קידום ייעוד שינוי קרקע והשבחתם ליזמים ע''י עו''ד מומחה לתכנון ובניה



בשנים האחרונות ישנו ביקוש משמעותי מאוד של משקיעים עבור קרקעות המיועדות להשקעה. ברוב המקרים, אותם משקיעים מעוניינים לרכוש קרקעות בהם הם יודעים שיש ביקוש גבוה לבתים. אולם, מרבית הקרקעות הקיימות בישראל הן קרקעות המיועדות לחקלאות ולא לבנייה. בשל העובדה שיש מענה משמעותי מאוד לבנייה בקרקעות ובשל העובדה שיש צמיחה משמעותית של תושבים במדינה ובהתאם לכך, מצוקת דיור, הרי שמדינת ישראל מבינה כי עליה להפשיר קרקעות הרלוונטיות עבור חקלאות לצורך בנייה. על אף שמדובר על הליך בירוקרטי ארוך וסבוך, כאשר משקיע מבצע את ההשקעה הנכונה ורוכש קרקע בעלת סיכוי גבוה להפשרה, לרוב היא תהיה מאוד רווחית עבורו

Depositphotos

ייעוד ראשי של קרקע ושינוי ייעוד

חשוב לדעת שבישראל לכל קרקע יש ייעוד ראשי. ישנן קרקעות המיועדות עבור חקלאות, קרקעות המיועדות עבור תיירות או קרקעות המיועדות עבור בנייה. ישנו איסור גורך וחד משמעי לבצע שינוי ייעוד של קרקע כלשהי באופן עצמאי. על מנת לשנות את הייעוד של קרקע כזאת או אחרת יש צורך לקבל אישורים לכך מהגורמים הרלוונטיים. המדינה כמובן רשאית לשנות את הייעוד של כל קרקע בהתאם לצרכים בשטח. כלומר: קרקע שמלכתחילה מיועדת עבור חקלאות, יכולה לקבל אישור להיות קרקע שמיועדת עבור בנייה מהמדינה. תהליך זה קרוי: הפשרה של קרקע. לא מעט משקיעי נדל"ן מאוד אוהבים את תהליך ההפשרה של קרקעות ואף מחפשים אחר קרקעות בעלות פוטנציאל גבוה להפשרה, אשר הם יוכלו לרכוש אותן בסכום נמוך יחסית כקרקעות לחקלאות אך לאחר הפשרתן, להרוויח מהן לא מעט מבנייה.

כיצד מתבצע תהליך שינוי ייעוד של קרקע?

תהליך שינוי ייעוד של קרקע מתבצע בשלב הראשון באמצעות פנייה לוועדה המקומית אשר מיוצגת מאנשים מטעם עירייה. הועדה המקומית באותה העיר אחראית על שינויים בתחום המוז שעליו היא אחראית ועל כן, היא תבדוק בכל בקשה להפשרת קרקע את הכדאיות להפשרתה ואת התוכנית שהוגשה להפשרתה ובהתאם לכך תחליט האם מדובר בתוכנית שראוי וכדאי להוציא לפועל. במידה והועדה אישרה את התוכנית, התוכנית תעבור לבדיקה תכנונית ראשונית. בדירה זו תכלול בה את כל הבדיקות המקצועיות שיתבצעו על ידי אנשי המקצוע המתאימים על מנת לבחון האם התוכנית אכן יכולה לצאת אל הפועל בקרקע המדוברת. לאחר מכן, התוכנית תחזור שוב לוועדה המחוזית אשר תדרש להעניק אישור סופי בהתאם לשינויים שבוצעו בתוכנית או בהתאם למסקנות הבדיקה התכנונית שבוצעה בקרקע. הוועדה המחוזית תפרסם את התוכנית על מנת שיתאפשר לבעלי עניין להגיש התנגדות לתוכנית. במידה ואין התנגדות תוך 60 ימים מרגע פרסום התוכנית, ניתן לאשר באופן סופי את הבקשה ולאפשר בהתחלת מימוש התוכנית בפועל.

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין מומחה לתכנון ובנייה עבור קידום ייעוד קרקע או השבחתה?

אין ספק שהליך הפרשת קרקע הוא הליך תובעני וביוקרתי אשר יכול להניב ליזם לא מעט כסף בסופו או שיכול ליפול בכל שלב בדרך ולגרום ליזם להפסיד לא מעט כסף. על כן, בטרם יזם רוכש קרקע חקלאית כזאת או אחרת לצורך השבחתה או שינוי ייעודה, כדאי מאוד שיבחר עורך דין תכנון ובנייה מומחה אשר ילווה אותו בהליך כולו, בייצוג מול הועדות השונות, בהגשת כלל המסמכים הרלוונטיים ועוד. הבחירה בעו"ד תכנון ובנייה מומחה ומקצועי בתחום היא ללא ספק הבחירה הנכונה והטובה ביותר עבור כל יזם שרוכש קרקע חקלאית ומעוניין להפשיר אותה שכן, הסיכוי להפשיר את הקרקע בצורה יעילה ומהירה יותר יהיה סיכוי גבוה יותר, באמצעות ליווי וסיוע של עורך דין המומחה בתחום זה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה