קשרי משקיעים – איך עובדים עם משקיעים בצורה נכונה



חבורת ציבוריות, כידוע, הן חברות שמתבססות על משקיעים שבוחרים להשקיע בהן את כספם. אלו חברות הנסחרות בבורסה, כל מי שמשקיע את כספו בחברה, נהנה מהרווחים שהיא מייצרת או להבדיל, נאלץ לספוג את ההפסדים שלה. לחברה יש אחריות כלפי המשקיעים והיא צריכה לפעול על פי כללים וחוקים מסוימים, שנועדו להגן על המשקיעים וההשקעות שלהם.

קרדיט תמונה FREEPIK

 

אחת הדרכים בעזרתן חברות ציבוריות נוהגות לעבוד עם מי שבוחר להשקיע בהן, היא באמצעות מונח שנקרא קשרי משקיעים . מדובר על מחלקה או בעל תפקיד, שעל פי חוק מחויב לספק לבעלי המניות ולמשקיעים את המידע הרלוונטי אודות החברה, פעילות העסקית, מצבה הכלכלי וכל מידע אחר נחוץ, בשביל שהם יוכלו לקבל תמונת מצב מלאה אודות ההשקעה שלהם.

חשוב להבהיר, קשרי משקיעים איננו מתייחס רק למשקיעים קיימים. כלומר, המטרה היא לא רק לספק מידע למי ששם כסף בחברה אלא גם למשקיעים פוטנציאליים המעוניינים בכך. אם משקיע רוצה לשים כסף בחברה, אזי שבעל תפקיד בתחום קשרי משקיעים חייב לספק לו את המידע האמין והמדויק ביותר, בשביל שהוא ידע האם נכון מבחינתו לעשות כך או לא.

מה עומד מאחורי הרעיון של קשרי משקיעים?

הבסיס לכלכלה בריאה, נכונה ומתקדמת, הוא בין היתר מידע אמין, שקוף ומדויק. אם משקיעים מקבלים מידע שאיננו כזה, הרי שההשקעה שלהם תרד לטמיון. אין היגיון כלכלי לספק למשקיע מידע לא מדויק. שכן, זה יגרום לכך שהמשקיע יאבד את כספו, יגרום לאובדן אמינות בחברה ואולי אפילו בכל הרעיון של השקעות בחברות ציבוריות.

לכן המחוקקים וכן הרשות לניירות ערך, קבעו פרמטרים על פיהם עובדים בתחום של קשרי משקיעים, איזה מידע צריך לספק, באיזו תדירות, באיזה אופן ועוד.

בין היתר, מדובר על מידע כגון: דוחות תקופתיים ושנתיים על התוצאות הכספיות של החברה, שינויים שהתרחשו בפעילות החברה או בניהולה, דיווחים ועדכונים על גיוסי הון, חלוקת דיבידנדים, וכל פעילות אחרת שיש לה ערך כספי עבור המשקיע.

מי שמתעסק בתחום של קשרי משקיעים, בין אם זה גורם אחד ובין אם זו מחלקה שלמה, אזי שמוטל עליו, להיות בקשר עם המשקיעים, עם אנשים מתחום שוק ההון, עיתונאים שעוסקים בנושא, עליו לאתר משקיעים פוטנציאליים, להיות בקשר זמין עם אנליסטים ועוד.

איך יועץ מס עצמאי קשור לכך?

משקיעים הנדרשים להבנה של המידע אשר מסופק להם על ידי חברות, יכולים להיעזר בשירותיו של יועץ מס לעצמאיים , הוא גם יכול לעזור להם לראות כיצד ההשקעות שלהם יכולות להשתלב בכל מה שקשור לדוחות שנתיים המוגשים למס הכנסה וכיצד הם יכולים להפיק מכך הטבות שונות.

בכל מקרה, יועץ מס לעצמאיים יכול לשרת משקיעים הנדרשים למידע פיננסי, כלכלי, בכל היבט של ההתנהלות שלהם, בפרט בכל מה שקשור להשקעות בחברות ציבוריות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה