רישום קבלן שיפוצים



ענף הבנייה ובפרט השיפוצים הוא ענף בו ישנם לא מעט חאפרים, אשר משתמשים בחומרים לא מתאימים ותקניים ולא עובדים בהתאם להנחיות הגופים של ענף הבנייה בארץ. על מנת להסדיר את בעיית החאפרים בשוק הבנייה החליט משרד הבינוי והשיכון שיש צורך ברישום קבלן שיפוצים בפנקס הקבלנים. רישום קבלן שיפוצים בפנקס הקבלנים, יהיה בהתאם לכללים הבאים: על הקבלן להיות בעל ניסיון של 5 שנים בתחום השיפוצים ועליו לעבור את בחינות ההסמכה של משרד הבינוי והשיכון. כל קבלן אשר לא מופיע ברישום קבלן שיפוצים אינו יכול לעבוד בתור קבלן שיפוצים

שיפוץ בניין משותף

מיהו קבלן שיפוצים רשום?

קבלן שיפוצים רשום הוא קבלן בעל ניסיון של חמש שנים בתחום השיפוצים והבנייה, בוגר בית ספר להנדסאים אשר עברה הדרכה מתאימה ומבחני הסמכות המאפשרים לו להירשם בפנקס הקבלנים. קבלן אשר לא עומד בשני תנאים אלו אינו קבלן שיפוצים רשום. כיום קיימים 2,000 קבלני שיפוץ אשר רשומים בפנקס הקבלנים אשר מוסמכים לעבוד בתור קבלני שיפוצים, מתוך 18,000 קבלנים אשר קיימים בענף הבנייה והשיפוצים.

אילו סוגים של קבלנים רשומים קיימים?

קיימים סוגים שונים של קבלני שיפוצים אשר מחולקים לסווגים שונים. קבלן שיפוצים מסווג כ 131 א' כפי שנקבע בתקנה לשנת 2003 והוא עוסק בכל עבודות השיפוצים השונות. בשונה לקבלן השיפוצים ישנם קבלני בנייה אשר מבצעים את עבודות הבנייה מבלי להיות רשומים בפנקס הקבלנים, כולל עבודות שיפוצים. לכן חשוב לבדוק את רישום קבלן שיפוצים בפנקס הקבלנים וכן לדעת איזה סוג עבודה אנו זקוקים.

מה היתרונות של קבלן שיפוצים רשום?

רישום קבלן שיפוצים בפנקס הקבלנים הוא דבר חשוב מאוד בתחום השיפוצים והבנייה. קבלן זה תחת פיקוח רשם הקבלנים, ואם נוצרת בעיה בשטח או תלונה לגביו יש כתובת שניתן לפנות אליה. כמו כן, במקרים של הליכים משפטיים נגד הקבלן נפתח התיק כנגדו מטעם רשום הקבלנים. רשם הקבלנים יכול להשעות את הקבלן או להסירו משרשימת הקבלנים בהתאם לסמכויותיו החוקיות. כמו כן, אם אתם עובדים עם קבלן שיפוצים רשום אשר רשום בפנקס הקבלנים, אתם יכולים להיות רגועים שהכל בסדר והתאם לחוקים. עם קבלן שיפוצים רשום אין חשש מפני עבודות של חפארים או נוכלים למיניהם, כך שאתם בידיים מקצועיות. בנוסף במצב של תלונה נגד הקבלן אין הליך בוררות שיש הכרעה סופית, במידה ויש מחלוקת כספית רשם הקבלנים אינו יכול לפתור זאת.

מתי ישנו צורך לעבוד עם קבלן שיפוצים רשום ?

אנו ממליצים לפנות לחברת היחידה לרישום קבלנים ישנם מקרים בהם אנו חייבים לעבד עם קבלן שיפוצים רשום, מקרים אלה כוללים תוספות בנייה על הגג או הוספת חדר, הוספת מרפסת, בנייה מאפס של וילה או בית פרטי ועוד. רישום קבלן שיפוצים בפנקס הקבלנים במקרים אלה היא חובה ולא זכות. אסור לנו להמר על בניית הבית שלנו או הוספת חלק לבית שלנו. אנו צריכים קבלן מקצועי ומנוסה שיבצע את העבודה. במידה ולא משתמשים בשירותי קבלן שיפוצים בעת פעולות אלה מדובר על עבירה פלילית ועונש, כל חשב מאוד לבדוק את רישום קבלן השיפוצים שאתם מעוניינים לעבוד איתו בפנקס הקבלנים בטרם תחילת העבודה.

 

.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה