קידום עסק מקומי בגוגל: איך הופכים אותו לביקורים בחנות שלכם?



עסק מקומי מתבסס על תנועה פיזית של לקוחות ולכן הנוכחות ברשת לא תספיק לו ועליו למצוא דרך יעילה להמיר את הגולשים שנכנסים לאתר למבקרים בחנות, בקליניקה או במשרד

freepik

מומחה הדיגיטל עדן שרעבי מסביר איך להזרים תנועה לתוך בית העסק תוך שימוש במנגנונים החינמיים של גוגל:

אם יש לכם חנות, קליניקה, מכון יופי, מסעדה או כל בית עסק אחר בעיר, כמובן שתרצו למשוך בעיקר את הקהל המקומי. התושבים המקומיים הם אלו שיזדקקו לשירותיכם ועל מנת לדעת שאתם קיימים, הם לבטח יחפשו אתכם קודם כל בגוגל.

מהסיבה הזו, כל העסקים שואפים להשיג את המקום הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל, מה שיביא ליותר פניות, טלפונים וביקורים ובסופו של דבר יגדיל את היקף המכירות.

אז איך קידום ברשת הופך גולשים למבקרים בבית העסק?

ישנן שתי דרכים להשתמש בגוגל – קידום אורגני וקידום ממומן. האפשרות השנייה תאפשר לכם לשלם לגוגל כך שבית העסק יתפרסם בחלק העליון והתחתון של תוצאות החיפוש תחת המילה "מודעה". זו אמנם דרך מצוינת למשוך גולשים, אבל לאורך זמן מדובר באפיק יקר במיוחד.

לכן במאמר הזה נתמקד באפשרות הראשונה והחינמית, קידום ממומן.

הכלי הראשון שחשוב להכיר בהקשר הזה הוא Google My Business שמאפשר לעסק להתברג בדף הראשון על ידי שימוש באזור בתוצאות החיפוש שמיועד לעסקים מקומיים. את האופציה הזו מבצעים דרך רישום בגוגל מפות ואימות לאחר מכן ובסיום הזנת תוספות מידע ותמונות.

קידום מקומי של מילות מפתח

פעולה נוספת היא להתמקד במילות מפתח שהתחרותיות שלהן נמוכה, אך הן עונות על אלמנטים מקומיים. למשל: חנות פרחים באשקלון סיטי או מסעדת טייק אוואי ברחוב אלי כהן. בנוסף, אין מנוס מלהשתמש במילות מפתח תחרותיות מאוד (כמו למשל: מעצב שיער או פיצרייה) ולשם כך יהיה צורך לבנות מערך קישורים מתוחכם.

בניית מערך קישורים

מערך הקישורים מצריך זמן והשקעה מרובים אבל הפעולה תהיה משתלמת במיוחד. אתרים שמתבססים על קישורים שהגיעו מאתרים איכותיים מצליחים תוך זמן קצר להעפיל לראש תוצאות החיפוש ולהפוך גם עסק קטן ואנונימי למותג עירוני מוכר מאוד. שימו לב שאתם לא מתמקדים בכמות הקישורים על חשבון האיכות, משום שגוגל מבצע הערכה קפדנית של האתרים המקשרים וככל שהם בלתי מפוקפקים, רלוונטיים לתחום העסקי שלכם ומשתייכים לאותו אזור גיאוגרפי – כך יתבצע קידום יעיל ומוצלח יותר שישאיר אתכם בצמרת לא מעט זמן.

בדקו את המתחרים שלכם בגוגל

ככל שהאזור המקומי שבו אתם פועלים קטן יותר, יהיה לכם קשה יותר להשיג קישורים טובים מאחר וכמות המקורות הפוטנציאליים נמוכה. כדי להתגבר על כך, כדאי לבדוק את הקישורים של המתחרים שלכם ובייחוד אם הם מדורגים לפניכם. מומלץ להשתמש בכלים מתקדמים לבדיקת קישורים ולגלות את כל המקורות שאפשר להשיג מהם קישור גם לטובתכם.

כשזה נוגע לעסק שלכם, קידום אתרים בגוגל הוא כבר איננו מותרות. יש לו השפעה וחשיבות על כמות האנשים שנכנסת ומשלמת אצלכם בבית העסק ולכן עשו את כל מה שניתן על מנת לקדם את האתר תוך חשיבה מושכלת על הטווח הארוך והיעילות של כל אחד מהמהלכים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה