 לסובלים מקשיים שונים במערכת הנשימה: מכשירי אינהלציה

מכשיר האינהלציה הינו מכשיר רפואי אשר מטרתו להקל ולטפל במקרים בהם קיים קושי במערכת הנשימה. המכשיר קל ונוח לשימוש והוא מספק מענה לכל גיל, גם לתינוקות בגיל לידה (קיימים מכשירים המותאמים לתינוקות). השימוש במכשיר האינהלציה הוכח כאמצעי טיפול יעיל במיוחד עבור אנשים הסובלים מקשיים במערכת הנשימה, החל מחולים כרוניים המתמודדים עם מחלת האסטמה ומחלות ריאה שונות אחרות ועד כאלו הסובלים מאלרגיות שונות או מקשיי נשימה כחלק מתסמיני הצטננות, אשר מופיעים במיוחד במהלך עונת החורף. המכשיר מאפשר להחדיר תרופה הישר אל תוך הריאות, באמצעות מסכה המולבשת על הפנים, ומשם לגרום לפתיחת דרכי הנשימה באופן מהיר במיוחד, כך שהמשתמש נהיה מהקלה מידית בנשימה תוך דקות ספורות.

מכשירי אינהלציה רבים מותאמים לניוד ולשימוש ביתי, בזמן ובמקום הנוחים למטופל. ניתן למצוא כיום מכשירים מתקדמים במיוחד, הניתנים לנשיאה בקלות בזכות משקלם הקל. המכשירים בעלי פעולה שקטה מבעבר וכך מתאימים לשימוש גם בקרב פעוטות ותינוקות, מבלי לייצר גורם הרתעה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה