רגע לפני הקיץ – הזמן המושלם לסדר את מערכת המיזוג של הבית



הקיץ כבר ממש עוד רגע קט כאן, ועימו החמסינים והטמפרטורות הגבוהות המלוות באחוזי לחות מכובדים גם כן. כל קיץ בשנים האחרונות הוא חם יותר מקודמיו, וגם אם זה לא היה המצב עדיף לוודא כי כל המזגנים ומערכת המיזוג הכללית של הבית שלכם עדיין מתאימים ופועלים בצורה טובה.

קרדיט תמונה FREEPIK

 

 

על אילו נקודות כדאי להתעכב וחשוב לשים דגש בכל הנוגע למערכות המיזוג של הבית? הנה כמה נושאים עיקריים להם כדאי לתת את הדעת בהקשר זה:

התקנת מזגן בממד – במיוחד לאור אירועי השנה האחרונה כולנו מודעים היטב לחשיבות של המרחב המוגן של הבית – הממ"ד, וכמובן שמערכת מיזוג איכותית ואמינה היא מהדברים הנחוצים והבסיסיים ביותר בהכנת הממד. במידה ואין במרחב המוגן בבית שלכם מזגן טוב, או כזה שאתם סומכים עליו לחלוטין, כדאי כמובן לפעול בהקדם לגבי התקנת מזגן בממד . גם אם כבר יש מזגן יחסית חדש כדאי לבצע בדיקה, לנקות את מה שאפשר ולוודא כי הוא אכן במצב טוב ומתאים לחלל המדובר. אל תתמהמהו – מזגן איכותי ומתפקד בממד הוא הכרחי במדינה כמו ישראל. לא פחות מכך!...

התקנת מערכת מיזוג vrf – עבור מי ששוקל לשדרג ולשפר את מערכת המיזוג בבית, בדירה או במקום העבודה, מומלץ בחום להכיר את אחד מסוגי המזגנים המתקדמים והטובים ביותר בעולם כיום – מזגן vrf . זוהי טכנולוגיית מיזוג חדשה יחסית אשר מאפשרת לשלב בין מזגנים עיליים לבין מיזוג מרכזי או מיני מרכזי, כמו גם לשלוט בצורה יעילה ונוחה הרבה יותר על כלל המזגנים בבית וחלוקת העבודה ביניהם. מערכות מיזוג vrf מתאפיינות ביעילות אנרגטית גבוהה משמעותית מזו של מערכות מיזוג אחרות וישנות יותר, היא פועלת לרוב בצורה שקטה לחלוטין, מאפשרת לשלוט על המיזוג בבית גם מרחוק ובאמצעות אפליקציות של בתים חכמים ועוד. בהחלט שווה בדיקה.

התקנת מיזוג מיני מרכזי לדירה – בדירות ובתים רבים מתבקש להתקין מערכת מיזוג מיני מרכזית, או לפחות לשלב אותה במערך המיזוג הקיים. זאת מכיוון שמיזוג מיני מרכזי הוא יעיל אנרגטית ונוח להפעלה, ומהווה פתרון מצוין למיזוג של דירה בת כמה וכמה חדרים שונים אשר כולם צריכים להיות ממוזגים על בסיס יומיומי. לבחירת מזגן מיני מרכזי מומלץ ושילובו במערך המיזוג הקיים (או שילובו במערכת מיזוג vrf) כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע ולבחור תוך התחשבות במאפיינים הספציפיים של הדירה שלכם.

מזגן נסתר – מזגנים היום אפילו לא צריכים להיות גלויים לעין. מזגן נסתר הוא מזגן אשר ממוקם בתוך הקיר, התקרה או תוספת לתקרה הנעשית במיוחד עבור המזגנים ויחידות הקירור. למשל – הנמכת התקרה באמצעות עבודת גבס על מנת להתקין בתוכה מזגן נסתר. מאפשר ליצור בבית/דירה מראה נקי, מסודר ומסוגנן ומתאפיין בעבודה שקטה וחסכונית יחסית באנרגיה.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה