רוצו על זה: אימון ריצה בחוף הים



את הפינוקים שהים מציע אנחנו מכירים טוב מאוד: שיזוף בשמש חמימה, טבילה במים קרירים, שש-בש, מטקות ואבטיח. אבל עם כל הכבוד לבטן גב, אולי תופתעו לגלות שהים הוא מקום מושלם להיכנס בו לכושר. בין אם תבחרו בגלישה, שחייה במים פתוחים או ריצה על החול הרך, כל פעילות ספורטיבית תהפוך למהנה פי כמה לצידו של הים התיכון (או בתוכו). והבונוס: בסיום המאמץ תוכלו לטבול ולהחזיר לעצמכם את הרעננות תוך שניות.

קרדיט תמונה: pexels

שחייה במים פתוחים

ים  הוא אחד מכוחות הטבע העוצמתיים ביותר, והשהייה בו מספקת נחת ושלווה גם לאנשים לחוצים במיוחד. שחייה במים פתוחים שונה בכמה דרכים משחייה בבריכה: תנועת הגלים יכולה להוסיף אתגר, המים לא תחומים בקירות, והטמפרטורות יכולות להשתנות מאזור לאזור. כדי להתחיל, כדאי להתחיל להתאמן בשחייה במים פתוחים עם מאמן או מאמנת כדי ללמוד את טכניקות השחייה ואיך הכי בטוח להתאמן. רמז: כיוון ששחייה בים מתרחשת פעמים רבות ללא מציל, חשוב לצאת לשחייה ביחד: בזוגות, או בחמישיות, אך לעולם לא לבד. שחייה בקבוצה, מעבר לחוויה חברתית וספורטיבית מיוחדת במינה, מאפשרת התנסות במקצבי שחייה משתנים- לפעמים תשחו בקצב איטי מהקצב שלכם ולעיתים מהיר יותר ותצטרכו ללמוד להתאים את עצמכם. וגם אם לרגעים תתרחקו אחד מהשני, הקפידו שהכניסה והיציאה מהים תמיד תהיה ביחד! ובין לבין, כל מה שנותר הוא להודות לגוף שלכם על מה שהוא מסוגל לעשות.

סאפ

בין אם אתם מכירים את הספורט כבר שנים ובין אם זו הפעם הראשונה שאתם שומעים עליו, כדאי לכל אחד להתנסות בחוויה המיוחדת הזו, שמצד אחד היא הרבה פחות אקסטרימית מגלישה ומצד שני מאפשרת להתאמן ביציבות ושיווי משקל שאופייניות לגלישה בים הפתוח. סאפ הוא ספורט חדש יחסית, במהלכו רוכב הסאפ עומד על גבי גלשן וחותר. המיומנות הנדרשת כדי לגלישת סאפ היא לא מורכבת במיוחד, מה שמזמין אנשים רבים להתנסות בפעילות הזו, אך כדי להשתפר בה נדרש (כמו כל ספורט) אימון. גלישת סאפ יכולה להיות הדרך שלכם להרוויח זמן איכות עם הגוף שלכם, עם השמש, ועם החבר הכי טוב של כל תושב אשקלון, הים.

ריצה על חוף הים

לאחרונה יש תופעה של חזרה לפעילות ספורטיבית בטבע ובדרכים טבעיות, כמו ריצה יחפה או בנעליים מינימליסטיות הרחק מן האספלט: על דשא, כורכר וכמובן, חוף הים. אם אתם מעודכנים בסצנת הספורט בישראל, אתם בטח מודעים שריצה בחוף הים הפכה לטרנד הלוהט של השנים האחרונות, ולא בכדי. ראשית, יש לומר שריצה בים בהחלט לא מתאימה לכל אחד, ובטח לא לאנשים שלא בכושר. זאת כיוון שרמת חומצת החלב בשרירים באיזור הרגליים תזנק תוך זמן קצר ותגרום לכאבים, שיגרמו לסיום האימון תוך זמן קצר מבלי להשיג שיפור אמיתי. עם זאת, לריצה בים יתרונות רבים. כך למשל, ריצה על החול הרך מגבירה את עצימות הפעילות הגופנית ומשפרת סיבולת לאב ריאה, ובנוסף- מגבירה את קצב שריפת קלוריות לעומת ריצה על משטח קשה במהירות זהה. היא מאפשרת שריפת קלוריות מוגברת ושיפור מהיר בכושר גופני. ריצה על משטח לא אחיד מחזקת את כוחם של שרירי הרגליים, משפרת את כוח הניתור וגורמת לפחות כאבי שרירים לעומת ריצה על אספלט או משטחים קשיחים יותר. חוץ מזה, נוף הים המלווה אתכם לאורך הריצה מהווה סיבה טובה לחזור ולהתאמן, במיוחד בזריחה או בשקיעה, כשהתנאים לטובתכם. ואם אתם גרים באשקלון, אחד הפינוקים הטובים והמנחמים שתוכלו לתת לעצמכם ללכת (אחרי קצת מתיחות) ולאכול פיצה אשקלון , להחזרת הכוחות האבודים. תוכלו להפוך פיצה אחרי ריצה להרגל של יום חמישי, או ראשון, מה שיעזור לשמור על שגרה שיש בה גם ביזנס וגם פלז'ר, כי מותר גם ליהנות בחיים!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה